کد خبر: ۱۷۴۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
واکنش مجلس به اتحادیه اروپا

تحریم پیش دستانه فروش گاز ایران به اروپا روی میز مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناصر سوادنی امروز در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر تصویب پیش نویس تحریم خرید گاز طبیعی از ایران، گفت: طرح تحریم گاز ایران توسط اروپا نشان می دهد که پروژ تحریم نفت خام به طور کامل شکست خورده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه در یکسال گذشته و با وجود تصویب طرح تحریم نفت و اعمال محدودیت‌های متعدد همچون بیمه کشتی‌های نفتکش و انتقال منابع مالی حاصل از فروش نفت به داخل کشور، اما ایران بازارهای جدیدی برای صادرات نفت شناسایی کرده است، تصریح کرد: همزمان با کشف بازارهای جدید و افزایش صادرات نفت، تحریم ها منجر به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی شده است.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت از تصویب پیش نویس طرحی در مجلس به منظور تحریم صادرات گاز به اروپا خبر داد و افزود: با تصویب نهایی این طرح پیش دستانه تحریم، قطعا شیرهای گاز ایران بر روی کشورهای تحریم کننده نفت و گاز ایران بسته خواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه کشورهای اروپایی در بلندمدت متوجه خطای تحریم گاز ایران خواهند شد، اظهار داشت: با این وجود، کشورهای خریدار گاز ایران به دلیل نیاز صنایع خود به انرژی هیچگاه تن به خواسته تحریم های اروپا نمی دهند.

وی از تزریق گاز به مخازن نفت و تولید محصولات پتروشیمی به عنوان دو سناریوی روی میز ایران برای مقابله با تحریم جدید گازی اروپا یاد کرد و یادآور شد: در حال حاضر مهمترین بازارهای گاز ایران کشورهای آسیایی همچون پاکستان، لبنان، عراق، سوریه ، آسیای میانه، هند و برخی از کشورهای عربی هستند.

سودانی با بیان اینکه هدف اتحادیه اروپا از تصویب طرح تحریم گاز ایران تحمیل یک شوک و جنگ روانی و تبلیغاتی علیه صنعت نفت و گاز کشور است، اظهارداشت: با تزریق گاز به صنایع پتروشیمی علاوه بر ایجاد اشتغالی پایدار، صادرات خام گاز متوقف می شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه صادرات محصولات با ارزش افزوده پتروشیمی به بازارهای جهانی منجر به ایجاد درآمد ارزی به مراتب از صادرات گاز خام می شود، گفت: در حال حاضر پتروشیمی ایران به اکثر بازارهای جهانی صادر می شود و دارای خریداران متعددی است.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت با اشاره به اینکه گاز ایران با تبدیل به محموله های "ال.ان.جی" حتی تا شرقی ترین منطقه آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی هم قابل انتقال است، تصریح کرد: بر این اساس ایران راهکارهای متعدد و متنوعی برای مصرف گاز خود دارد و گاز ایران هیچگاه زیرزمین و بدون استفاده باقی نخواهد ماند.

سودانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگرانی از بابت فروش و یا استفاده داخلی از گاز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با محوریت آمریکا پس از راه اندازی هشت سال جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های مختلف در شرایط فعلی به بهانه دستیابی ایران به سلاح اتمی از تحریم برای مقابله با ملت ایران استفاده می کنند.

به گزارش مهر،وی با بیان اینکه مردم ایران در برابر تحریم و تهدید آب دیده شده اند، تاکید کرد: ایران هیچگاه دنبال سلاح و تسهیلات هسته ای نبوده است و حتی رهبر معظم انقلاب دستیابی به سلاح هسته‌ای را حرام اعلام فرموده‌اند و ایران نیازبه سلاح هسته‌ای ندارد.

سودانی در پایان با یادآوری اینکه برای مقابله با دشمنان بی انصاف نیازی به سلاح هسته ای نداریم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با هزاران هوادار در سراسر جهان، قدرت نظامی و نیروی انسانی برجسته، ابزارهای لازم برای دفاع از خود را در اختیار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
دست از بچه بازي برداريد بازي تمام است اين کارها فايده ندارد دنيا و مردم همه شما را شناخته اند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
وای بیچاره اروپا ....
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
نمایندگان محترم مجلس
لطفاً کمی عاقل باشید.
شما که احتمالاً مشکل اقتتصادی ندارید ولی در وضع فامیل و دوست و آشنا و حوزه انتخابیه کمی دقت کنید و ملاحظه فرمایید که مردم با این شرایط اقتصادی به خاک سیاه نشسته اند. شما برای رضایت چه کسی این اداها را درمی آورید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
حتما از سرما میمیرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
ببخشید معذرت می خواهم برای نفت هم همین حرفها رو میزدید آخه شما اونها رو تحریم کنید چی میشه ، حالا که اونها نمی خرن شما تحریم میکنید باید در عقل شما شک کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
درباره کامنت دوستی که نوشتند مردم و دنیا شما رو شناختند :

همیشه وقتی با امثال شما مواجه میشم ، تصمیم میگیریم با وجود تمام مشکلاتی که کشور از ناحیه تندرو ها مواجه شده، باز هم به این جریان رای بدم .

واقعا امثال شما ملت بزرگ و مقاوم ایران را با آن چیزی که دنیا می خوانیدش در یک جبهه و مسئولین کشور را در جبهه مقابل می بینید؟

همیشه گفته ام و باز هم میگم امثال شما باعث رای آوردن تندروها می شوید همانطور که کارهای اطرافیان خاتمی باعث شد مردم به احمدی نژاد رای دهند .
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
عدم شناخت دنیا موجب مصایب فراوان ایرانیان است دادن نظرات غیر کارشناسی سالهاست که ایران را بیچاره کرده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
وقتی ما قدرت چانه زنی نداریم خودمان خودمان راحذف می کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
نمایندگان محترم مجلس باید ابتدا تعریف تازه ای از کلمه پیشدستانه ارائه دهند تا مردم و جهانیان روی میز رفتن طرح مربوطه را درک کنند. چرا زمانی که اروپا و غرب تحریمهای کمرشکن وضع می کنند و کاملا ایران را در امپاس قرار داده اند، شما به فکر اقدام پیشدستانه افتاده اید؟ آیا این طرح شما تناسبی با 120 همراه آقای احمدی نژاد به نیویورک دارد؟
در زمانی چنین طرحی کارایی دارد که افرادی چون حسن روحانی؛ هاشمی رفسنجانی، خاتمی، حسین موسویان در راس کار باشند.
روابط ایران با کشورهای جهان به ویژه همسایگان رو به خصمانه شدن است. ترکیه ای را که یک روز امید فراوانی به حزب اسلامی فعلی داشتیم بر سر سوریه به ثمن بخس فروختیم. کشورهای حاشیه خلیج فارس که روزی آرزوی رخصت برای ورود به ایران داشتند امروزه برایمان خط و نشان های سرزمینی می کشند.
اروپا و آمریکایی که دلشان خوش بود که با حضور ایران در منطقه امنیت آبراه خلیج فارس به روی کشتی های نفتی و تجاری برقرار است امروز برای ایجاد درگیری میان کشورهای حاشیه جنوبی و ایران به فروش تسلیحات مسابقه گذاشته اند.
آیا فکر نمی کنید به زودی ایران جایگزین اسرائیل برای رویارویی با اعراب شود؟ آیا چنین طرحی پیشدستانه بر روی میز نمایندگان محترم خواهد رفت یا اینکه منتظریم تا اقدام عملی از سوی این کشورها صورت گیرد؟
.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
بابا داریم له میشیم
گروونی داره ریشه ی مارو میسوزونه
بسه دیگه نمایش های تکراری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
0
سال گذشته رمستان 90 - حرف از تحریم کردن اروپا و نفروختن نفت به کشور های اروپایی بود همیم مجلس گفتند که ما قبل از رسیدن موعد تحریم و به طور پیش دستانه نفت به اروپا نمیفروشیم- وزیر محترم نفت هم میگفت مطمئن باشید در صورت تحریم نفت ایران نفت بشکه ای 150 دلار میرسد- تازه ما(ایران) 20 درصد نفت به اروپا میفروشیم پس برای نفت ما مشتر زیاده اصلا نگران نیستیم -
نتیجه گیری خداوکیلی به فکر قشر ضعیف باشید گرانی بیداد میکنه لج و لج بازی فقط ضربه به خود زدن است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین