کد خبر: ۱۷۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

اوجی خبر داد: اختصاص گاز ۱ فاز پارس‌جنوبی به جایگاه‌های CNG

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد اوجی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در چند سال گذشته تقاضا برای مصرف CNG در سطح کشور با افزایش قابل توجه‌ای همراه بوده است، گفت: بر این اساس مصرف روزانه گاز طبیعی در جایگاه‌های CNG از ۸ میلیون مترمکعب به ۱۲ و ۱۵ میلیون متر مکعب در روز در ۲ سال گذشته رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در جایگاه‌‌های CNG مصرف می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی تعداد کل جایگاه‌های CNG ایران به مرز ۲۰۰۰ ایستگاه افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه از شبکه گسترده خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت CNG در کشور یاد کرد و افزود: هم اکنون معادل گاز تولید یک فاز پارس جنوبی برای تامین گاز جایگاه‌های CNG اختصاص می یابد.

این مقام مسئول از CNG به عنوان ذخیره مصرف بنزین در کشور یاد کرد و یادآور شد: یکی از دلایل توقف واردات بنزین، توسعه صنعت CNG در کشور بوده است. 

پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در مجموع بیش از ۲۰۰ باب جایگاه جدید CNG راه اندازی شود که در این صورت تعداد کل مجاری عرضه سوخت به خودروهای دوگانه سوز کشور به مرز دوهزار و ۲۰۰ باب افزایش می یابد.

بر اساس دستور رئیس جمهوری مجموعه وزارت نفت باید با انجام سرمایه گذاری‌هایی و مشارکت بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد دوهزار و ۵۵۰ باب جایگاه CNG در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی کند.

در حال حاضر ایران از نظر تعداد جایگاه‌های CNG چهارمین کشور و از نظر ناوگان خودروهای دوگانه سوز جایگاه دوم جهان را در اختیار دارد که با ساخت جایگاه‌های جدید و افزایش سهم CNG در سبد سوخت به زودی ایران به بزرگترین دارنده شبکه CNG جهان تبدیل می شود.

در شرایط فعلی پاکستان با داشتن ۳۳۳۰ جایگاه در مقام اول، چین با داشتن ۲۰۰۰ باب جایگاه در مقام دوم و آرژانتین با داشتن ۱۹۰۰ باب جایگاه در مقام سوم جهان قرار دارند، ضمن آنکه پاکستان با دو میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه خودروی گاز سوز رتبه نخست بزرگترین ناوگان خودروهای گازسوز جهان را در اختیار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین