آفتابنیوز : 
مركز پژوهشهاي مجلس ، همچنين در راستاي آموزش ارزشها در برنامههاي درسي ، مطالعه و نيازسنجي دقيق براي تعيين ارزشهاي مناسب و قابل آموزش براي دورههاي تحصيلي را پيشنهاد كرده است.
در اين گزارش با اشاره به موضوعاتي چون جايگاه مدرسه در تعليم ارزشها و آموزش ارزشها در نظام آموزشي به صورت مستقيم و هدفمند و تعليم ارزش ها به شيوه غيرمستقيم،آمدهاست: كودكان و نوجوانان ، بسياري از ارزشها را از راه تقليد آگاهانه يا ناخودآگاه از بزرگسالان، جامعه، خانواده يا مدرسه مي آموزند، پس دست اندركاران امر آموزش و پرورش در اين زمينه بايد الگوي مثبتي بر دانش آموزان باشند.
دفتر مطالعات فرهنگي مركز پژوهشهاي مجلس در بخش ديگر از گزارش خود با بررسي اجمالي جايگاه ارزشها در كتابهاي درسي، توجه و پرداختن به مباحثي چون " تاملي در اهداف كلي نظام تعليم و تربيت"، " گسستگي اهداف با برنامه ها"، " عدم انسجام مباحث ارزشي در متون درسي"، "معلوم نبودن نسبت ارزشهاي بنيادي و غيربنيادي"، "كم توجهي به ترويج انديشه امام راحل و مقام معظم رهبري" و " ضرورت توجه بيشتر به فرهنگ شهادت" را از جمله مسائل قابل تامل در اين زمينه دانسته است .
اين مركز پژوهشي همچنين آموزش مداوم معلمان براي هدايت دانش اموزان و نظارت دائمي و همهجانبه بر چگونگي آموزش ارزشها و شناخت آسيبهاو تهديدات و چارهانديشي آموزشي و اجرايي براي صيانت از فرايند سالم فرهنگپذيري دانش آموزان را خواستار شده است .