کد خبر: ۱۷۸۱۳۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

کشتیرانی از پاسخ‌گویی به دریانوردان شانه خالی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنوز گلایه های دریانوردان نسبت به حقوق پایینتر از نرخ بین‌المللی این شغل ادامه داشت که با توجه به افزایش قیمت دلار، حق ماموریت دریانوردان از نرخ ارزی به ریالی تغییر یافت و نکته حائز اهمیت آنکه حق ماموریت کشتیرانان برمبنای ارز مرجع(1226تومان)، محاسبه شد در حالیکه نرخ مبادلاتی در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 تومان است و ارز مرجع تنها در اختیار اولویت های 1و 2 قرار می گیرد. 

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: می خواستم بدانم اخر پرداخت حق ماموریت پرسنل کشتی رانی به صورت دلار چی شد؟ ایا حرکتی از طرف مسولین صورت گرفته است؟ 

دراین بین شرکتی که در این زمینه باید جوابگو باشد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است که تا کنون از پاسخگویی مبادرت ورزیده و درعین حال روابط عمومی این شرکت تاکید می کند قراراست دریانواردان دور هم جمع شوند و به طور گروهی گله خود را مطرح کنند و در اینصورت برای تهیه گزارش از دریانوردان اطلاع رسانی می شود. 

این درحالی است که خوانندگان دریانورد خبرانلاین به دنبال پاسخ شفاف برای این اقدام هستند و انتشار گلایه کشتیرانان نمی تواند جوابی مشخص برای مشکلات فعلی آنان باشد. 

چراکه در نهایت تهیه گزارش از این گلایه دست جمعی رسیدن به این سوال است که دلیل این اقدام مسوولان چیست؟ 

با اینحال می گویند که کشتیرانی ارز را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد و این بانک است که حقوق را ریالی پرداخت می کند. 

این درحالی است که همچنان دریانوردان در بلاتکلیفی به سر می برند و کشتیرانی نیز به عنوان مسوول مستقیم این امر از پاسخگویی به خبرآنلاین خودداری می کند. 

براساس این گزارش بیش از یکماه از زمانیکه خبرنگار خبرآنلاین جویای دریافت پاسخ این سوال خوانندگان خود از مسوولان کشتیرانی شده می گذرد. با اینحال مسوولان روابط عمومی این شرکت از پاسخگویی به تماس های خبرنگار ما خودداری می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
0
1
باسلام
وقتی کشتیرانی دلار نداره به زحمتکشان دریایی بده چرا آقای ناصر آدابی مرتبا سفر خارج کشور میره برای چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
0
2
با سپاس از افتاب که به درج این موضوع مبادرت ورزیدند
لازم به ذکر است مشکل پرداخت ارزی حق ماموریت کارکنان دریایی این شرکت را باید در کنار مشکلاتی که با انتظارهای طولانی مدت جهت الحاق به کشتی برای این قشر ایجاد شده بررسی شود زمانی که با افزایش مدت انتظار جهت الحاق به چندین ماه حقوق ریالی نیز به کمتر از 200 هزار تومان کاهش پیدا می کند در حالی که این کشتیرانی است که موظف به تامین کشتی برای پرسنل است همچنین اضافه کنید محروم شدن کارکنان دریایی از وام ضروری و مسکن و صد بار بدتر از این ها تبعیض هایی که بین کاکنان بخش خشکی و دریا در شرکت همواره وجود داشته و در وضعیت فعلی بیشتر و بیشتر شده و موجبات دل شکستگی دریانوردان زحمت کش را که ماه ها از خانه و خانوداه دور هستند را ایجاد کرده.
بنده خود چند پیش به دلیل مشکلات پزشکی به دستور پزشک شرکت از کشتی پیاده شده و وضعیت نامعلومی دارم در حالی که در طول این چند ماه هیچ حقوقی از طرف شرکت پرداخت نشده و هزینه های بیمه و ... در فیش این جانب منفی حساب میشود. و با توجه به عدم تایین وضعیت از طرف پزشک معتمد شرکت که به دلیل عدم نیاز به نیرو است متاسفانه از دریافت حقوق استعلاجی از تامین اجتماعی نیز محرومم. لطفا اطلاع رسانی کنید چرا قشر دریانورد از مظلوم ترین و ارام ترین اقشار جامعه هستند
دریانورد ایرانی
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
3
این در حالی است که دریانوردان خارجی شاغل در کشتیرانی حقوق خود را به موقع دریافت میکنند.
لیلا شاهبازی
|
France
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
4
با درود برشما
باعث تآسف است که هیچ یک از آقایونی که رآس کار هستند حاضر به پاسخگویی نیستند .همه خودشونو به نشنیدن زدن وانگاری هیچ اتفاقی نیافتاده است .حدیث داریم که میگه(اکر اشتباه نکنم)پیغمبر (ص)فرمودند هنوز عرق کارگر خشک نشده مزدش را باید داد.
حالا با گذشت 5 ماه چه کسی میخواد جوابگو باشد.کشتیرانی از خون و گوشت وعرق و زحمت پرسنل دریایش سر پاست . چرا کسی به روی خود نمیاورد که چه اتفاقی افتاده است؟این اتفاق پیامدهای ناخوشایندی هم برای کشتیرانی وهم برای پرسنل وهم برای خانواده ی دریایها دارد.خواهش میکنم انعکاس بدید.عزیزان ما برای این مرزو بوم دوری از وطن وخانواده را متحمل میشوند.کاری کنید که هم خدا راضی باشد هم خلق خدا.پسر من الان 10 ساله است از این 10 سال شاید در نهایت 4 سال پدرش در کنارش بوده.این حق ما نیست.
حبیب
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
واقعا متاسفم برای خودم که کارکنان این شرکت رو باید تحمل کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
با سلام خدمت شما واقعا این حقوقی که به پرسنل دریا میدن برای کفاف یک زندگی خیلی معمولی هست یا نه ماهی دو سه تومن ارزش این همه دوری از خانواده رو نداره به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
باعرض سلام من همسر یک دریا نورد هستم متاسفم که با وجود این همه دوری این چندر غاز حقوق ارزش کار کردن رو داره . خانواده این همه دوری تحمل میکنن تو تمام اداره جات تا حدودی قانون حکم فرماست مت اگر روزی مدیر عامل کشتیرانی بشم به ازای یک روز دوری از خانواده پانصد هزار تومن به هر دریا نورد حقوق میدادم ولی متاسفانه معلوم نیست این همه درامد کشتیرانی به جیب چه کسی سرازیر میشه. امیدوارم مسیولین پیگیری کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
خخخخخ بخوره تو سرشون با حقوق دادناشون حق شون اینه که همه دریانوردای ایرانی برن خارج و تموم کشتیهای ایران یه چند وقتی بخوابه تا کلید تدبیر و امید و سهام عدالت و این چیزا ببینیم تا کجا میتونه کارساز باشه
هه اگه الان دریانوردای ایرانی برن به ILO شکایت بکنن سر ار حراست در میارن ......


بیخود گله نکنین برادرای من
از کار و زندگیتون میوفتین...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
سلام من میخواستم بیام ملوانی حقوقش چنده؟
آیا این کارت ملوانی یا افسری بین الملی هست؟یعنی میشه خارج از کشور استفاده کرد
حقوق یه کاپیتان آمریکا در سال 2013 88 هزار دلار بود تو ایران 5 هزار دلار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین