پایگاه خبری آفتاب
۰۷ /تير /۱۴۰۵
Sunday 28 June 2026
کد خبر:۱۸۰۵۸۳
۰۸:۵۹
۱۳۹۱/۰۹/۲۰

نظر انجمن فیزیک ایران درباره «پایان جهان»

۰۸:۵۹
۱۳۹۱/۰۹/۲۰
به گزارش آفتاب نیوز، آفتاب: انجمن فیزیک ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به شایعات مبنی بر نابودی زود هنگام سیاره زمین و پایان جهان، گفت: "استفاده از ادبیات علمی، استناد به بعضی از وقایع نجومی مانند افزایش لکه‌های خورشیدی (که امری غیر معمول نیست)‌ و ارجاع غلط به وبگاه های معتبر از جمله دلایل جذابیت این شایعات در بین مخاطبان و شیوع آن درجامعه بوده است."

به گزارش همشهری،به گفته انجمن فیزیک ایران ظاهر شبه‌علمی این شایعات ممکن است باعث شود افراد نا آشنا با علم نجوم و فیزیک نتوانند نادرستی آنها را تشخیص دهند، اما "این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.»

منشا شایعات درباره نابودی کره زمین پایان یافتن یک دوره پنج هزار و ۱۲۵ ساله موسوم به «شمارش بلند» در تقویم قوم باستانی مایا در مکزیک در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ است.
گزارش خطا
برچسب‌ها:
انجمن فیزیک ایران
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
به توچه
United States of America
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
من خودم سه چهار تا خانم را دیدم که قشنگ پارک دوبل کردن
نشونه از این بارزتر
پاسخ
ناشناس
Germany
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
آقا اینا رو بیخیال آجیل شب یلدا رو بگو چی کار کنیم؟
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
مسلما همین طور هست...نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنند که انسانهای روی زمین موجودات بسیار پاک و بیگنهای هستند که خدا هر دفعه بخواد جلو نابودیشونو بگیره...دوستان خدا شناس که چنین استدلالی می آورند بروند آیه آخر سوره فاطر را دقیق تر مطالعه بفرمایند:( اگر خدا بخواهد انسانها را به خاطر رفتارشان مورد توبیخ قرار دهد، هیچ موجود زنده ای روی زمین باقی نخواهد گذاشت، ولی جزایشان را تا روز موعود به تاخیر می اندازد) توجه کنین که از شدت گناهان ما انسانها، نه فقط خودمان بلکه تمام موجودات زمین نابود میشوند ( خشک و تر با هم میسوزند). پس لطفاً اینقدر خودتون رو بیگناهانی خدا بهتون افتخار میکنه نشون ندین...من نمیگم به این قضیه اعتقاد دارم، ولی از اینکه به جای درک واقعیت و استفاده از استدلال عقلی، همه چی رو ماورایی و خارج از قدرت خودتون نشون میدین تعجب میکنم...اگر میدونستین خدا چه تواناییهایی رو در ذهن انسان قرار داده...
پاسخ
سجاد
Brazil
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
نه نمیشد چون ستاره ها از زمین چندین ملیون سال نوری فاصله دارند پس چندین میلیون سال طول میکشه تا ببینیمش!!!!!
پاسخ
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
آفرین
پاسخ
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
بابا يارو تو مكزيك هي داشته صفحه تاريخ رو مينوشته رسيده به 21 دسامبر . ژادشاهش مرده و برده ها ازاد شدند اينم فرار كرده
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
یکی می گفت : یه نیسان آبی رو دیده که اول راهنما زده بعدش پیچیده . می گن از علائم آخر الزمانه .
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
خیلی با حالی !!!!!!!!!!!!کف کردم
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
بحث پایان جهان هم جنبه های علمی دارد و هم فلسفی و دینی اما انجمن فیزیک از نقطه نظر علمی در این اظهار نظر به وظیفه ی خودش عمل کرده است و دوستان نباید به ابن اطلاع رسانی از طرف انجمن فیزیک ایراد بگیرند
در هر صورت با دانش فعلی انسان ها نمی شود سازوکار عالم را با مدل و نظریه توضیح داد و احتمالا انسان مادی هیچ زمانی گنجایش درک واقعی مفهوم زمان و مکان و مفاهیمی مثل پایان دنیا را پیدا نمی کند و نمی تواند این را درک کند که چطور عالم حجم دارد زمان دارد و قبل یا بعد از پایان آن چه بوده و خواهد بود چون اینها همه مفاهیمی مادی هستند و ذهن ما تا زمانی می تواند آنها را درک کند که بتواند آنها را تجسم کند
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
بله اگه خدا بخواد میشه ولی خداوند نظمی قرار داده که هیچوقت نظم رو بر هم نمیزنه و اگه اتفاقی باید بیفته هم روی نظمی رخ میده
پاسخ
nafari
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
اینجاست که هرچقدر ایمانت سست باشد ترست هم بیشتر خواهد بود
پاسخ
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
برو بابا
پاسخ
سعید پاکدشتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
به نظر من جهان 150سال دیگه نابود میشه هرکی باور نداره
150 سال دیگه وایسه ببینه
پاسخ
فروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
حضرت محمد ص که بالاترین مقام را پیش خدا داشت از اخر زمان خبر نداشت. هنوز حضرت مهدی ع ظهور نکرده . چه جوری دنیا قراره تموم بشه .
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
منفی زدید یعنی چه؟ یعنی هنوز امیدی هست که برخورد کند؟
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
پس این شانس را هم از دست دادیم؟
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
سلام:
درست است . دوستانی که منفی زده اند ، لطفا" کتاب خداوند را به زبان فارسی هم مطالعه نمایند .
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
بابا بی خیال.یه عده سرخ پوست گفتن دنیا نابود خواهد شد حالا ما چرا این مزخرفاتو باور میکنیم
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
خیلی عذر میخوام... اما قرار نیست شما یا بالاتر ازشما(ناسا) تشخیص بده که دنیا به پایان میرسه یا نه... اون ستاره ای که میگن شاید با کره زمین برخورد کنه رو اگر خدا بخواد درآن واحد میکبونه به زمین... و اصلا فرصت تشخیص هیچ موسسه ای رو نمیده که ناسا میگه اگر قرار بود همچین ستاره ای برخورد کنه ما از ده ها سال پیش میدیدیمش....
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
سلام ، طبق آیات قرآن بزرگ ، عمر زمین و پایان آن را فقط ،
خداوند داند و بس . و اینها همه ادعاهای بشر میباشند .
پاسخ