کد خبر: ۱۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۷

دلایل قانع نشدن نماینده رودبار از پاسخ وزارت بهداشت درباره مشکلات بیمارستان امام خمینی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قبل از آنکه به طرح موارد مبادرت نمایم اعلام میکنم از آنجایی که سئوال از وزیر محترم بهداشت بود وزیر بهداشت به جز قول بررسی مطلب خاصی را بیان ننمودند اما متاسفانه معاون سلامت ایشان جناب اقای دکتر سید حسن امامی رضوی سعی در توجیه غیرعلمی و غیراخلاقی سئوالات داشتند. لازم به ذکر است به احترام رئیس و اعضای کمیسیون توجیه‌های دکتر امامی رضوی را گوش نمودم چون سئوال از وزیر شده بود نه از معاون ایشان. ثانیاً در خصوص هیچ کدام از موارد مطرح شده اینجانب قانع نشدم و قرار شد کمیته‌ای با ترکیب افرادی از کمیسیون‌های بهداشت و اصل نود، اینجانب، جناب اقای دکترمحبتی و نماینده‌ای از وزارت بهداشت، با حضور در بیمارستان حضرت امام (ره) موضوع را بررسی و با تنظیم صورتجلسه‌ای، مبنای کار قرار گیرد.
موارد و موضوعات ذیل که به عنوان نمونه‌ای از مشکلات مجتمع آموزشی درمانی حضرت امام (ره) تهران که مدرن‌ترین مرکز آموزشی درمانی کشور است به عنوان نمونه‌ای از این مراکز در کشور، با انجام تحقیقات میدانی، کارشناسی مناسب و بازدید رسمی اینجانب از بیمارستان امام (ره) مطرح می‌شود تماماً مشکلات ملی است که در این زمینه فقط به یک پرونده‌ پزشکی به عنوان مثال و آنهم به دلیل شکایت بستگان متوفی مطرح می‌گردد: 

1-در حالی که در حوزه‌ی سلامت، کمبود تخت‌های بیمارستانی دولتی بسیار نمود دارد با کدام طرح و توجیه ملّی، بخش بستری ضایعات نخاعی بیمارستان حضرت امام (ره) در روز 19/12/90 برای تبدیل شدن به درمانگاه، آنهم یک ماه پس از آغاز سال 1391 ، تعطیل شد؟

2-چه کسی جوابگوی عارضه‌هایی که تعطیل کردن بدون دلیل بخش‌ ضایعات نخاعی برای مردم و بیمارستان بستری شده قبلی آن، ایجاد کرده است می‌باشد؟ چه بلایی بر سر 17 بیمار بخش آمد؟ یک نفر از آنان (مرحومه دکتر عبادی به رحمت ایزدی پیوستند)، سرنوشت بقیه به کجا ختم شد؟

3-دلیل عملکرد خودسرانه‌ی مسئولین بیمارستان امام (ره) در تمامی سطوح بویژه در خصوص پذیرش بیمار در بخش در حال تخلیه‌‌ ICU اورژانس و بخش فاقد تجهیزات و امکانات اولیه پزشکی (زمرد) چه بوده است؟

4-اندیکاسیون‌های علمی و قوانین خارج کردن بیمار از ICU ، آنهم بیماری که زیر دستگاه تنفس مصنوعی است کدام است؟

5-براساس چه قانون و چه مجوزی بیمار بستری بیمارستان امام (ره) در حالی که کُد بستری ایشان هنوز باز است به بیمارستان خصوصی برده می‌شود و توسط اساتید عضو هیأت علمی بیمارستان امام (ره) و با دریافت فرانشیز عمل خصوصی، تحت عمل جراحی ناموفق قرار می‌گیرند؟

6-چرا در پرونده‌ی متوفی اصلاً اثری از هیستوری، فیزیکال اگزم و progress note دانشجویان پزشکی در مقاطع بالینی و دستیاری دیده نمی‌شود؟ در جایی که پزشک معالج، معاون وزیر و استاد دانشگاه که رئیس بیمارستان نیز می‌باشند از زمان بستری تا وفات متوفی یک بار هم بیمار را ویزیت نکرده و یک کلمه در پرونده بیمار یادداشت ننموده‌اند، انتظار برای آموزش درست، صحیح، علمی و آکادمیک دانشجویان پزشکی،‌امری دست نیافتنی است و آموزش دانشجویان پزشکی فاقد صاحب و نظارت است.

7-چرا با توجه به کمبود اعتبار و کسری بودجه عمرانی و از همه مهم‌تر مخالفت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در اسفندماه 1390، اقدام به تخریب اورژانس بیمارستان که در حال ارائه خدمت به مردم بود، نمودید و تاکنون نتوانسته اید آن را بسازید؟

8-فروش بیمار به بیمارستان‌های خصوصی آنهم در حالی که بیمار در بیمارستان دولتی بستری است خلاف قوانین وزارت بهداشت است، در بیمارستان امام (ره) انجام شده است؟

9-انجام اعمال جراحی برای بیمار بستری در بیمارستان دولتی، در بیمارستان‌های خصوصی و با دریافت فرانشیز خصوصی در حالی که امکان انجام آن اعمال جراحی در بیمارستان حضرت امام (ره) وجود داشته چیزی جز به سخره گرفتن قانون ممانعت از دریافت پول زیرمیزی و متأسفانه تبدیل آن به امری عادی و رومیزی و به عبارتی سوء استفاده از قدرت و خیانت به مردم، قشر آسیب‌پذیر و آرمان‌های انقلاب و امام (ره) نمی‌باشد. چرا؟

10- حتی تا الان که در خدمت شما هستیم پزشک اصلی درمانگر متوفی (در اسفندماه شود) در بیمارستان امام (ره) مشخص نشده است و هر کسی، مسئولیت را به دوش دیگری می‌اندازد، چرا جابجایی های غیرعلمی متوفی ابتدا تکذیب و سپس آن را پذیرفتند؟ چرا متوفی را از ICU خارج نمودید و تخت او را به بیمار سفارشی دیگری دادید؟ چرا از مردم و خانواده‌ی متوفی عذرخواهی نشد؟ چرا رسانه‌ها را برای پوشش خبر این واقعه تهدید به شکایت در دادگاه نمودید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین