کد خبر: ۱۷۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱

لاریجانی: از بیت‌المال استفاده شد تا در روند انتخابات هیئت رئیسه مجلس تاثیرگذار باشند

اینکه بگوییم اختلافی بین اصولگرایان نیست اشتباه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل فراکسیون رهروان در مجلس نهم و ایجاد صف‌بندی های جدید میان اصولگرایان، پس از اعلام موجودیت این فراکسیون، گفت: این صف‌بندی در مجلس هشتم هم وجود داشت و این موضوع را افراد داخل مجلس حس می‌کردند ولی افرادی که در بیرون بودند یا نمی‌خواستند موضوع را حس کنند و یا اینکه لزومی برای آن نمی‌دیدند.

وی اضافه کرد: در مجلس هشتم یک فراکسیون جامع اصولگرایی داشتیم که یک فراکسیون از دل آن جدا شد و گفت ما فراکسیون انقلابیم و عده‌ای هم در داخل بودند ولی هم مشرب با هیئت رئیسه فراکسیون نبودند؛ بر همین اساس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم فراکسیونی بود که در داخل خودش همیشه مشکل داشت و هم اینکه عده‌ای از آن جدا شده بودند بر همین اساس جدایی از قبل از مجلس نهم شکل گرفت.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که پس چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان ولایت وارد عرصه نشدید؟ افزود: ما لزومی نمی‌دیدیم که وارد شویم؛ چرا که نظر ما این بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همین است. ولی باید ببینیم که چه کسی این بازی را به هم زد، مگر ما در مجلس هشتم یک فراکسیون نداشتیم؟ چه کسانی جدا شدند و چه کسانی مشکل ایجاد کردند؟ ما که می‌گفتیم هیئت رئیسه رای بگیرد و هر اتفاقی که می‌افتاد قبول می‌کردیم؛ بر این اساس ما جدا نشدیم. اگر به دیالوگ‌هایی که در مجلس وجود داشت نگاه کنید می‌بینید که مرزبندی‌هایی وجود داشت.

لاریجانی در خصوص تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در ایام قبل از انتخابات نیز اظهار داشت: نظر من این بود که اگر علما محور باشند همه می‌توانند زیر چتر آنها قرار گیرند و آیت‌الله مهدوی کنی هم نظرشان را اعلام کردند تا بنده هم نماینده‌ای داشته باشم؛ ولی بعد از آن یک سر و صدایی راه افتاد که چرا من در جبهه متحد هستم و یا در آنجا نماینده دارم؛ من اعتراضی نداشتم و می‌گفتم که باید وحدت داشته باشیم.

به گزارش فارس، وی افزود: بعضی افراد به دوستان جبهه پایداری گفته بودند که بیاید با هم معامله کنیم تا آقای قالیباف نماینده داشته باشد ولی آقای لاریجانی را حذف کنیم؛ من خودم گفته بودم که با نبودنم در جبهه متحد مشکلی ندارم بر همین اساس این معامله گری خیلی چیز جالبی نبود.

لاریجانی گفت: این توپخانه‌ای که بعد از شروع مجلس شروع به کار کرد طبیعی بود؟ آیا این کار درست بود. به هر حال همیشه مجلس در داخل خودش رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب می‌کند ولی این بار از هر ابزاری استفاده کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از بیت‌المال و رسانه‌های متصل به بیت‌المال و سایر مسائل استفاده شد تا در روند انتخابات رئیس و هیئت رئیسه تاثیر گذار باشند که من این مسائل را درست نمی‌دانم. این مسائل را ما شروع نکردیم چرا که این مسائل اختلاف ایجاد می‌کند. اینکه بگوییم اختلافی بین اصولگرایان نیست اشتباه است و اختلاف در مجلس هشتم هم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین