کد خبر: ۱۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

جزئیات ‌جلسه ‌ویژه ‌تخم‌مرغی ‌در ریاست‌ جمهوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن بیان جزئیات جلسه کارگروه ویژه کشاورزی که به منظور بررسی مشکلات مرغداران برگزار شد، از انعقاد قرارداد بین نمایندگان دولت با بخش خصوصی برای تامین و تنظیم بازار تخم مرغ خبر داد.

محمد اسماعیل نیا در بیان جزئیات جلسه کارگروه ویژه کشاورزی که به منظور بررسی مشکلات مرغداران برگزار شد، اظهارداشت: جلسه کارگروه ویژه کشاورزی عصر روز دوشنبه در نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی (اتحادیه مرغداران گوشتی و تخم گذار) برگزار شد.

وی با اعلام اینکه در این جلسه تفاهم نامه ای بین نمایندگان دولت و بخش خصوصی منعقد شد، درباره برخی از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد: در بخشی از این تفاهم نامه که بین نمایندگان دولت و اتحادیه مرغداران تخم گذار منعقد شد، آمده است که شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده است در مرحله نخست 100 هزارتن نهاده های طیور که شامل نهاده ذرت و نهاده کنجاله سویا است را برای تولیدکنندگان این بخش تامین نماید.

این عضو کارگروه ویژه کشاورزی افزود: همچنین قرار شد اگر علاوه بر این میزان، تولیدکنندگان نیاز به نهاده داشتند شرکت پشتیبانی امور دام در مرحله دوم شرایط واردات و تامین نهاده ها را برای بخش خصوصی فراهم نماید.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 30 درصد تولید تخم مرغ مازاد برمصرف بازار داریم، گفت: براین اساس قرار است تولیدکنندگان همواره 10 هزارتن تخم مرغ بصورت ذخیره چرخشی داشته باشند تا به محض کمبود به بازار تزریق شود.

به گزارش مهر،نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص نحوه قیمت گذاری تخم مرغ در بازار نیز گفت: قرار است از این به بعد قیمت برآوردی تخم مرغ براساس فرمولی کارشناسی شده تعیین شود بطوریکه هم علاوه برمحاسبه هزینه های جانبی، سود متعارفی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود و برمبنای سیستم عرضه و تقاضا این محصول به بازار عرضه شود.

وی همچنین درخصوص تصمیمات این کارگروه برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی نیز گفت: کلیات مباحث مربوط به تولیدکنندگان مرغ گوشتی در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت ولی قرار شد در جلسه هفته آینده این موضوعات مطروحه جمع بندی شود و تصمیم جامعی برای تولیدکنندگان این بخش اتخاذ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
مسئولین کشور به اندازه یه مرغ هم ارضه ندارند .مرغ روزی یه تخم میزاره ودینش را به صاحبش ادا میکنه.ولی اینها ارضه ندارند یه خدمتی به ملت بکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین