آقای رییس جمهور با این وضعیت گرسنگی مردم آیا واجب بود با چنین هزینه ی گزافی ضریح جدید برای امام حسین (ع) فراهم شده و ارسال شود؟؟؟؟ نه خدا راضی ست نه امام حسین نه ما ایرانیانی که از جیبمان هزینه ی ساخت این ضریح را داده ایم...
سلام ، سیره پیامبر و امامان (ع) ، همه ساده زیستی و به دوراز
تجملات و طلا و نقره بوده است .
این عزیزان از عدالت ، صداقت ، ساده زیستی ، کارهای خیر و دستی گرفتن ها خوشحال میشوند .
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . و آن عزیزان ، راضی به این تجملات نیستند .
آقا نیما شاید شما درست بگی که از کمکهای مردمی هستش
ولی اگه کربلا رفته باشی کمبود یه وضوخانه و دستشویی اطراف بین الحرمین کاملا مشهوده
میشه که این به اصطلاح کمکهای مردمی رو بهتر خرج کرد
ثانیا اگه واقعا راست بگین و مردم تا این حد نذورات داده باشن نتیجه ی فرهنگ غلط دینی هستش که...!!!!!
حالا که این ضریح ساخته شده و مثل بت دور تا دور کشور گردونده میشه جز افسوس خوردن کاری نمیشه کرد!!!
با سلام
از این که خداشناس بزرگ و دین شناسان نظر گذاشتند. بنده حقیر جایی برای حرف زدنم نمی ماند!!!!!
خوشحالم از این که اینترنت درست شد و این فضا باعث شد هرکسی هرچه دلش می خواهد را بنویسد و البته تا جایی جلو برود که به اسم دین خدا حرف بزند و کارهای دیگران را نیز خارج از دین بداند.
اینکه برای اهل بیت که بهترین وجودات در عالم هستی هستند خرج کردن را ایراد می دانند واقعا جای تاسف است. هرچه خرج شود کم است. این که به اصطلاح می گویند آنها خودشان هم راضی نیستند. این را از خودشان شنیدند که می گویید . شما مفسر کلماتشان هستید . هیچ دین شناسی این را نگفته است. این کار جزوی از تعظیم شعائر الهی است که در باب فقه بسی بسیار بحث شده است و این هم که در کل کشور نه مثل بت!!!! بلکه به عنوان نماد و وسیله ای منسوب به ابی عبدالله گردانده شد که همانطور که لباس یوسف شفا داد ( که البته چون لباس بود شفا نداد بلکه چون منسوب به ولی الله بود شفا می دهد. و این ضریح نه تنها ملجاءی برای شیعیان خواهد بود بلکه باعث گرایش و توجه شیعیان و غیر شیعیان به امام حسین می شود که امام حسین همراه است با آن عمل عظیمش در عاشورا و کربلا
در آخر نیز باید گفت این ضرب المثل که چراغی که به خانه ... بسیار اشتباه و مخالف با صریح روایات و آیات قرآن است. انفاق در راه دین و یا برای محرومان از چه چیری باید باشد. انفاق از بهترین چیزهایی باید باشد که ما آن را دوست داریم. این را در تمام قرآن می توان یافت از اینکه هدیه هابیل مورد قبول قرار گرفت ولی قابیل نه و ....
پس به جای اینکه نظرات خودمان را به اصل دین نسبت دهیم که گناهی است بزرگ ببینیم دین چه می گوید. یا علی
تجملات و طلا و نقره بوده است .
این عزیزان از عدالت ، صداقت ، ساده زیستی ، کارهای خیر و دستی گرفتن ها خوشحال میشوند .
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . و آن عزیزان ، راضی به این تجملات نیستند .
ولی اگه کربلا رفته باشی کمبود یه وضوخانه و دستشویی اطراف بین الحرمین کاملا مشهوده
میشه که این به اصطلاح کمکهای مردمی رو بهتر خرج کرد
ثانیا اگه واقعا راست بگین و مردم تا این حد نذورات داده باشن نتیجه ی فرهنگ غلط دینی هستش که...!!!!!
حالا که این ضریح ساخته شده و مثل بت دور تا دور کشور گردونده میشه جز افسوس خوردن کاری نمیشه کرد!!!
از این که خداشناس بزرگ و دین شناسان نظر گذاشتند. بنده حقیر جایی برای حرف زدنم نمی ماند!!!!!
خوشحالم از این که اینترنت درست شد و این فضا باعث شد هرکسی هرچه دلش می خواهد را بنویسد و البته تا جایی جلو برود که به اسم دین خدا حرف بزند و کارهای دیگران را نیز خارج از دین بداند.
اینکه برای اهل بیت که بهترین وجودات در عالم هستی هستند خرج کردن را ایراد می دانند واقعا جای تاسف است. هرچه خرج شود کم است. این که به اصطلاح می گویند آنها خودشان هم راضی نیستند. این را از خودشان شنیدند که می گویید . شما مفسر کلماتشان هستید . هیچ دین شناسی این را نگفته است. این کار جزوی از تعظیم شعائر الهی است که در باب فقه بسی بسیار بحث شده است و این هم که در کل کشور نه مثل بت!!!! بلکه به عنوان نماد و وسیله ای منسوب به ابی عبدالله گردانده شد که همانطور که لباس یوسف شفا داد ( که البته چون لباس بود شفا نداد بلکه چون منسوب به ولی الله بود شفا می دهد. و این ضریح نه تنها ملجاءی برای شیعیان خواهد بود بلکه باعث گرایش و توجه شیعیان و غیر شیعیان به امام حسین می شود که امام حسین همراه است با آن عمل عظیمش در عاشورا و کربلا
در آخر نیز باید گفت این ضرب المثل که چراغی که به خانه ... بسیار اشتباه و مخالف با صریح روایات و آیات قرآن است. انفاق در راه دین و یا برای محرومان از چه چیری باید باشد. انفاق از بهترین چیزهایی باید باشد که ما آن را دوست داریم. این را در تمام قرآن می توان یافت از اینکه هدیه هابیل مورد قبول قرار گرفت ولی قابیل نه و ....
پس به جای اینکه نظرات خودمان را به اصل دین نسبت دهیم که گناهی است بزرگ ببینیم دین چه می گوید. یا علی