کد خبر: ۱۸۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۱

کریمی: اصولگرایان اعتراف کنند حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با نامه درخصوص برخی اظهارات مطرح شده از سوی نزدیکان محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اصولگرا نبودن وی، اظهار داشت: برای واکاوی این موضوع باید گذری به سال ۸۴ و انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری داشته باشیم. در آن زمان ۱۵ تشکل اصولگرا در قالب شورای هماهنگی بررسی کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات را دنبال می‌کردند که در نهایت تصمیم بر آن شد که از میان ۵ کاندیدای معرفی شده یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی مورد تایید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این شورا در آن زمان تصمیم گرفت از کاندیداهای مطرح شده دعوت کند که در جلسه‌ای به بیان دیدگاه ها و برنامه‌های خود بپردازند، جلسه برگزار شد و بعد از آن جلسه محمود احمدی نژاد متوجه شد که او فرد موردنظر اصولگرایان برای ریاست جمهوری نخواهد بود و اتفاقا در همان زمان تذکرات زیادی به شورا داده شد که احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست اما با این وجود به آن جلسه آمد و با وجود اینکه فرد مورد نظر شورا نشد اما زمینه‌ای شد تا روی آنتن برود.

احمدی‌نژاد از نردبان ولایت بالا رفت

عضو جبهه پیروان امام و رهبری با بیان اینکه احمدی نژاد از نردبان ولایت بالا رفت، افزود: او بعد از همان جلسه خود را به عنوان کاندیدا مطرح کرد و با شعارهایی که داد بخشی از اصولگرایان را با خود همراه کند. به همین خاطر هم باید گفت حرف احمدی نژاد که می گوید اصولگرا نیست حرف درستی است و حقا هم اصولگرایان درست فکر کرده بودند و عملکرد ۷ ساله او نشان داد که او نمی‌توانست کاندیدای اصلاحی برای ریاست جمهوری باشد.

اصولگرایان ناچار به حمایت از احمدی‌نژاد در سال ۸۴ شدند

وی در پاسخ به این سوال که چرا با علم به این موضوع در مرحله دوم انتخابات سال ۸۴ و انتخابات سال ۸۸ باز هم از او حمایت کردید، گفت: در سال ۸۴ بعد از اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد باید از بین دو نفر یکی انتخاب می شد در ان زمان اصولگرایان ناچارا به احمدی نژآد رسیدند اما نه به عنوان فردی که مورد قبول یا منتسب به اصولگرایان باشد بلکه برخی به این نتیجه رسیدند که در مقابل اصلاح طلبان از او حمایت کنند.

برخی مراجع احمدی‌نژاد را به بیوت خود راه نمی‌دهند

کریمی با بیان اینکه احمدی نژآد در این دو دوره نشان داد که فرد مورد نظر اصولگرایان نبوده است، ادامه داد: اصولگرا بودن منوط به طی مراحل خاص و رعایت اصولی معین است. تنها عملکرد احمدی نژاد در برخورد با روحانیت و مراجع به خوبی نشان می دهد که یک اصولگرا نیست، بی احترامی های او به روحانیت و نارضایتی مراجع از همان دور اول که در نهایت منجر به آن شد که برخی مراجع او را به بیت خود راه ندهند همه نشان از عدم انتساب احمدی نژآد به اصولگرایان دارد.

این چهره اصولگرا گفت: امروز هم ما او را اصولگرا نمی دانیم و در انتخابات پیش رو هم باز این رایحه خوش خدمتی‌ها و بخشی از جریان انحراف به سرکرده مشایی کارها را به سمتی پیش می برند که به رقیب اصولگرایان تبدیل شوند.

اصولگرایان اعتراف کنند که حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه بود

دبیر کل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با تاکید براینکه آن بخش از اصولگرایانی که از احمدی نژاد حمایت کردند باید امروز به اشتباه خود اعتراف کنند، افزود: بخشی از بدنه اصولگرایان با شعارهای احمدی نژاد همراه شدند و امروز باید با صراحت بپذیرند که معرفی کردن احمدی نژآد به عنوان یک اصولگرا و کاندید اصولگرایان اشتباه بود.ما نه در دور اول و نه دوم موافق کاندیداتوری ایشان نبودیم.

احمد کریمی اصفهانی در ادامه گفتگوی خود با نامه با اشاره به تحرکات اخیر دولتی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: این ادعاها و تلاش‌ها از سوی دولت به دلیل پول و قدرتی است که در اختیار دارد، قابل انکار نیست که همراه شدن این دو مولفه با یکدیگر تاثیر زیادی در روند انتخابات خواهد داشت هرچند تجربه نشان داده است که این قدرت تنها تا زمانی وجود دارد که یک دولتی بر سر کار است.

وی افزود: در زمان آقای هاشمی کارگزاران کار را در دست گرفتند اما با اتمام دولت سازندگی آنها نیز از قدرت کنار گذاشته شدند، در دوره آقای خاتمی هم مشارکتی‌ها هیاهو زیادی به پا کرده بودند اما با اتمام دولت اصلاحات رو به افول رفتند. رایحه خوش خدمتی‌ها هم انشاالله جدای از آنها نخواهند بود.

جریان انحراف با پول و قدرت دولت‌می تواند رای مردم را بخرد

این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه دولت احمدی نژاد از حد گذارنده است، گفت: امکاناتی که امروز در اختیار اطرافیان احمدی نژاد خصوصا جریان انحرافی قرار دارد بسیار خطرناک است، بالاخره پول می تواند اثراتی را در جامعه داشته باشد و حتی این نگرانی وجود دارد که مبادا این جریان با استفاده از پول هایی که از این ور آن ور آن را فراهم کرده است بتواند بخشی از آرا را به سمت خود جلب کند. بهرحال امروز قدرت و پول در ید مجموعه ای است که می خواهند رقیب اصولگرایان باشد.

عزل و نصب‌ها در دولت سناریوی مشایی است

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار در ادامه با بیان اینکه عزل و نصب های اخیر در دولت سناریوهای مشایی بوده است، افزود: آقای احمدی نژاد از سوی مشایی مامور است که عوامل او را در همه جا بگمارد، چه فرمانداری‌ها چه استانداری‌ها و بخشداری‌ها. این همان قدرتی است که در ید دولت است و در ظاهر در حال انجام وظیفه است اما در اصل به دنبال مهره‌چینی‌هایی برای انتخابات آتی است و این مهره‌ها عوامل مشایی هستند که در کل نظام می چیند.

نباید اجازه داد جریان انحرافی به دردسر و خطری برای نظام تبدیل شود

کریمی با بیان اینکه خطری بزرگ کل نظام را تهدید می کند، اظهار داشت: اگر در مجموعه تحرکات این جریان دقت نشود تبدیل به دردسری بزرگ برای نظام خواهد شدف از این رو همه مسئولان خصوصا شورای نگهبان باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به موجب قانون دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد، افزود: این دولت از همان دور دومی که روی کار آمد کارهای خود برای مرحله بعد را آغاز کرده بود. یعنی تلاش دارد فردی را به عنوان رییس جمهوری بعدی سرکار بیاورد که تکرار احمدی نژاد باشد و مشایی دقیقا تکرار احمدی نژاد است و افراد عزل و نصب شده مهره هایی هستند که برای مشایی چیده می شوند.

این چهره سیاسی اصولگرا در ادامه مصاحبه خود با نامه با بیان اینکه مجموعه دولت فعلی از مدتها قبل به دنبال پیاده سازی مدل پوتین – مدودف بوده اند، گفت: این تصمیمی بود که در جلسات خصوصی این جریان گرفته شده بود که بنا به دلایلی برملا شد و اینکه چقدر امکان عملیاتی شدن آن وجود دارد به مسئولان نظام، آگاهی مردم و هوشیاری تشکل های سیاسی باز می گردد.

وی مشایی را چهره ای پرحاشیه دانست و تاکید کرد: این فرد در ۷ سال اخیر حواشی زیادی را ایجاد کرده است، مسائل مربوط به مکتب ایرانی که دقیقا این مکتب را در مقابل مکتب اسلام که مدنظر اسلام بود قرار داد و خیانت بزرگی به انقلاب کرد چرا که انقلاب ایران را با این ایده در ایران حبس و زندانی کرد که خوشبختانه با تذکر به موقع رهبری معظم که این حرف را غلط دانستند به هدف خود نرسیدند.

کریمی تصریح کرد: دوست دانستن ملت اسرائیل که به نوعی حقانیت بخشیدن به این رژیم بود، برگزاری جشن نوروز در تخت جمشید و مسائلی دیگر که بسیاری را همگان می دانند و برخی دیگر که امروز ما می دانیم و نمی توانیم آن را بگوییم اما در آینده برای همه روشن خواهد شد نشان می دهد که این جریان بسیار خطرناک است و اهداف نامناسبی را دنبال می کند.

بعید نیست جریان دولتی بتواند مردم را فریب دهد

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه هریک از مهره های این جریان هدفی خاص را دنبال می کنند، گفت: برای مثال جوانفکر آن نشریه را منتشر می کند تا به بخشی از جامعه پیام دهد ما اینگونه هستیم، یا در مقابل اصلاح طلبان و فتنه ۸۸ موضع گیری نکردند تا بخشی از اصلاح طلبان را نیز با خود همراه کنند در واقع با این روش ها به دنبال مدیریت آرا هستند و حتی بعید نیست اینگونه مردم را هم فریب دهند.

کریمی اصفهانی در ادامه به اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره تفاوت آرا رییس جمهوری با سایر افراد و مسئولان نظام، گفت: این موضوع انحرافی که در صحبت‌های اخیر رییس جمهور مطرح شد که من رای مستقیم مردم را دارم و رهبری با واسطه رای دارند حرف تازه ای نیست، زمانی همین حرف را مصدق زد. زمانیکه آیت الله کاشانی به او گفت اینکارهایی که می کنی به مصلحت نیست به همین بهارستان آمد و گفت من مستحضر به آرا مردم هستم و نفهمید که اصلا او با حمایت آیت الله کاشانی بر سرکار آمد.

وی عنوان کرد: در زمانی دیگر بنی صدر که با حمایت روی کار آمده بود کفت من ۱۱ میلیون رای دارم یعنی همان حرفی که مصدق زد را بنی صدر گفت و امروز همان حرف مصدق و بنی صدر را محمود احمدی نژاد می گوید.

آرا رییس جمهور بدون تنفیذ رهبری صفر و فاقد و مشروعیت است/جایگاه رهبری «متعین» است

این عضو جبهه پیروان خط امام ورهبری با تاکید براینکه این دو رای قابل مقایسه با هم نیستند، افزود: رای رییس جمهور تا زمانیکه تنفیذ رهبری به آن مشروعیت نبخشد صفر است تنها با حکم رهبری است که این آرا مشروعیت می یابند. از سوی دیگر رای رهبری چه در زمان امام چه در دوره مقام معظم رهبری رای نبوده است، این جایگاه در امام و رهبری معظم «متعین» است و مجلس خبرگان تنها ویژگی های رهبری را تطبیق می دهد.

مقایسه آرا رییس جمهور و رهبری حرکتی انحرافی است

کریمی گفت: احمدی نژاد با این قیاس مع الفارغ مارکشی کرده است، و اشتباه بزرگی از سوی او بود. یا احمدی نژاد این را نمی داند و می گوید که بعید است فردی که ادعای ریاست جمهوری دارد این را متوجه نشود یا می داند و با علم به این دانستن قصد فریب مردم را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
آیت الله هاشمی بار ها در مورد ایشون تذکر دادند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
تنها احزاب تاثیرگذار در انتخابات اصول گرایان و اصلاح طلبان هستند. اگر معجزه هزاره سوم(احمدی نژاد) اصول گرا نیست یعنی اصلاح طلب است دیگر؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
اصول گرایان چقدر باهوشند!‌ بعد از 8 سال به حرفهای آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیدند!!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
کسی که حداکثر آراء 50 نفر را در مجلس خبرگان دارد، آنهم با کلی اما و اگر، باید برای کسی که رای 25 میلیون نفر را دارد تعیین تکلیف کند؟ باید به این مردمسالاری آفرین گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
حکایت اصولگراها قضیه من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود شده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین