کد خبر: ۱۷۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

سالانه ۱۲۸هزار نفر در کشور دچار گزش حیوان می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس این آمار در مازندران نیز حدود پنچ هزار و ۵۰۰نفر دچار این عارضه می‌شوند/در مازندران برای درمان بیماری هاری سالانه۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. 

رئیس مرکز زیست فناوری شمال کشور در همایش یک روزه هاری در سالن اجتماعات پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور با اشاره به اینکه در سال ۲۴هزار نفر دچار گزش در استان‌های شمالی می‌شوند، یادآور شد: براساس این آمار در مازندران نیز حدود پنچ هزار و ۵۰۰نفر دچار این عارضه می‌شوند.

به گزارش ایلنا ازآمل، محسن آسوری با بیان اینکه سالانه میلیارد‌ها تومان جهت گزش در کشور هزینه می‌شود، اظهار داشت: در مازندران برای درمان بیماری هاری سالانه۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

آسوری با اعلام اینکه در جهت کاهش بیماری هاری باید ۵۰درصد برنامه ریزی و عملیاتی کردن در شمال کشور صورت گیرد، اذعان داشت: هم اکنون با مشارکت همه اعضا کمیته زئونوز استان تدوین برنامه جامع عملیاتی کنترل هاری در سال جاری شکل گرفت.

رئیس مرکز زیست فناوری شمال کشور با اشاره به اینکه با مشارکت اعضای کارگروه پژوهشی کمیته زئونوز مازندران به انتخاب هشت اولویت پژوهشی هاری در این استان پرداخته، خاطرنشان کرد: انستیتوپاستور شمال کشور، سازمان بهداشت، سازمان دامپزشکی استان مازندران، سازمان محیط زیست استان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این پژوهش هاری همکاری دارند.

وی اذعان داشت: جهت جمع آوری سگ‌های هاری نیز باید نشستی با سازمان شهرداری و دهیاری‌های مازندران صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین