کد خبر: ۱۸۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

پیگیری پرونده شین آباد / افشای ابعاد دیگری از ناکارآمدی مدیریتی: آموزش و پرورش، مدارس را برای مقاوم سازی تخلیه نکرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشار خبری با این مضمون که ۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز مدارس شهرستان پیرانشهر برگشت داده شده است، باعث به وجود آمدن سؤال‌هایی درباره علت آن شد، آن هم در شرایطی که آتش سوزی مدرسه شین آباد مهر تاییدی بر وضعیت نامطلوب و کمبودهای مدرسه این منطقه بود.

سایت خبری عصر ایران به دلیل اهمیت موضوع به سراغ فریبرز اسماعیل‌زاده مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس رفت تا نظرات وی را درباره صحت و سقم این خبر جویا شود.

اسماعیل‌زاده درباره این مساله گفت: اینکه گفته می‌شود ما ۲ میلیارد از اعتبارات تخصیص داده شده را برگشت داده‌ایم، درست نیست و تاکید می‌کنم که این خبر فقط برداشتی اشتباه است.

وی در عین حال افزود: البته شایان ذکر که در بحث مقاوم سازی ، لازم است که دانش آموزان به مدارس دیگری جا به جا شوند و آموزش و پرورش مدارس را تحویل ما دهد تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

درباره مدارس پیرانشهر هم ما برای مقاوم سازی مدارس پیرانشهر ، حتی با ۳ پیمانکار هم قرارداد بستیم اما آموزش و پرورش ، مدارس را تخلیه و دانش اموزان را به مدارس جایگزین منتقل نکرد به گونه ای که ما مجبور به لغو همکاری با پیمانکاران شدیم و عملاً نتوانستیم مدرسه‌ها را مقاوم سازی کنیم و این بودجه در پیرانشهر هزینه نشد و ما ناگزیر شدیم بودجه را در مدارس شهرستان های دیگر هزینه نماییم. این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای پیرانشهر ، بیشتر از میانگین بوده است.


رفتار عجیب فرماندار پیرانشهر


خبرنگار عصر ایران همچنین با فرماندار پیرانشهر تماس تلفنی گرفت و از پرسید که آیا شما مدارس را در این منطقه مقاوم سازی کرده اید؟که اروج علی مجاهدی با این جواب که «کل ایران یکسان است، اگر همه مدارس مقاوم سازی شده ؛ اینجا هم شده!» تلفن را قطع کرد و بعد از تماس مجدد خبرنگار ما که "چرا تلفن را قطع می کتید؟" با گفتن اینکه «باید هم قطع کنم با این سوالی که می پرسید! من منبع خبری شما نیستم.» خواستار این شد تا در محل دفترش حاضر شویم و تلفن را برای بار چندم قطع کرد و به تماس‌های بعدی هم جواب نداد.

گفتنی است فرماندار پیرانشهر همان کسی است که بعد از حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد ، در گفت و گو با صدا و سیما ، مدعی شده بود دانش اموزان فقط دچار سوختگی سطحی شده اند!

به خاک سپاری سیران یگانه ، دختر ۱۰ ساله ای که بر اثر شدت آسیب های وارده در آتش سوزی مدرسه ، جان خود را از دست داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین