کد خبر: ۱۷۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
نماینده مخالف سؤال با اشاره به دیدارشان با رئيس‌جمهوري:

سخنان بسيار مهمي گفته شد كه صلاح نيست رسانه‌اي شود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شب يكشنبه، هجدهم آبان‌ ماه به دعوت نهاد رياست‌جمهوري به ديدار رئيس‌جمهور در پاستور رفتند؛ ديداري كه پيش از برگزاري آن، حاشيه‌هايي در مجلس به‌ دنبال داشت. اين ديدار از هفته گذشته مشخص شده بود. پس از پخش دعوت نامه ديدار نمايندگان با رئيس‌جمهور، برخي نمايندگان با توجه به ناهماهنگي اين ديدار با هيأت رئيسه، آن را خلاف رويه و عرف معمول ديدارها و آن را در جهت تحت‌الشعاع گذاردن سؤال از رئيس‌جمهور دانسته كه تا دو هفته آينده در مجلس مطرح خواهد شد؛ هرچند حسين سبحاني‌نيا با بيان اين‌ كه رئيس‌جمهور در آخرين مهلت خود به مجلس مي‌آيد، گفت: چهاردهم آذر، روز حضور رئيس‌جمهور در مجلس است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این‌ که رئیس‌جمهور این هفته نمی‌آید و هفته بعد نیز زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان است، تنها زمان باقی ‌مانده برای حضور رئیس‌جمهور، سه‌شنبه، چهاردهم آذر ماه خواهد بود. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری، نماینده مردم بابل نیز در این نشست حاضر بود و سخنرانی کرد. وی درباره ضرورت این دیدار گفت: قطعا نشست مشترک میان دولت و مجلس در راستای همدلی و تعامل است و کار کارآمدی در رفع مشکلات. نتیجه چنین تعاملی ایجاد وحدت است و راهگشا و مؤثر در کاهش مسائلی که این روز‌ها آن را می‌بینیم. به همین دلیل این دعوت را پذیرفتم و امیدوارم این دیدار‌ها تداوم داشته باشد. دیدار در فضایی بسیار دلنشین و سراسر ملاطفت برگزار شد. سخنان خوبی نیز هم از سوی نمایندگان و هم رئیس‌جمهوری مطرح شد.

ناصری درباره مخالفت خود با طرح سؤال از رییس جمهور گفت: طرح سؤال رسمی از رئیس‌جمهور و پاسخگویی در تریبون علنی را در این برهه از زمان به صلاح نمی‌دانم و بر این باورم که بسیاری از نوسانات، گرانی‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، مربوط به عوامل داخلی است که نظارت و سیاستگذاری بیشتری را می‌خواهد؛ بنابراین، برخورد قاطع و بدون چشم‌پوشی قضایی و تعزیزاتی مسئولان ذی‌ربط، می‌تواند در کنترل شرایط و بهبودی اوضاع، نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش تابناک، وی افزود: به ‌هر حال، طرح سؤال حق نمایندگان است و نمی‌توان آن را غیرقانونی دانست. اما به نظر من در اوضاع کنونی، درست نیست که این اتفاق بیفتد. در اين نشست، سخنان بسيار مهمي گفته شد كه صلاح نيست رسانه‌اي شود؛ بنابراین، آشکار شدن آن در فضايي كه دشمن جنگ سنگين اقتصادي را درست كرده، پسندیده نمي‌دانم. اينها مسائلي است كه بايد پرسیده شود، همان گونه كه در نشست با رئيس‌جمهوري نيز مطرح شد؛ برخورد با اختلالگران، مدیریت قوی، تورمی که ربطی به تحریم و نوسانات ارز ندارد و مسائلی از این دست.

عزت‌الله یوسفیان‌ ملا، نماینده آمل نیز با بیان اینکه در این مراسم (دیدار نمایندگان با رییس جمهور) حاضر نبودم، گفت: دلیل آن، این بود که همزمان در نشست مهم دیگری بودم.

وی درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهوری نیز گفت: طرح سؤال قانونی است و مجلس زمان آن را اعلام خواهد کرد. به ‌هر ‌حال، یکی از ابزارهای نظارتی مجلسیان طرح سؤال است و متأسفانه می‌بینیم که مسائل و مشکلات بسیاری باقی‌ مانده که باید به آن‌ها پاسخ دقیقی داده شود. حال این ‌که آیا چنین نشست‌هایی می‌تواند راهکاری باشد که طرح سؤال صورت نگیرد، باید گفت این به نگاه نمایندگان بستگی دارد.

یوسفیان ملا ادامه داد: این نشست‌ها قطعا می‌تواند بسیار کارآمد باشد، اما دیر آغاز شده است. کشور نیاز به وحدت دارد تا بتوان مشکلات موجود را مرتفع سازد. پرسش ما هم همین است که چرا این مشکلات پدید آمده، حال آن که ما در این زمینه هشدار داده بودیم؟

ما بر این باوریم که دولت در زمینه‌های گوناگون، کوتاهی‌هایی داشته که باید به آنها پاسخ دهد؛ افزون بر این ‌که تعامل فی ما بین نیز می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات اخیر باشد. امیدوارم سرانجام این تعامل، کامل ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
سلام ، ناگفته ها واقعا" چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
من نمی دونم ما اگه این دشمن رو نداشتیم سیاستمدارامون می خواستند چی کار کنند ؟ می دونید مردم دیگه جواب همه سوالها رو می دونند ؟ زیاد به خودتون فشار نیارید
پوريا
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
همين پنهانكارى شما ما را به اين روز انداخته قيم ما كه نيستيد نماينده ما هستيد شفافسازى كنيد؟راى ما را ميخواهيد اما اطلاع ما را نه؟نبايد بدانيم چه بر سر مال و زندگى ما امده كه اينگونه در سختى و ملالت هستيم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین