آفتابنیوز : آفتاب: پژوهشگرانی از دانشگاه های مینه سوتا، آیوا و پنسیلوانیا آمریکا در مطالعه مشترک با محققان دانشگاه «سو یان» هنگ کنگ، تأثیر تغییر مداوم محل سکونت و بیخانمانی را بر روی مهارتهای یادگیری کودکان مورد بررسی قرار دادهاند.
در این مطالعه، توانایی یادگیری بیش از 26 هزار دانش آموز پایه های سوم تا هشتم مدارس دولتی مینیاپولیس در یک دوره شش ساله مورد مطالعه قرار گرفتند.
پژوهشگران دریافتند، دانش آموزان دبستان و راهنمایی که در طول دوره تحقیق بی خانمان شده یا در طول یکسال بین سه تا چهار بار محل سکونت خود را تغییر دادهاند، نمرات پایینتری در دروس ریاضی و مهارت های خواندن کسب کرده اند و این شکاف در مقطع دبیرستان جدیتر می شود.
در این مطالعه از دادههای اداری شامل نمرات آزمون های سالانه مهارت خواندن و درک ریاضی، وضعیت حضور و غیاب، واجدین دریافت غذای رایگان و خدمات اجتماعی استفاده شده است.
به گزارش ایسنا، محققان تأکید میکنند که درک بهتر نقاط ضعف این گروه از دانش آموزان می تواند به اتخاذ استراتژیهای جدید برای حل مشکلات کوتاه مدت و پیشگیری از بروز مشکلات در دراز مدت منجر شود.
نتایج این پژوهش در مجله Child Development (پرورش کودک) منتشر شده است.