کد خبر: ۱۸۰۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸

استانداری‌ها موظف به تامین اعتبار برای خرید بالگرد و ساخت آشیانه هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ظاهر رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر از استقرار ۹۳۷ پایگاه امداد و نجات فعال در تمامی طول سال در جادههای کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۷ پایگاه ثابت امداد و نجات شامل ۳۱۰ پایگاه جاده ای، ۴۷ پایگاه کوهستان و ۱۶ پایگاه دریایی و ۵۸۰ پست موقت و سیار است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای امداد رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در قالب طرح زمستانی ۹۵ روز است گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه جاری آغاز و تا روز ۲۶ اسفند امسال ادامه دارد. البته پایگاههای مستقر در جاده ها با همکاری اورژانس، نیروی انتظامی، راهداری ها و دیگر بخش های مربوطه به مسافران خدمات ارائه می کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در مورد امداد هوایی در طرح امداد زمستانی گفت: نقطه مطلوب در حوزه امداد هوایی اختصاص یک بالگرد به هر یک از استانهای کشور است که در حال حاضر ۱۸ بالگرد در کل کشور موجود است و بر این اساس استقرار هلی کوپتر در تعدادی از استانها با زمانبندی مشخص به مردم آسیب دیده خدمت رسانی می شود. وی خریداری بالگرد را همراه با تخصیص بودجه هنگفت دانست و افزود: تمامی استانداری های سراسر کشور موظف به اختصاص اعتباری برای خرید هلی کوپتر و در نظرگرفتن آشیانه هستند. سال گذشته ۴ بالگرد جدید از روسیه خریداری شد و پوشش تمامی استانها مستلزم صرف ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه است.

وی در ادامه از پذیرش حدود ۱۰ هزار نفر دانشجو در سال جاری در رشته های مرتبط با امداد و نجات در ۳۲ موسسه علمی کاربردی سراسر کشور خبر داد و افزود: در این راستا آموزش کمک های اولیه در کتابهای دانش آموزان مدرسه گنجانده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین