کد خبر: ۱۸۱۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کاخ سفید اعلام کرد:

اوباما‌ پیشنهاد ‌مالیاتی‌ جمهوریخواهان ‌را‌ نمی‌پذیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا آمادگی لازم برای پذیرش پیشنهاد مالیاتی ارائه شده از سوی رهبر جمهوریخواهان را ندارد.

به گزارش رویترز، بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی رهبر جمهوریخواهان آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، مالیات افراد و مشاغل پردرآمد افزایش یافته و در عوض آن میزان برنامه های حمایتی دولت از جمله خدمات بهداشتی کاهش می یابد .

اما کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که "باراک اوباما" پیشنهاد ارائه شده از سوی "جان بونر" را نخواهد پذیرفت.

اوباما و جمهوریخواهان مدتی است که بواسطه برنامه موسوم به "صخره (پرتگاه ) مالیاتی" روزگار پرتنشی را سپری می کنند.

به نوشته رویترز، جرئیات طرح بونر هنوز بطور کامل و دقیق مشخص نیست اما با این وجود اوباما قصد مخالفت با این پیشنهاد را داد.

به گفته مقامات نزدیک به کاخ سفید، اوباما طرح ارائه شده از سوی رئیس مجلس نمایندگان را یک طرح رو به جلو می داند اما معتقد است که پیشنهادات بونر برای حل مشکلات پیش رو کافی نیستند.

براساس این گزارش، نرخ مالیات و طرح های حمایتی دولت، دو موضوع مهم و مشکل ساز در مذاکرات انجام شده در "پرتگاه مالیاتی" هستند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد آمریکا در سال آتی شاهد افزایش نرخ مالیات و کاهش بودجه خواهد بود.

به نوشته رویترز، پیشنهاد ارائه شده از سوی بونر را می توان به عنوان اولین نشانه تغییر در موضع جمهوریخواهان تفسیر کرد.

پیشتر جمهوریخواهان معتقد بودند که نرخ پائین مالیاتی که دوره آن در تاریخ ۳۱ دسامبر به پایان می رسد باید برای همه مالیات دهندگان تمدید شود .

برهمین اساس محافظه کاران و بویژه "تی پارتی" مخالف افزایش نرخ مالیلات هستند اما در عوض اوباما معتقد به افزایش نرخ مالیات افراد پردرآمد آمریکا از جمله افرادی که در سال بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار درآمد دارند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین