کد خبر: ۱۷۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹

رویانیان و برنامه‌های تازه‌اش؛ تا قیر سیاه است اوضاع به همین شکل می‌ماند

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه مراسم شام غریبان سالار شهیدان در مجموعه درفشی فر با خبرآنلاین به گفت‌وگو نشست.

در این گفت‌وگو مدیر پرسپولیس از آغاز به کار آکادمی فوتبال پرسپولیس سخن می‌گوید.

« گامی بزرگ در بین‌المللی شدن فوتبال پرسپولیس را برداشتیم. آکادمی ما با همکاری و زیر نظر آکادمی ترافیک برزیل آغاز به کار می‌کند. در مراسمی که صبح چهارشنبه برگزار می‌شود رسما ساختمان آکادمی تیم به همراه مدیر و مسئولان این تشکیلات را معرفی می‌کنیم. مدرسان برزیلی به طور مستقیم ، کار آموزش بازیکنان تیمهای پایه ما را زیر نظر می‌گیرند . آکادمی برزیلی طرف قرارداد ما یکی از بهترین‌های این رده سنی در برزیل است و تحت لیسانس باشگاه منچستر یونایتد فعالیت می‌کند. آنها قراردادی پنج ساله با این باشگاه انگلیسی دارند و از این پس ما هم با آنها همکاری‌مان را به طور مستقیم آغاز می‌کنیم. مربیان برزیلی کاملا فعالیتهای بچه‌های ما را زیر نظر دارند و مربیان برزیلی می‌آیند و می‌روند تا به تمرینات تیم‌های پایه‌ای سرکشی کنند. کادر مجرب ایرانی ما هم مسئولیت آموزش را تحت نظر دارد. »

او ادامه می‌دهد:« در مراحل بعدی ما قراردادهای همکاری‌مان را با باشگاههای آلمانی و ایتالیایی هم برای مشارکت در پروژه استعدادیابی فوتبال ایران آغاز می‌کنیم. به نظر ما این گام ، یکی از بهترین گام‌هایی است که در جهت توسعه فوتبالمان می‌شد (برداشت.). به هر حال این پروژه یک پروژه سنگین است که می‌تواند در سالهای آینده اثراتش را روی فوتبال ملی ایران به جای بگذارد. تا قبل از این کمتر کسی چنین کاری را انجام داده و در حقیقت این اولین بار است که یک باشگاه ایرانی چنین آکادمی برنامه‌ریزی شده‌ای خواهد داشت. برای ما سخت نبود که مثلا دنبال تک بازی دوستانه با تیمی خارجی باشیم اما چنین کاری کدام عایدی را برای فوتبالمان به همراه می‌آورد؟»

رویانیان در پاسخ به این پرسش که این بچه‌ها در کدام زمین تمرین می‌کنند و تا زمانی که یک مجموعه مناسب برای بازیکنان تیم های پایه وجود نداشته باشد چطور می‌توان آکادمی داشت ، پاسخ می‌دهد:« من اعتقاد دارم اگر مدیر برای کارش برنامه داشته باشد و همکارانش با او همکاری کنند هر چیزی عملی است. تا می‌گوییم کار ساختاری می‌گویند چرا ورزشگاه نمی‌سازید. ۵۰سال است استقلال و پرسپولیس ورزشگاه ندارند و مطمئن باشید تا زمانی که رنگ قیر سیاه است اوضاع به همین شکل باقی می‌ماند. پروژه‌ای که ما آغاز کردیم در حد کاریست که شاید اگر یک وزارتخانه بخواهد انجامش بدهد ، بیش از دو سال طول خواهد کشید. ما خودمان نزدیک به یک سال است که این کار عظیم را برنامه‌ریزی کرده‌ و پیش برده‌ایم و الان یک باشگاه دارد یک پروژه بزرگ را بدون همراهی به انجام می‌رساند. بدون شک برای این بچه‌ها تدارک زمینهای مناسب برای تمرین هم دیدیم. الان در درفشی‌فر ، ما مفتخریم که یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی تهران و ایران را داریم. تقریبا همه امکانات لازم در مجهزترین شکل ممکن ، اینجا موجود است. الان بعد از ۲۰ سال سپاهان تازه توانسته یک کمپ اختصاصی برای خودش تهیه کند. آن هم در شرایطی که این تیم پشتوانه کارخانه فولاد مبارکه را دارد، نه مثل استقلال و پرسپولیس که حتی یک تاکسی ندارند تا با آن بروند مسافرکشی!»

اما چرا رویانیان میان این همه آکادمی فوتبال در دنیا ، رفته دنبال آکادمی ترافیک؟ او با لبخندی پاسخ می‌دهد:« مثل اینکه یادتان رفته من محمد رویانیان هستم که سالها فرمانده پلیس راه بوده. ترافیک را برای همین انتخاب کردم!»

او بعد از این با لحنی جدی می‌گوید:« ما رزومه این آکادمی را بررسی کردیم. نتایجشان در کار با رده‌های پایه عالی بود. برای همین آنها را انتخاب کردیم. به هر حال ما دنبال ساخت پرسپولیس جهانی هستیم. ما برند پرسپولیس را هر روز در جاهای مختلف دنیا گسترش می‌دهیم . دفاتر شرکتهای تجاری ما در امارات ، مالزی ، عراق، برزیل ، دانمارک و بزودی کرواسی ، راه اندازی شده. ما فعالیتهایمان را آغاز کرده‌ایم. حسابهای بین‌المللی‌مان فعال هستند و حالا وقتش است در کنار برنامه‌ریزی مالی به فکر پشتوانه‌سازی باشیم؛ چیزی که چهار صباح دیگر به درد پرسپولیس می‌خورد و ما را بی‌نیاز خواهد کرد.»

حالا که رویانیان آکادمی زده باید منتظر پاتک فتح‌الله زاده نشست.

« خدا را شکر من هر موجی که راه می‌اندازم ، استقلالی‌ها می‌روند دنبالش و این اتفاقا به فوتبالمان کمک می‌کند؛ چون اینکه فردا استقلال و ملوان هم همین کارها را انجام بدهند ، یک اتفاق بزرگ در فوتبالمان شکل می‌گیرد.»

اسم فتح‌الله زاده که شد(آمد) ، نمی شد از سردار نپرسید راجع به نشان شوالیه حاجی؛ نشانی که حرفهای سردار درباره آن کمی هم دلخوری برای حاجی آبی‌ها به همراه داشته است.

او در این باره می‌گوید:« بابا همین «حاجی» در کنار اسم«فتح‌الله زاده» یک برند مطرح در فوتبال دنیاست. او نیازی به نشانهای خارجی ندارد. هرجایی بگویی حاجی فتح‌الله زاده همه او را می‌شناسند و دوستش دارند. ما که بدون نشان شوالیه هم حاجی را دوستش داشتیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
0
0
اميدواريم قير از رو برود و سفيد شود چون مديران غير فوتبالى كه از رو نمى روند و شرشان را از جنازه فوتبال كم كنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین