کد خبر: ۱۷۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

خواب جدید آقای وزیر برای کتاب های درسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش از کاهش عناوین و حجم کتب درسی خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص «برنامه این وزارتخانه برای کاهش کتب درسی»، اظهار داشت: اطلاعات را نمی‌خواهیم کم کنیم؛ بلکه به دنبال این هستیم که به جای حجم و سطح زیاد، عمق زیاد به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین این وزارتخانه از متناسب‌سازی کتب و ساعت درسی یاد شده که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

* کاهش عناوین کتب درسی آغاز شده است

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه تغییر کتب درسی آغاز شده است، افزود: کتاب‌هایی که چاپ می‌کنیم بر این اساس است؛ در حال حاضر یک سری از تغییرات انجام می‌پذیرد و یک سری از تغییرات نیز بر اساس مرور زمان است.

وی با بیان اینکه باید عناوین کتب درسی کاهش پیدا کند، گفت: وقتی می‌گوییم دانش‌آموز به جای ۹ کتاب باید ۵ کتاب داشته باشد، به این معنی نیست که ۳ کتاب را حذف می‌کنیم بلکه به عنوان مثال کتب تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را یک کتاب می‌کنیم و مطالعات اجتماعی می‌شود.

* نظام آموزشی حفظ محور را نمی‌خواهیم

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حجم کتب درسی کمتر می‌شود اما عمق کار بیشتر خواهد شد، افزود: در زمینه آموزش سعی ما بر این است که دانش‌آموز در مدرسه فعال شود، عملیاتی ورود پیدا کرده و اندیشه کند.

به گزارش فارس،حاجی‌بابایی ادامه داد: اینکه دانش‌آموز ۲۰ کتاب را حفظ کند و ۲۰ هم بگیرد اما از مدرسه که بیرون رفت، از آن اطلاعات چیزی باقی نماند، مورد نظر ما نیست و ما این نظام آموزشی را نمی‌خواهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
سلام ، خیلی خوب است که کتابها ، از حجمشان کم شده و به کیفیتشان اضافه شوند ، چون خیلی از مطالب کتابها ، غیرضروری و فرار می باشند و از یادها می روند ، مگراینکه آموزش همراه با کارهای عملی باشند که در یادها بمانند .
لازم است که آموزش در ایران ، بر پایه یکتاپرستی ، علم ، تربیت درست و احترام به تمامی مخلوقات خداوند ( اعم از همنوعان ، حیوانات و محیط زیست ) ، صنعت ، کشاورزی ، دامپروری ، تولیدات داخلی ملی ، فرهنگ درست و آشنایی با مشاغل و کارهای فنی ، برنامه ریزی شوند و یک دانش آموز ، بعد از پایان هر دوره ای ، بتواند به کار از روی اصول و برنامه ریزی شده ، در جامعه مشغول شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
متاسفانه کیفیت کتاب های تالیف شده در هر دوره نسبت به دوره ی قبلی از نظر نگارش و ارتباط با دانش آموزان کاهش یافته است و سطح دانش عمومی دانش آموزان در سال های اخیر بسیار نازل شده است آنها اکثرا قادر به درک مفاهیم ریاضیات نیستند چرا که همراه با تالیف کتب جدید معلمین نمی توانند خود را از نظر روش های آموزشی متناسب با این کتب به روز کنند
علاوه بر این متن کتب درسی بسیار بد نوشته شده است بسیاری از جملات دو پهلو هستند و یک دانش آموز با سطح هوش معمولی نمی تواند بدون کمک کس دیگری معنی جملات را به درستی درک کند
این مسئله بخصوص در استان های غیرفارس زبان بسیار مشهود است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین