کد خبر: ۱۷۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶

قنبري: مشاركت اصلاح‌طلبان براي منافع ملي ضروري است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داريوش قنبري با بيان اينكه "فضاي جامعه به اندازه‌اي يخ است كه احساس نمي‌شود در سال آينده در كشور انتخابات رياست‌جمهوري برگزار خواهد شد"، گفت: در فضاي جامعه اينطور به نظر نمي‌رسد كه كمتر از 9 ماه ديگر انتخابات رياست‌جمهوري در پيش است.

وي با بيان اينكه "تبليغات انتخاباتي در قانون انتخابات، بازه زماني خاص دارد"، خاطرنشان كرد: هميشه در كشور، ماه‌ها قبل از فرارسيدن فرجه قانوني، جنا‌ح‌هاي سياسي، افكار و ديدگاه‌هاي خود را مطرح مي‌كردند و معقول هم اين است كه مسائل و مشكلات كشور مرور شود و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد تا جناح‌هاي مختلف راهكارهاي خود را براي حل مسائل و معضلات مطرح كنند.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه "در شرايط فعلي فضاي جامعه خيلي سرد است و نه تنها اصلاح‌طلبان، بلكه اصولگرايان هم تحرك چنداني ندارند"، گفت: شايد بتوان گفت اصولگرايان همچنان خيالشان راحت است كه قدرت را در اختيار دارند و نياز چنداني نمي‌بينند كه زود وارد گود انتخابات شوند.

قنبري با بيان اين عقيده كه "به نظر مي‌رسد به نفع اصولگرايان است كه فضا انتخاباتي نشود"، تصريح كرد: اگر فضا انتخاباتي شود شرايط روز مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد و با توجه به حاكميت اصولگرايان طي چند سال گذشته، مديريت آنها زير سوال مي‌رود؛ بنابراين شايد وارد نشدن اصولگرايان به مباحث انتخاباتي و سكوت آنها در شرايط فعلي به ضعف آنها در عملكردشان مربوط مي‌شود كه نتوانستند به خوبي كشور را طي هفت سال گذشته كه مجلس و دولت را در اختيار داشته‌اند، اداره كنند پس شايد تمايل ندارند رقابت‌هاي انتخاباتي را زودتر شروع كنند.

وي با بيان اينكه "بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب با توجه به برخي محدوديت‌هاي ايجاد شده، تمايلي براي مشاركت در فرآيند سياسي ندارند"، گفت: در شرايط فعلي اصلاح‌طلبان منتظر هستند كه رقيب اصولگرا كه قدرت را در دست دارد، ملايم‌تر رفتار كند، يعني اجازه داده شود كه اصلاح‌طلبان حقوق برابر داشته باشند و در شرايط برابر وارد رقابت‌هاي انتخاباتي شوند. مي‌توان گفت دليل سكوت برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب اين است كه شرايط را براي فعاليت خود مناسب نمي‌دانند.

قنبري با تاكيد بر ضرورت فعاليت اصلاح‌طلبان در فرآيندهاي سياسي،‌ خاطرنشان كرد: مشاركت اصلاح‌طلبان براي مصالح نظام و منافع ملي مفيد و ضروري است پس بايد شرايطي فراهم شود كه انتخابات دوقطبي شود و بازي تنها بين اصولگرايان نباشد و جريان‌هاي ديگر نيز در انتخابات مشاركت داشته باشند.

وي با انتقاد از برخي مشكلات و مسائل كشور بويژه در عرصه اقتصادي، ابراز عقيده كرد: برخي نابساماني‌هاي اقتصادي كه در كشور ايجاد شده، از جمله كاهش ارزش پول ملي و بي‌ثباتي قيمت ارز، از نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد پس بايد زمينه‌اي فراهم شود كه اصلاح‌طلبان به عرصه برگردند چون شايستگي‌هاي مديريتي خود را زماني كه عهده‌دار اداره كشور بودند نشان دادند و آن زمان ارزش پول ملي تا حدود بسيار زيادي حفظ و تورم كنترل شد و وضعيت معشيتي طبقات متوسط و پايين بهبود پيدا كرد اما امروز شاهد مشكلات مختلفي در كشور هستيم.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد مردم رغبتي به مديريتي كه آزمون خود را پس داده است ندارند و ديدگاه‌هاي موجود نتوانسته است اقدامات چندان مفيدي انجام دهد. پس شايد به نفع اصولگرايان باشد كه قدرت را واگذار كنند. آنها بايد دلايل برخي ضعف‌ها و ناكامي‌ها را مطالعه كنند و به بازسازي خود بپردازند.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه "مسائل اقتصادي، سياست خارجي و آزادي‌هاي سياسي در داخل كشور سه مساله و بحث اساسي امروز است"، گفت: كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري بايد مواضع خود را در اين سه حوزه به شكل شفاف بيان كنند و برنامه‌هاي خود را براي حل معضلات موجود در اين سه عرصه ارائه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین