کد خبر: ۱۷۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶

مصلحی: از اردیبهشت 90 درباره نابسامانی اقتصادی اخیر به دولت هشدار داده بودیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد بخشایشی اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون در خصوص سئوال محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه و همچنین الیاس نادران نماینده تهران از وزیر اطلاعات گفت: سئوال آقای دهقان در خصوص سیاست های ارزی و نوسانات اخیر بازار ارز بود که وزیر اطلاعات، اطلاعات جامع و کافی در این خصوص دادند و در نهایت آقای دهقان از توضیحات مصلحی قانع شد.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: وزیر اطلاعات همچنین در خصوص نابسامانی های اخیر در بازار گفت: ما از اردیبهشت ماه سال 90 پیش بینی هایی را در این خصوص داشتیم ، راهکارها و ملزومات هشتگانه ای را به دولت گفتیم اما در نهایت با سوءمدیریت، غفلت بانک مرکزی و فضاسازی ها و ناهماهنگی بین دستگاهها، این مشکلات پیش آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اینکه آیا آشفتگی های اخیر سازماندهی شده بود یا خیر گفت: مصلحی نگفت که این کارها سازماندهی شده بوده است.

بخشایشی همچنین در خصوص توضیحات وزیر اطلاعات درباره دستگیری های اخیر گفت: وزارت اطلاعات معتقد است اکثر اخلال گران را دستگیر کرده و دستگیرشدگان موضوع کمبود قانون را مطرح کرده بودند و اظهار می داشتند که ما دلالی ارز می کردیم در حالی که طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام دلالی ارز قاچاق است.

وی اظهارداشت: در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد که افرادی که در این خصوص دستگیر می شود بعد از گذراندن مجرمیت خود دوباره آزاد شده و این کار را تکرار می کنند و این افراد معمولا از طریق حساب هایی که مربوط به اطرافیانشان بوده است کارهای خود را پیش می بردند.

یکی از اخلالگران بازار ارز در چند ماه اخیر 4 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است

نماینده مردم اردستان همچنین گفت: در این جلسه مطرح شد که یکی از افراد دستگیر شده ظرف این چند ماه در حدود چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

بخشایش در خصوص سئوال نادران از وزیر اطلاعات که درباره نزاع پیش آمده بین وی و رحیمی بوده است گفت: معاون اول رئیس جمهور در یکی از سخنرانی های خود به افرادی اشاره کرده بود که داعیه عدالت خواهی دارند اما تعداد زیادی خانه در تهران دارند.

وی اظهار داشت: سئوال نادران از وزیر این بود که آیا شما صحبت های آقای رحیمی را پیگیری کرده و با افرادی که وی نام برده است برخورد کرده اید که در نهایت مصلحی توضیحاتی را ارائه کرد و نادران به نظر می آید که از این توضیحات قانع نشده است.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره سوال از وزیر ارشاد گفت: یکی از نمایندگان در خصوص تفاهم نامه ای که بین سازمان حج و زیارت و عربستان سعودی منعقد شده بود سئوال داشت که چرا موضوع برائت از مشرکین در این تفاهم نامه مثل سالهای گذشته جدی گرفته نشده است.

نماینده مردم اردستان افزود: سئوال این نماینده بیشتر در بحث محتوای این تفاهم نامه بود که در نهایت وزیر ارشاد جواب خود را نسبت به این پرسش داد و قرار شد پاسخ های تکمیلی را بعدا ارایه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین