کد خبر: ۱۷۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱

تجمع ورزشکاران نابینا مقابل وزارت ورزش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از ورزشکاران نابینا با حضور در مقابل درب وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از عملکرد "اسد مسجدی " رییس فدراسیون نابینایان، شعارهایی علیه وی سر داده و استعفای او را خواستار شدند. تجمع‌کنندگان همچنین به عملکرد ضعیف مسجدی و ناکامی‌های اخیر ورزش نابینایان در بازی‌های پارالمپیک اعتراض کردند.


همچنین تجمع‌کنندگان به رفتار ناشایست یکی از کارشناسان حراست وزارت ورزش و جوانان نسبت به نماینده ورزشکاران نابینا اعتراض داشتند. نماینده ورزشکاران نابینا فردی جانباز است که از ناحیه دو دست و دو چشم در جنگ تحمیلی دچار جانبازی شده است.


در این تجمع چند تن از جانبازان ویلچری و مصطفی آجرلو، رییس تربیت بدنی سپاه نیز حضور داشتند.


به دنبال حضور تجمع‌کنندگان مقابل وزارت ورزش و جوانان و ملاقات مصطفی آجرلو با محمد عباسی، حمید سجادی، معاون وزیر، عصمت‌الله ساکی‌زاده مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه و رمضان‌پور، مدیرکل حراست این وزارتخانه به میان معترضان آمدند و ضمن عذرخواهی، از آن‌ها دلجویی کردند.


همچنین وعده دادند که هفته آینده نشستی با حضور مخالفان در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شود و درباره درخواست معترضان بحث و تبادل نظر صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، بلافاصله پس از اذان ظهر جانبازان و برخی از نابینایان به همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان در مقابل درب این وزارتخانه نماز جماعت برپا کردند.


** نماینده نابینایان معترض: به ما گفتند کیک و ساندیس نمی‌دهیم؛ اینجا نیایید!


سید جواد روغنی، جانباز دفاع مقدس درباره تجمع ورزشکاران نابینا مقابل درب وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از کارشناسان حراست وزارتخانه به ما گفت که ما به هیچ کس کیک و ساندیس نمی‌دهیم.


به گزارش ایسنا، نماینده معترضان نابینا درباره علت تجمع نابینایان در مقابل درب وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ما از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم متولی مستقیم ورزش نابینایان یک فرد نابینا باشد چرا که توانایی و مهارت مدیریت کردن مهم است نه اینکه چشم بینا داشته باشد. نمی‌توان گفت کسی که نمی‌تواند ببیند مدیر نیست. تاکنون افراد زیادی در فدراسیون نابینایان به عنوان رییس منصوب شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند.


وی ادامه داد: چطور وقتی رضازاده ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده گرفت در این رشته موفق بودیم، در کشتی هم وقتی مدیران باتجربه راس امور را در اختیار گرفتند موفق ظاهر شدیم. یک بار برای دو سال امور فدراسیون را به خود نابینایان واگذار کنند. طبق نتایجی که در بازی‌های پارالمپیک لندن از چند ده نفر نماینده ورزش نابینایان گرفتیم مشاهده کردیم که به دلیل سوء مدیریت سهم ما از مدال فقط یک مدال نقره بود.


روغنی با بیان اینکه عملکرد فدراسیون جانبازان از فدراسیون نابینایان جداست، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم یک نفر از جنس خودمان در راس کار قرار بگیرد و شرایط بهتری برای نابینایان ایجاد شود. ما سه سال است که پیگیر این مسئله هستیم. امروز هم شاهد این تجمع بودید. همه ورزشکاران ما جانبازان و معلولان نظام هستند و دوست دارند که افتخار بیافرینند.


وی در واکنش به یکی از ورزشکاران نابینا که گفت مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان به یکی از جانبازان دفاع مقدس توهین کرده است، خاطرنشان کرد: مدیرکل حراست وزارتخانه توهینی نکرده است. ورزشکاران ما می‌خواستند بیایند و نقدی به عملکرد رییس فدراسیون داشته باشند. یکی از کارشناسان حراست وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته گفته است که ما به شما کیک و ساندیس نمی‌دهیم، بیخود به اینجا نیایید. این حرف را رییس حراست نزده است.


نماینده ورزشکاران معترض نابینا در پاسخ به این پرسش که پس از اعتراض، مسئولان وزارتخانه چه واکنشی نشان دادند؟ تاکید کرد: امروز هم معاون وزیر، مدیرکل حراست و مدیر کل حوزه وزارتی به میان معترضان آمدند و دلجویی کردند. از همه عذرخواهی شد، قرار است هفته آینده جلسه‌ای تشکیل و به خواسته ما رسیدگی شود تا امور نابینایان به خودشان واگذار شود.


** نماینده حراست وزارت: امکان ندارد کارشناس ما توهین کرده باشد


یکی از مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان گفت: به هیچ وجه کارشناس حراست به جانبازان توهین نکرده است.


یکی از مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان که به میان تجمع‌کنندگان جانباز و نابینا در مقابل وزارت ورزش و جوانان حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش که چرا کارشناس حراست وزارتخانه به مقام یک جانباز توهین کرده و آیا با وی برخورد خواهد شد؟ تصریح کرد: کارشناس ما چنین حرفی نزده و بینی و بین‌الله می‌دانیم که چنین حرفی نزده است. کارشناس ما خودش به جبهه رفته و امکان ندارد که چنین توهینی به مقام یک جانباز کند.


وی در پاسخ به این پرسش که اظهارات شما به این معناست که این جانباز که خودش در تجمع شرکت کرده دروغ می‌گوید؟ تاکید کرد: شاید به اندازه یک هزارم این احتمال وجود داشته باشد که این حرف زده شده باشد. ما عاشق جانبازان هستیم و خودمان از همین قشر به حساب می‌آییم. آن‌ها سعادت داشتند که چشم‌شان را در جنگ از دست بدهند. ما به میان جانبازان آمدیم و چشمان و دستان‌شان را بوسیدیم.


** آجورلو: برای ابراز گلایه از توهین به یه جانباز باتقوا و نخبه شرکت کردم


مصطفی آجورلو که در میان معترضان به توهین به یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس حضور داشت، گفت: برای اینکه گلایه خودم را مطرح کنم در این تحصن شرکت کردم.


به گزارش ایسنا، رییس تربیت بدنی سپاه درباره دلیل حضورش در این تجمع اظهار کرد: مطلع شدم که به یکی از جانبازانی که دو دستش قطع شده و از ناحیه دو چشم نابیناست اهانتی شده است. سید جلال روغنی از نظر جانبازی در سطح کشور به عنوان یک نخبه و فرد شناخته شده در تقوا، شجاعت و ایثار به حساب می‌آید، به همین دلیل من حاضر شدم که برای اهانتی که به ایشان شده مقابل درب وزارتخانه حاضر شوم و گلایه خود را اعلام کنم.


وی از ملاقات با وزیر ورزش و جوانان خبر داد و یادآور شد: من بعد از دیدار وزیر موضوع را به اطلاع ایشان رساندم. او بسیار از این حرکت ناراحت شد و گفت که نباید چنین اتفاقی رخ می‌داده است. بعد هم مشاور و مسئول دفتر وزیر به همراه حمید سجادی به میان معترضان فرستاده شدند تا هم در مورد این موضوع از جانبازان دلجویی شود و هم در یک فرصت مناسب دوستان منتقد جلسه‌ای با مسئولان وزارتخانه داشته باشند و درخواست‌هایشان را بگویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
سید روزبه حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
وای به روزی که به جانباز مملکت توهین بشه
مشخص نیست این مسیری که مسئولین در پیش گرفته اند به کجا میره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین