کد خبر: ۱۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۱
آخرين تمرين تيم‌ملي قبل از سفر به كره‌جنوبي

آمادگي بازيكنان تحت تأثير حضور لژيونرها

آفتاب‌‌نیوز : مشروح كامل اين تمرين را در زير مي‌خوانيد.
نظم و انضباط
تمرين بنا بر صلاحديد كادرفني پانزده دقيقه ديتر از موعد مقرر آغاز شد ولي هاشميان رأس ساعت 10 در محل تمرين حاضر شد.
قبل از او برانكو، فخرالدين و سجادي و فركي در وسط زمين چمن ايستاده بودند تا با ورود تمام بازيكنان تمرين آغاز شد.
فوتبال ماشيني و با نظم و انضباط آلمان تأثيرات مثبتي روي هاشميان گذاشته است و ورود او سر موعد مقرر در محل تمرين يكي از اين نكات است.
پس از وحيد، گل‌محمدي و نكونام وارد زمين شدند و در ساعت 10:12 تمام بازيكنان خود را به محل انجام تمرين رساندند.
البته جالب است بدانيد كريمي و زندي از سمت ديگر وارد زمين شدند تا هواداراني كه براي گرفتن عكس و امضا به كمپ آمده بودند، مجبور شوند تا پايان تمرين در كنار زمين حضور داشته باشند.
جلسه كوتاه
برانكو قبل از آغاز تمرين جلسه‌اي كوتاه را با بازيكنان برگزار كرد، در اين جلسه سه دقيقه بيشتر طول نكشيد برانكو نكات خاصي را به بازيكنان توضيح داد.
پس از صحبت‌هاي برانكو و در ساعت 10:15 تمرين به صورت رسمي آغاز شد. در اين هنگام بازيكنان زيرنظر فركي بدن‌هاي خود را گرم كردند و سه دروازه‌بان حاضر در تمرين نيز تمرينات خود را در قسمتي ديگر از زمين و زير نظر سجادي آغاز كردند.
ضمن اينکه فخرالدين نظاره‌گر عملكرد دروازه‌بان‌ها بود و برانكو با همايون شاهرخي يك جلسه كوتاه و سرپايي را برگزار كرد.
معدنچي غايب، كعبي مصدوم
مهرزاد معدنچي با اجازه كادرفني در اين تمرين شركت نكرد تا مشكل رواديد خود را حل كند و بتواند خود را به عنوان يکي از مسافران کره جنوبي معرفي کند.
به غير از معدنچي ساير نفرات در تمرين حضور داشتند ولي در اين بين حسين كعبي همچنان از مصدوميت ساق پاي چپ خود رنج مي‌برد.
او در تمرين اول تيم كه به انجام حركات كششي و هوازي اختصاص داشت، شركت كرد ولي وقتي تمرينات سنگين شد زير نظر دكتر خانلري برنامه‌هاي خاصي را انجام داد.
كعبي تا پايان تمرين در كنار زمين آهسته راه رفت و براي دقايقي نيز تمرينات خاصي را انجام داد.
به گفته پزشك تيم اين بازيكن به همراه ملي‌پوشان به كره‌جنوبي سفر خواهد كرد و در صورت برطرف شدن مصدوميت مي‌تواند مقابل كره به ميدان برود.
زوج جديد
كريمي و نكونام دو بازيكن ايراني هستند كه نامشان در بين ده مرد برتر آسيا براي انتخاب بهترين بازيكن سال 2005 آسيا قرار دارد.
آنها در تمرين امروز اكثراً در كنار هم بودند و در تمرينات مختلف با هم كري خاصي داشتند.
اين دو بازيكن حتي در پايان تمرين نيز با همديگر به سمت استراحتگاه داخل زمين‌هاي چمن كمپ رفتند و جزو آخرين بازيكناني بودند كه محل تمرين را ترك كردند.
اين دو در بازي تمريني نيز نقش دو هافبك مياني تيم را برعهده داشتند كه به احتمال زياد در مسابقه با كره نيز ميانه ميدان ايران به آنها سپرده خواهد شد.
آقاوسط
اولين تمرين ملي‌پوشان به بازي آقاوسط اختصاص داشت كه بيست دقيقه نيز طول كشيد.برانكو بازيكنان را در دو گروه هشت تيمي تقسيم كرد تا تمرين آقاوسط 6 به 2 با اين نفرات برگزار شود.
هاشميان، نويدكيا، علوي، تيموريان، منيعي، رضايي، صالح‌نژاد و اكبرپور در يك تيم قرار داشتند و نكونام، كريمي، زندي، نصرتي، شكوري، برهاني، گل‌محمدي و زارع بازيكنان تيم ديگر را تشكيل مي‌دادند.
در گروه اول هاشميان و رضايي و در گروه دوم نكونام و كريمي با هم كري داشتند كه اين مسأله باعث شده بود شور و نشاط خاصي به اين تمرين حاكم شود
تأكيد به خط دفاع
در تمرين دوم برانكو باز هم بازيكنان را به دو گروه تقسيم كرده در گروه اول بازيكنان دفاعي تيم زيرنظر برانكو تمرينات ويژه‌اي را انجام دادند و در گروه دوم مهاجمان و هافبك‌هاي هجومي تمرين شوت به سمت دروازه را برگزار كردند.
برانكو مدافعان را به دو گروه نارنجي و سفيد تقسيم كرد. گروه سفيد بهادراني، منيعي، شكوري و علوي و در گروه نارنجي نصرتي، گل‌محمدي، رضايي و زارع حضور داشتند و در نصف زمين تمرينات دفاعي را انجام دادند.
در اين تمرين هر كدام از بازيكنان كه به خوبي نكات مدنظر برانكو را انجام نمي‌دادند، به سختي از سوي سرمربي بازخواست مي‌شدند.
اما در سوي ديگر ميدان مهاجمان به سمت دروازه با دروازه‌بان شوت مي‌زدند.واكنش‌هاي محمدي و واعظي بسيار بهتر از ميرزاپور بود و نكونام و تيموريان در زدن اين ضربات موفق‌تر از سايرين بودند.
پس از پانزده دقيقه اين تمرين نيز به پايان رسيد.
حضور غيرمنتظره هواداران
در حالي كه هيچ كدام از مسؤولان حاضر در كمپ انتظار حضور هواداران را نداشت، بيش از پنجاه هوادار در كنار محل تمرين ملي‌پوشان حضور يافته و بازيكنان را تشويق كردند.
در دست تعدادي از آنها پلاكاردي ديده مي‌شد كه روي آن نام نكونام نوشته شده بود.
آنها ابتدا نكونام را به شدت تشويق كردند و پس از آن نوبت به ساير نفرات رسيد كه زندي و كريمي بيش از همه تشويق شدند.
فوتبال درون تيمي
آخرين تمرين ملي‌پوشان به فوتبال درون تيمي اختصاص داشت. ابتدا برانكو ده بازيكن اصلي خود را با پيراهن سفيد در سمت ديگر زمين قرار داد و به شكوري، تيموريان، صالح‌نژاد، علوي، منيعي و اكبرپور كاور نارنجي داد تا مقابل آنها قرار بگيرند.
برانكو به اين شش بازيكن گفت با پاس‌هاي عرضي و عوض كردن منطقه بازي باسهاي بلند، تيم مقابل را وادار به انجام پرسينگ و جاگيري صحيح در تمام مناطق زمين كنند.
البته بازيكنان سفيدپوش فقط به حركت در زمين مي‌پرداختند و روي بازيكنان صاحب توپ نمي‌رفتند.
پس از آن برانكو بازيكنان را به دو گروه هشت نفره تقسيم كرد و در حدود سي دقيقه فوتبال درون تيمي انجام شد.
در تيم نارنجي صالح‌نژاد، كريمي، شكوري، علوي، منيعي، تيموريان، اكبرپور، هاشميان و برهاني بازي مي‌كردند و نفرا تيم سفيد را نصرتي، رضايي، زارع، نكونام، زندي، نويدكيا و صالح‌نژاد تشكيل دادند.
در پايان اين بازي تيم نارنجي موفق شد با دو گل برهاني و علوي تيم سفيد را شكست دهد.
جالب است بدانيد علي كريمي در اين تمرين به عنوان مدافع تيم نارنجي به ميدان رفت.
پايان تمرين
ساعت 11:45 اين تمرين به پايان رسيد و بازيكنان راهي محل اقامت خود شدند.
لازم به ذكر است آنها مي‌بايست در ساعت 15 در هتل حاضر شده تا با يك دستگاه اتوبوس راهي فرودگاه مهرآباد شوند.
تيم ملي در ساعت 19 به سمت سئول پرواز مي کند به همين خاطر کاروان ايران در ساعت 17 وارد فرودگاه مهر آباد خواهد شد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین