کد خبر: ۱۸۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۹

خبر بد از دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد: دچار آسیب‌دیدگی شدید ریه شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: بیمارستان آموزان حادثه دیده پیرانشهری هنوز در حال طی شدن مراحل درمانی هستند و در کنار نگرانی های ما ناشی از سوختگی این کودکان ، مشکلات تنفسی آنان نیز وجود دارد چرا که آنان دچار مشکلات تنفسی زیادی نیز شده اند که ناشی از استنشاق دود ناشی سوختگی زیاد در فضای بسته کلاس بوده است.

دکتر جعفری در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه روز گذشته سه دانش آموز حادثه دیده دیگر برای ادامه درمان از ارومیه به تبریز منتقل شده اند، می گوید: در حال حاضر ۱۳ دانش آموز آسیب دیده در بیمارستان امام خمینی ارومیه هنوز بستری هستند و روز گذشته سه دانش آموز دیگر به تبریز انتقال داده شده اند تا تعداد دانش آموزان انتقال داده شده به تبریز به ۱۵ دانش آموز برسد.

به گفته او هم اکنون علاوه بر مشکلاتی که بر اساس سوختگی بیشتر در نواحی و سر و صورت و گردن دانش آموزان به وجود آمده است، در حال حاضر آنها از مشکلات تنفسی نیز رنج می برند.

معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: مشکلات تنفسی این دانش آموزان تا حدی است که برای برخی از آنان لوله گذاری و تنفس مصنوعی در نظر گرفته شده است و ریه آنها به دلیل استنشاق گازهای ناشی از سوختن نفت سفید در محیط بسته بیمارستان دچار مشکل شده است و احتمال دارد دچار بیماری های تنفسی مزمن تا سال های بعد شوند.

اظهارات معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه از وضعیت درمانی دانش آموزان مدرسه ابتدایی شین آباد پیرانشهر در استان ارومیه در شرایطی است که وی پیش از این درصد سوختگی دانش آموزان را بالاتر از میزان اعلام شده در ساعات اولیه عنوان کرده بود.

نیازی به انتقال دانش آموزان به تهران وجود ندارد

جعفری همچنین گفت: هم اکنون کادر بیمارستانی امام خمینی ارومیه با تیم پزشکی مهجز با همکاری بیمارستان سوانح سوختگی سینا تبریز در حال ادامه مداوای دانش آموزان هستند و مشکلی از نظر تجهیزات درمانی و پزشکان متخصص وجود ندارد. بر همین اساس نیازی به انتقال دانش آموزان به تهران و مراکز درمانی مجهز تر وجود ندارد چرا که بیمارستان امام خمینی ارومیه و بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی تبریز دارای بهترین امکانات و پزشکان در میان مراکز بیمارستانی کشور است.

او گفت: یکی دیگر از مشکلات ما تجمع و سرگردانی خانواده حادثه دیدگان بود که این نکته را به آموزش و پرورش اعلام کردیم و آنها هم شرایط اسکان در خانه معلم را در تبریز و ارومیه برای خانواده ها ایجاد کردند.

احتمال جراحی پلاستیک با نظر پزشکان

او در پاسخ به این سوال که آیا جراحی پلاستیک می تواند اثرات ناشی از سوختگی در بدن این دانش آموزان را ترمیم کند، گفت: در حال حاضر نمی توان با قطعیت در این رابطه اظهار نظر کرد، چرا که هم اکنون پزشکان در حال مداوای دانش آموزان هستند تا دچار عفونت سوختگی نشوند.

به گفته جعفری احتمال جراحی پلاستیک با نظر پزشکان در هر صورت وجود دارد: اما باید پس یک یا دوهفته در این باره تصمیم گیری کرد و هنوز تا طی شدن کامل مراحل درمان نمی توان در این رابطه اظهار نظر پزشکی کرد.

سقف مدرسه شیروانی و فاقد استاندارد است

از طرف دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در اولین اظهار نظر های عنوان کردند گازرسانی از سوی شرکت گاز استان آذربایجان غربی صورت نگرفته است . اما مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز با تشریح دلایل عدم گازرسانی و علمک‌گذاری به مدرسه آسیب دیده شین آباد پیرانشهر اعلام کرد: مطابق اعلام شرکت گاز استان آذربایجان غربی این کلاس درس از کمترین استاندارد و ضوابط ایمنی برای گازرسانی برخوردار نبوده و از این رو بر اساس مبحث ۱۷ نظام ملی مهندسی ساختمان عملیات گازرسانی به این واحد آموزشی انجام نشده است

او به مهر گفت: مطابق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان ایجاد انشعاب گاز برای تمامی مدارس و کلاس‌های درس غیراستاندارد ممنوع است، همچنین در سال ۱۳۸۴ شهرستان پیرانشهر و روستای شین آباد به شبکه ملی گاز ایران متصل شده اند، ادامه می دهد: هم اکنون گازرسانی پایدار و دائمی به این شهرستان و روستای شین آباد توسط شرکت ملی گاز در دستور کار قرار دارد و مطابق اعلام شرکت گاز استان آذربایجان غربی این کلاس درس از کمترین استاندارد و ضوابط ایمنی برای گازرسانی برخوردار نبوده است.

بوجارزاده با اشاره به انجام مکاتباتی با ادارات آموزش و پرورش منطقه به منظور اجرای برخی از استانداردها به منظور گازرسانی به این واحد آموزشی آسیب دیده گفت: هم اکنون سقف این مدرسه آسیب دیده به صورت شیروانی و فاقد استانداردهای لازم است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه تمامی واحدهای آموزشی به ویژه مدارس و کلاس های درس باید به پکیج و موتورخانه مرکزی مجهز شوند، اعلام می کند: تجهیز کلاس های درس به پکیج و موتورخانه و عدم استفاده از بخاری منجر به کاهش شدید حوادث گازگرفتگی و آتش سوزی در سطح کلاس های درس و مدارس کشور می شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در حاشیه این کلاس درس آسیب دیده مجموعه وزارت آموزشی و پرورش یک واحد جدید آموزشی احداث کرده است، گفت: متاسفانه بررسی های انجام گرفته نشان می دهد که حتی مدرسه جدید احداث شده هم فاقد استاندارد بوده و از این رو به این مدرسه جدید هم امکان گازرسانی و علمک گذاری به دلیل پایین بودن استانداردها وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
0
آقا لغت استعفاء را از فرهنگ لغت حذف کنید تا خبرنگار و یا نماینده خواستار استعفای افراد خاطی از پستشان نشوند.
این چه مملکتی 13دانش آموز در حال مرگند ولی هیچکس حاضر به پاسخگویی نیست. پاسخگویی یعنی اینکه من این کاره نیستم و کنار می رم تا فرد صالحی بر مسند بنشیند. یاد سفیر سابق آلمان در ایران به خیر. یکی مقامامات بلند پایه کشورمان در دیدار با این سفیر سخن پر کاری خود در وزارت خانه کرد. و هی تعریف و تعریف کرد و برای اینکه نشان دهد که خیلی شجاعست گفت از ساعت 6صبح تا 12شب در اداره کار می کند. سفیر آلمان که از استاتید دانشگاه بود به جای به به و چه چه گفت. در آلمان اگر کسی اینقدر کار کند می گویند که این شخص توان تمام کردن کارش در ساعت اداری نیست و بهتر است به پست پایینتری تنزل یابد.
آقا ما همواره از خودکشی و استعفا در کشورهای بی دین می شنویم به خاطر کم کاری و اشتباه ولی در این 33سال فقط مهدی بازرگان را دیدیم که چند بار استعفا داد. داستان چیست؟
سید
|
United States of America
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
0
آقای وزیر بخند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین