کد خبر: ۱۷۵۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

افزايش 6 درصدی طلاق و كاهش 5 درصدی ازدواج در شش ماه اول امسال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ريیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش شش درصدی طلاق و کاهش پنج درصدی ازدواج طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی که در جمع خبرنگاران در زنجان سخن می گفت با تاکید بر ضرورت مستندسازی عرصه های موجود، گفت: قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند جایگزین مفاد 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک شده و مشکلاتی را که مردم ناشی از این مفاد داشتند را مرتفع خواهد کرد.

تویسرکانی ارائه الکترونیکی خدمات ثبتی را ضروری دانست و افزود: این اقدام موجبات کاهش مراجعات مردم به دفاتر ثبتی، کاهش هزینه ها، گسترش ثبت رسمی معاملات و کاهش بسیاری از جرایم را در کشور فراهم خواهد ساخت.

وی همچنین در خصوص اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: پیشگیری از جرایم از رویکردهای اصلی قوه قضاییه در سال های اخیر بوده که با راه اندازی معاونت پیشگیری از جرم، قوه قضاییه در صدد تحقق این اصل است.

معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی در کشور، تصريح كرد: به صورت طبیعی قرار دادهایی که در دفتر اسناد رسمی تدوین می‌شود، به موجب قانون، مفاد اجرای این اسناد از طرف حاکمیت تضمین می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی جنبه حقوقی و رسمی ندارد، افزود: نگاه قانون‌گذار به دستگاه‌های معاملات ملکی که دخالت در امر حقوقی دارند و در کاهش و افزایش دعاوی مردم نقش ایفا می‌کنند، این است که این واحدها باید واحدهایی باشند که به عنوان واحد صنفی به آنها نگاه نشود، چون نوع اقداماتی که این واحدها انجام می‌دهند، مغایر با برخی از واحدهایی است که اقدام به خرید و فروش انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بنگاه‌ها زیر نظر بازرگانی اقدام مناسبی نیست، اضافه کرد: باید با اصلاح مقررات فعالیت این واحدها نیز زیر نظر سازمان ثبت اسناد کشور انجام شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود به آمار ازدواج و طلاق در کشور اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری 70 هزار و 841 طلاق در کشور ثبت شده است که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن شش درصد افزایش یافته است.

تویسرکانی همچنین با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری 415 هزار و 620 ازدواج در کشور ثبت شده است، اضافه کرد: این تعداد نیز در مقاسیه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
بیشترم میشه این که چیزی نیست با این وضیعت اقتصادی نه کسی میتونه ازدواج کنه نه زندکی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین