کد خبر: ۱۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

دیلی تلگراف: ناو استینس آمریکا زودتر از موعد به خلیج فارس بازگشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این گزارش با اشاره به اینکه این ناو بر خلاف برنامه ریزی های قبلی ۴ ماه زودتر از موعد به خلیج فارس بازگشته است ، نوشت باز گشت این ناو هواپیمابر ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلاری به خلیج فارس ظاهرا به منظور مقابله احتمالی با ایران در صورت مسدود شدن تنگه هرمز است.

به گزارش عصر ایران؛ آدمیرال "مارک شومیکر" فرمانده این ناو هواپیمابر می گوید:"آیا در این منطقه تهدید است ؟ پاسخ آری است ، و آیا این تهدید قابل مدیریت است ؟باز هم پاسخ آری است."

وی می افزاید :‌"‌اگر آنها (ایرانی ها ) یک تانکر نفتکش را در منطقه تنگه هرمز غرق کنند و این تنگه را ببندند، این تنگه فقط برای چند روز یا حداکثر یک هفته مسدود می ماند و ما به سرعت واکنش نشان خواهیم داد."

"ویلیام دونالدز" یکی از افسران ارشد شاغل در ناو با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جنگی بین ایران و آمریکا صورت نگیرد تاکید می کند که همه کارکنان این رزمناو امیدوارند جنگی صورت نگیرد اما در صورت بروز جنگ اماده اند به وظایف خود عمل کنند.

ناوهواپیمابر "یو اس اس جان سی استینس" آخرین بار در سال ۲۰۱۱ و همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق از منطقه خارج شد و پس از خروج این ناو مقامات نظامی ارشد ایران توصیه کردند که دیگر به منطقه بازنگردد.

این ناو هواپیمابر ۱۰۰ هزار تن وزن ، ۵ هزار خدمه و ۷۰ هواپیمای جنگنده بر روی عرشه خود دارد.

دیلی تلگراف می نویسد: بمب های یک تنی که هواپیماهای روی عرشه این ناو حمل می کنند اگر پس از پرواز بر روی هدفی فرود نیایند ممکن است در صورت نشستن هواپیماها بر عرشه ناو خطر آفرین باشند از این رو قبل از فرود خلبان هواپیما این بمب ها را به دریا می ریزد تا هنگام فرود مشکلی پیش نیاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین