کد خبر: ۱۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷

صف آرايي اصولگرايان به روايت لاريجاني

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علي لاريجاني در پاسخ به اين سؤال که چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان ولايت وارد عرصه انتخابات نشديد، گفت: ما لزومي نمي‌ديديم که وارد شويم؛ چرا که نظر ما اين بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همين است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالي درباره تشکيل فراکسيون رهروان در مجلس نهم و ايجاد صف‌بندي‌هاي جديد ميان اصولگرايان، پس از اعلام موجوديت اين فراکسيون، گفت: اين صف‌بندي در مجلس هشتم هم وجود داشت و اين موضوع را افراد داخل مجلس حس مي‌کردند ولي افرادي که در بيرون بودند يا نمي‌خواستند موضوع را حس کنند و يا اينکه لزومي براي آن نمي‌ديدند.

وي اضافه کرد: در مجلس هشتم يک فراکسيون جامع اصولگرايي داشتيم که يک فراکسيون از دل آن جدا شد و گفت ما فراکسيون انقلابيم و عده‌اي هم در داخل بودند ولي هم مشرب با هيات رئيسه فراکسيون نبودند؛ بر همين اساس فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم فراکسيوني بود که در داخل خودش هميشه مشکل داشت و هم اينکه عده‌اي از آن جدا شده بودند بر همين اساس جدايي از قبل از مجلس نهم شکل گرفت.

لاريجاني در پاسخ به اين سؤال که پس چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان ولايت وارد عرصه نشديد؟ افزود: ما لزومي نمي‌ديديم که وارد شويم؛ چرا که نظر ما اين بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همين است. ولي بايد ببينيم که چه کسي اين بازي را به هم زد، مگر ما در مجلس هشتم يک فراکسيون نداشتيم؟ چه کساني جدا شدند و چه کساني مشکل ايجاد کردند؟ ما که مي‌گفتيم هيات رئيسه راي بگيرد و هر اتفاقي که مي‌افتاد قبول مي‌کرديم؛ بر اين اساس ما جدا نشديم.وي ادامه داد: اگر شما به ديالوگ‌هايي که در مجلس وجود داشت نگاه کنيد مي‌بينيد که مرز بندي‌هايي وجود داشت.

لاريجاني در خصوص تشکيل جبهه متحد اصولگرايان در ايام قبل از انتخابات نيز اظهار داشت: نظر من اين بود که اگر علما محور باشند همه مي‌توانند زير چتر آنها قرار گيرند و آيت‌الله مهدوي کني هم نظرشان را اعلام کردند تا بنده هم نماينده‌اي داشته باشم؛ ولي بعد از آن يک سر و صدايي راه افتاد که چرا من در جبهه متحد هستم و يا در آنجا نماينده دارم؛ من اعتراضي نداشتم و مي‌گفتم که بايد وحدت داشته باشيم.

من اصرار نداشتم و حتي به آيت الله مهدوي کني هم گفتم که اگر دوستان اصرار دارند ما کنار مي‌کشيم ولي ايشان فرمودند که نه اين چه حرفي است.

بنده گفتم که اگر اختلاف نظري وجود دارد من خيلي علاقه‌اي ندارم و قصدم اين بود که وحدت کنيم. ولي آيت‌الله مهدوي‌کني قبول نکردند؛ شما حتي مي‌توانيد از خود آيت الله مهدوي کني هم بپرسيد که من حضورا خدمت ايشان اين موضوع را گفتم.
وي افزود: بعضي افراد به دوستان جبهه پايداري گفته بودند که بيايد با هم معامله کنيم تا آقاي قاليباف نماينده داشته باشد ولي آقاي لاريجاني را حذف کنيم؛ من خودم گفته بودم که با نبودنم در جبهه متحد مشکلي ندارم بر همين اساس اين معامله گري خيلي چيز جالبي نبود.

لاريجاني در خصوص تشکيل فراکسيون رهروان هم اظهار داشت: بعد از شکل‌گيري مجلس همه گفتند که ما پيروز شديم ولي بايد به اين نکته توجه کرد که 48 درصد از نمايندگان مجلس که اصولگرا هم هستند در هيچ ليستي نبودند، آقاياني که مي‌گويند ليست ما پيروز شده بايد به اين نکته توجه کنند. بنده هم که از قم کانديدا شدم هيچ ليستي از من حمايت نکرد. هر چند که اندازه چند وانت اعلاميه تخريب عليه من صورت گرفت. ولي کسي براي من اطلاعيه‌اي نداد که البته من از اين موضوع گله‌اي هم ندارم؛ البته آقايان مراجع و علماي قم و جامعه مدرسين ابراز لطف هميشگي داشته‌اند و از آنها تشکر مي‌کنم.وي ادامه داد: اينکه 48 درصد از نمايندگان در هيچ ليستي نبودند يک پيام دارد و پيامش اين است که ما مجلس مستقلي هستيم و از جنس تصميمات آقايان نيستيم، در هر صورت اين موضوع گذشت و قرار شد که مجلس جديد به وجود بيايد.

به گزارش فارس،لاريجاني گفت: بعد از شکل‌گيري مجلس جديد به طور طبيعي مجلس بايد رئيس و هيات رئيسه را انتخاب مي‌کرد؛ آيا مسائلي که گفته شد را ما شروع کرديم؟ اين توپخانه‌اي که بعد از شروع مجلس شروع به کار کرد طبيعي بود؟ آيا اين کار درست بود. به هر حال هميشه مجلس در داخل خودش رئيس و هيات رئيسه را انتخاب مي‌کند ولي اين بار از هر ابزاري استفاده کردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از بيت‌المال و رسانه‌هاي متصل به بيت‌المال و ساير مسائل استفاده شد تا در روند انتخابات رئيس و هيات رئيسه تاثير گذار باشند که من اين مسائل را درست نمي‌دانم. اين مسائل را ما شروع نکرديم چرا که اين مسائل اختلاف ايجاد مي‌کند.

لاريجاني در پاسخ به اين سؤال که ظاهرا بعد از تشکيل مجلس و انتخابات هيات رئيسه تعدادي از نمايندگان به شما مراجعه کردند که فراکسيون واحد تشکيل دهند ولي شما گفتيد که «ما که هستيم و در اکثريتيم و شما هم برويد و فراکسيون اقليت تشکيل دهيد»؛ آيا اين نقل قول درست است و آيا شما مي‌پذيريد که اصولگرايان در مجلس در اقليت باشند؟ اظهار داشت: مگر ما اصولگرا نيستيم. واقعيت اين است که در مجلس اصولگرايان چند طيف هستند.وي گفت: اينکه بگوييم اختلافي بين اصولگرايان نيست اشتباه است و اختلاف در مجلس هشتم هم بود.رئيس مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد: ما اعتقادي نداريم که همه افراد براي مسئوليت‌هاي مختلف در مجلس از يک فراکسيون باشند کما اينکه هم‌اکنون هم خيلي از افرادي که براي کارهاي مختلف منصوب شده‌اند، از فراکسيون‌هاي مختلف هستند، ما نمي‌گوييم که طرف مقابل ديده نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین