کد خبر: ۱۷۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶

آيت‌الله لاريجاني: برخورد دستگاه قضايي با مسوول و غيرمسوول يکسان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله آملی لاریجانی رویکرد دستگاه قضایی را حرکت براساس قانون‌مداری و عدالت اعلام کرد و گفت:‌ قوه قضاییه برحسب وظیفه قانونی و شرعی، اجرای عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راه فرقی میان افراد مختلف نخواهد بود.

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر این‌که عزم قوه قضاییه برخورد جدی و قاطعانه با انواع مفاسد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مفاسد است، افزود: عملکرد بدون تبعیض چند سال اخیر قوه قضاییه در برخورد با مفسدان و متهمان به دور از جوسازی‌های سیاسی، اعتماد عمومی را بیش از پیش جلب کرده است و مردم و مسئولان دریافته‌اند که رویکرد دستگاه قضایی برخوردهای یکسان با تمام افراد است و در دستگاه قضایی باید برخوردها و رسیدگی‌ها در برابر افراد توانگر و ضعیف، فقیر و ثروتمند و مسئول و غیرمسئول یکسان و بدون توجه به رانت‌ها و جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، منطبق با قانون و عدالت باشد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: تساوی عموم مردم از هر رده و قشر و جایگاهی در برابر قانون باید سرلوحه کار تمام مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: قوه قضاییه تا زمانی که براساس قانون عمل کند همیشه پیروز است و امیدواریم در آرایی که صادر می‌شود جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای اثرگذار نباشد و البته در احکامی که در هفته‌های اخیر اجرایی شد، قضات شریف نشان دادند که توجهی به گروه‌بندی‌های سیاسی و جایگاه افراد ندارند و امیدواریم همیشه همینطور باشد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر دستگاه قضایی براثر جوسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی قدرت‌ها و گروه‌های مختلف دچار چرخش شود؛‌ همیشه لرزان خواهد بود و نمي‌تواند با اقتدار و صلابت عمل کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه ضد ایرانی کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس گفت:‌ البته این نوع بیانیه‌ها علیه ایران تازگی ندارد اما وضعیت نابسامان منطقه ناشی از دخالت‌ کشورهای جنگ‌طلب است و ایران مقتدر همواره خواهان صلح و همکاری عادلانه بوده و هرگز در هیچ جنگی پیش‌قدم نبوده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این‌که ایران هرگز به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد: موضوع تولید سلاح اتمی بهانه‌ای برای وارد آوردن فشار بر ایران است و برخی کشورهای منطقه نیز با درک نادرست از شرایط در حالی که در کنار گوش آنها رژیم صهیونیستی‌ عملا پایبند به هیچ نوع قرارداد بین‌المللی نیست، به تحریک آمریکا و دیگر همپیمانان، ایران را محور دغدغه‌های خود قرار داده‌اند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: کشورهای دیکتاتور منطقه از سرنوشت حکام سرنگون شده درس بگیرند و بدانند آمریکا به دنبال قدرت و منافع خود است و همان کشوری است که تا دیروز حامی برخی دیکتاتورهای منطقه بود اما به یکباره در کشورهايي که ديکتاتورشان سقوط کرده، تظاهر به همگامي با مردم مي‌کنند.

رئیس قوه قضاییه به اخراج گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریست توسط آمريکا نیز اشاره نمود و اظهار کرد: این گروهک تروریستی از سال‌ها قبل حتی همان زمان هم که در ظاهر در فهرست گروه‌های تروریست بود در کشور عراق براحتی فعالیت داشت و همواره مورد حمایت آمریکا بود و اکنون که گویا احساس کرده‌اند موقعیت آنها در عراق و در جهان به خطر افتاده با این کار می‌خواهند به صورت عملی و آشکار از آنها حمایت کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: مقامات آمریکا ادعا کرده‌اند که چون این گروهک در ده سال اخیر دست به جنایات تروریستی نزده است، آنها را از فهرست تروریست‌ها خارج کرده‌اند در حالی که طبق گزارش‌ موسسه تحقیقات دفاع ملی آمریکا این گروهک تا سال 2009 میلادی کارهای تروریستی می‌کردند.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت:‌ ایجاد امنیت مردم از مهم‌ترین امور حکومت است و همه باید به آن توجه کنند.

رئیس قوه قضاییه حرکت اخیر نیروی انتظامی را حرکتی تکاملی و پرتلاش و موجب دستیابی مردم به امنیت دانست و گفت: ‌قطعا با تلاش بیشتر و تعامل همگانی همه دستگاه‌ها به امنیت و اقتدار بهتر و بیشتری دست خواهیم یافت.

این گزارش حاکی است: در پایان سخنان رئیس قوه قضاییه، مسئولان عالی قضایی به ادامه بررسی آیین‌نامه اجرایی قانون نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد دیگری از آن را به تصویب رساندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
0
0
یعنی به ما هم اجازه میدن قانونو رعایت نکنیم فرصت میدن 3 هزار میلیارد اختلاس کنیم فرار کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین