کد خبر: ۱۷۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸

ایران اظهارات وزیر خارجه فرانسه را غیرمسئولانه خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پیرامون فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران را غیر مسئولانه خواند و پیش بینی های بدون مدرک و سند وی را که تحت تاثیر فشارهای سیاسی صورت می گیرد رد کرد.

سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان گفت : فرانسه را بعنوان کشور طرفدار ایفای نقش سازمانهای بین المللی و نهادهای وابسته به آن می شناختیم اما اکنون به نظر می رسد دولت فرانسه در حال فاصله گیری از موضع سنتی خود در عرصه بین المللی است .

وی افزود: این سئوال وجود دارد که چگونه وزیر خارجه فرانسه می تواند با بی اعتنایی تمام به بررسی های مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سالهای اخیر که هرگونه انحراف جمهوری اسلامی ایران از مقاصد صلح آمیز را مردود دانسته ، همچنان از خطر دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن بگوید .

به گزارش مهر، مهمان پرست گفت : امیدواریم وزیر خارجه فرانسه اشتباهات برخی مقامات پیشین این کشور را که در اتخاذ مواضع تند و غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی ایران بعضا از آمریکا و رژیم صهیونیستی گوی سبقت را می ربودند تکرار نکرده و به مسیر حقوق بین الملل ، ‌اعتدال و منطق پایبند باشد .

وی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران در حق برخورداری کامل از حقوق خود بعنوان عضو ان پی تی دست نخواهد کشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین