کد خبر: ۱۸۱۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵

دادستان تهران: "اعدام" در انتظار متهم اصلي پرونده زورگيري اخير

پلیس ۴۸ ساعت بعد از انتشار فیلم فعالیت خود برای دستگیری زورگیران را آغاز کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی انتشار فیلم زورگیری در تهران و بازداشت زورگیران ، دادستان تهران گفت: براي متهم اصلي پرونده اخير زورگيري محاربه و سه متهم ديگر اين پرونده سرقت مسلحانه تفهيم اتهام شده است.

دکتر عباس جعفري دولت آبادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران صدا و سیمای جمهوری اسلامی به آخرين جزئيات پرونده ۴ سارق مسلح اشاره كرد و گفت: نكات مهمي كه در پرونده اين ۴ متهم وجود دارد اين است كه هر نفر سابقه سرقت‌هاي قبلي را دارند و اين امر نشان مي‌دهد كه متهمان از افرادي هستند كه در اين زمينه اقدامات مجرمانه داشته‌اند.

وي افزود: نكته دوم در اين خصوص اين است كه هر ۴ متهم از خانواده متلاشي هستند كه مشكلات زيادي نيز در خانواده آن‌ها وجود دارد.

دادستان كل تهران در ادامه اظهار داشت: ۴۸ ساعت پس از انتشار اين فيلم در فضاي مجازي پليس فعاليت خود را آغاز و تلاش‌هاي پليس منجر به دستگيري زورگيران شد.

جعفري دولت آبادي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به روند قضايي پرونده گفت: بلافاصله پس از دستگيري متهمان بازپرس پرونده و سرپرست دادساري جنايي از متهمان تحقيقات را آغاز كردند كه اين تحقيقات مفصل تا حدود ساعت ۵ بعد از ظهر طول كشيد.

وي اظهار داشت: در جريان اين تحقيقات، متهمان به سرقت‌هاي قبلي خود و همچنين اقدام اخير اعتراف كردند.

دادستان كل تهران با اشاره به مجازات متهمان اين پرونده خاطر نشان كرد: براي متهم اصلي محاربه و سه متهم ديگر سرقت مسلحانه تفهيم اتهام شده است.

به گزارش عصرایران،وي با بيان اينكه اتهام اين متهمان بسيار سنگين است گفت: حتما ظرف يك هفته و حداكثر ۱۰ روز آينده پرونده متهمان در رابطه با اتهام اصلي به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه مجازاتي در انتظار متهمان خواهد بود اظهار داشت: قانون در مورد محاربه مجازات‌هاي متعددي پيش بيني كرده كه يكي از آن‌ها اعدام است.

وي افزود: متهمين به ارتكاب جرم اخير خود اعتراف كرده‌اند و بنابراين حكم متهم اصلي كه محاربه است، اعدام خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
اینا اگه کار داشتن برای 15 هزار تومان نمیومدن زورگیری اینا سریع باید اعدام بشن ولی او 3000میلیارد اصلا اسمش هم باید مخفف بگن که ابروشون نره چه عدالتی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
اعدام برخورد صحیحی نیست به جای تندروی ، باید جانب اعتدال را نگه داشت... حذف هیچگاه جای اصلاح را نمی گیرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
نمی دانم اگه این قضیه سه هزارمیلیارد اتفاق نمی افتاد ایشان به چه متوسل میشدند باز شکرخدا همه این جریان را در سایتها برای خود سپر نموده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
کسی که در ملا عام ارعاب و وحشت ایجاد و قمه می کشد و اخاذی می کند، حکمش اعدام است و دلسوزی و اغماض هیچ معنیی ندارد. اما اینکه این پدیده معلول یک سری مشکلات اجتماعی است و یا قصور و تقصیرهای من و شما و ....درست بوده، امااین بحث دیگری است که عدم برخورد با معلول را توجیه نمی کند.احساسات و عواطف انسانی حکم می کند که بد برای کسی نخواهیم، اما وقتی کسی به هر دلیل امنیت جامعه را نشانه می رود، و به خاطر طمعی نامشخص و ناچیز حاضر است یک جامعه را نگران کند، حرمتی بیشتر از یک گرگ درنده و گرسنه ندارد، اگر گرسنگی گرگ توجیه خوبی برای تبرئه آن باشد، این افراد هم مبری هستند. عدم برخورد قاطع با اینها مترادف احساس امنیت جنایتکاران در ملا عام و این یعنی حراج امنیت جامعه. مگر برای تهران 12میلیونی چند نفر لازم است که همه احساس ناامنی کنیم؟22 نفراز اینها برای ناامن کردن 22 منطقه تهران در هر روز کافی است. هر منطقه 2 نفر و در هر روز 2 جنایت، صبح یکی و عصر هم یکی و جمعا 10 دقیقه زمان بیشتر نمی خواهند، اما حاصل کار؟ بیکار کم نداریم، معتاد هم الحمدلله بقدر کافی، بی اخلاقی و بداخلاقی و خانواده های فروپاشیده و ... هم که الی ماشاء الله. پس بفرمایید که بقیه خانواده ها هم اگر آرامش نسبیی دارند باید فدای خطای آنها شوند! این منطق صحیحی نیست. متخلف باید مجازات شود.
اما دادستان محترم و قاضی القضاه عزیز؛ زورگیری در تهران از زمان خبرپراکنی غربی ها شروع نشده، اگر بی خبر بودید وای به حال ما که دادستانان جامعه از معضلاتش بی خبر باشند، تا از آن سوی دنیا دشمن آنها را مطلع کند، و اگر با خبر بودید، پس چرا اقدام نکردید و منتظر آنها ماندید، بهر حال این رویه بسیار بدی است. زورگیری در تهران حداقل در سالها و ماههای اخیر مرتبا زیاد شده و اکثرما موارد متعددی شنیده ایم.من شخصا در همین سایت کامنتی گذاشتم که ظرف یک هفته 5مورد نقل قول مستقیم و یابا یک واسطه زورگیری با قمه شنیده ام، اما رسانه های جمعی گویا نباید و یا نخواسته اند چیزی منتشر کنند. لطفا به مسئولیتی که پذیرفته اید عمل کنید.
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
دنياي ِ بي عدالتي است
اگر قبولش كني شريك جرم مي‌شوي
و اگر بخواهي عوضش كني جلاد مي‌شوي.

"ژان پل سارتر"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
اقای رادان از پخش فیلم این جنایت انتقاد کردند.من پرونده ای سراغ دارم که در یک درگیری رانندگی و علیرغم کشته شدن یک نفر در ان و متواری شدن قاتلان که با یک موتور سیکلت و یک کامیون در محل بودند و ضبط تمامی صحنه درگیری توسط دوربین های ترافیکی سطح شهر، به علت عدم همکاری پلیس در ارائه فیلم مزبور به مراجع قضایی، امکان پیگیری موضوع را از خانواده مقتول سلب کردند. اگر یکی با موبایل از اون موضوع فیلمبرداری میکرد و در رسانه ها پخش میکرد صددرصد اقای رادان و همکارانشان طی 24 ساعت قاتل را پیدا میکردند. یعنی باید خودمان اقدام کنیم تا پلیس حساس شود و گرنه خونمان هدر است....
پيام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
كسايي رو ميشناسم كه از صبح تا غروب واسه يه لقمه نون حلال كارگري و عملگي ميكنن.كاري كه خيلي از جووناي ما الان ديگه عارشون مياد...اينجور افراد گوشت تنشون به لقمه ي حرام پروار شده.اهل كار نيستن اينا....من با برخورد قاطع موافقم.در ملا عام....تا خاصيت ارعاب مجازات حفظ بشه.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
این جور آدمها رو باید فرستاد اردوگاه کار اجباری تا ابد اونجا کار کنند !
iman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
اینا قبلا سابقه مجرمانه دیگههم داشتن و اصلاح نشدن چرا؟؟؟؟؟
آیا در زندان ها کار فرهنگی برای اصلاح مجرمان انجام میشود؟؟؟
آیا روانشناسان کشور در حوزه زندان و مجرمان فعال هستند؟؟؟؟
چرا این همه دزدی و خفت گیر در جامعه رخ میدهد؟؟؟؟
اعدام فقظ صورت مسئله رو پاک میکنه و رضایت نسبی عوام رو برآورده میکنه و مطمنا در آینده شاه این خف گیری ها خواهیم بود
ت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
زمینه ی کار وکسب و درآمد وازدواج و مسکن رو برای همه فراهم کنید،آن وقت هرکس دست ازپاخطاکرد،درمیدان شهر اعدامش کنید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
ما همیشه یا از اینور بوم میوفتیم یا از اونور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
متهم ردیف دوم جاشو میگیره میشه نفر اول.
أرش
|
Qatar
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
اين جوانها متاسفانه تربيت شده اين زمان هستند اين بدبختها به علت نابساماني در مملكت و عدم اشتغال وعدم مدريت صحيح مملكت به اين راه كشيده شدند در صورتي كه در خيلي از مراكز اين مملكت زير ميزي و رشوه كه خود يك نوع زور كيري است امرئ عادي تلغي ميشود مشكل أصلي بأيد حل بشه نه اينكه يكي دوتا بدبخت كه نتيجه همين بيتدبيريهاست را إعدام كنند
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
تو خیابان مولوی یک بنده خدایی خرید کرده بود و روی موتورش بسته بود . توی روز روشن توی ترافیک دوتا موتور سوار با قمه کش باربند موتور را بریدند و کارتون ها را دزدیدند و با یک لگد موتور سوار نگون بخت را راهی جوی اب کردند . هیچکس جرءت نکرد بالاتر از گل به این ارازل اوباش بگه چون تکه تکه میشد . اشک های موتور سوار از یادم نمیره .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
باسلام ما عادت کردیم هراتفاق بدی که می افته ربطش میدیم به مملکت 75 میلیون انسان دارن باهم زندگی میکنن شایدمقداری مشکلات باشه که کسی منکر نیست اما این دلیل نمیشه کسی دست به اینکارها بزنه لذا بایدبشدت بااین افراد برخورد بشه اعدام بهترین گزینه است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین