کد خبر: ۱۸۱۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲

هالیوود با پول قطر درباره پیامبر اسلام فیلم می سازد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک شرکت قطری قصد دارد هزینه تولید فیلم جدیدی درباره پیامبر اسلام را در هالیوود تامین کند.

تهیه کننده این فیلم " باری اوسبورن " تهیه کننده مشهور هالیوود است که فیلم هایی چون " ارباب حلقه ها " و " ماتریکس" را در کارنامه خود دارد.

به گزارش عصر خبر به نقل از شبکه الجزیره، یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمان اعلام کرد که خود و چند نفر دیگر از علمای مسلمان اجازه تولید فیمی توسط هالیوود در مورد پیامبر اسلام (ص ) را داده اند.

القرضاوی اظهار داشت: بعد از تکرار شدن توهین به پیامبر اسلام (ص) و پیروان دین اسلام، مسلمانان باید اقدامی برای آشنا کردن غیر مسلمانان با زندگی و سیره پیامبر انجام دهند.

احمد الهاشمی مدیر کمپانی قطری " نور " که از اسپانسرهای این فیلم است، بودجه در نظر گرفته شده برای تولید مجموعه فیلم هایی در مورد زندگی پیامبر اسلام و پیامبران دیگر ادیان را بیش از یک میلیارد دلار برآورد کرد.

بودجه اولیه فیلم پیامبر اسلام حدود ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

موسسه نور در سال ۲۰۰۹ آمادگی خود را برای تولید فیلمی در مورد پیامبر اسلام اعلام و مذاکرات خود با استودیوهای تولید و شرکت های پخش فیلم در آمریکا و انگلیس را آغاز کرد.

الهاشمی درباره این فیلم گفت: این فیلم به زبان انگلیسی خواهد بود و بازیگران مسلمان انگلیسی زبان در آن ایفای نقش می کنند. هدف از انگلیسی زبان بودن این فیلم این است که با استفاده از این زبان جهانی بتوان مسلمانان و غیرمسلمانان جهان را به شکل گسترده ای با اسلام و پیامبر اسلام آشنا کرد.

تهیه کننده این فیلم " باری اوسبورن " تهیه کننده مشهور هالیوود است که فیلم هایی چون " ارباب حلقه ها " و " ماتریکس " را در کارنامه خود دارد. اوسبورن تولید این فیلم را کاری دشوار خوانده و اعلام کرده است که چالش های فراوانی بر سر راه تولید این فیلم قرار دارد.

اوسبورن در نشستی مطبوعاتی در دوحه در این باره گفت: از جمله این چالش ها این است که نمی توان شخصیت پیامبر را مجسم و مشخص کرد. ما به دنبال مشخص کردن و مجسم کردن پیامبر نیستیم بلکه تلاش می کنیم داستان زندگی وی را به شکل قانع کننده و جذاب بیان کنیم.

از مهترین فعالیت های سینمایی که تا کنون با موضوع زندگی پیامبر اسلام تولید شده است می توان به فیلم مشهور " الرساله " (محمد رسول الله) به کارگردانی " مصطفی العقاد " اشاره کرد. این فیلم در سال ۱۹۷۷ و با بودجه ۱۰ میلیون دلار تولید شد که فقط نسخه انگلیسی این فیلم توانست سود چند برابری این بودجه را برای فیلم به ارمغان بیاورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
یه این میگویند اسلام مدرن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
باز دست قطري ها درد نكنه كه تو فكرن پيامبرو به دنيا بشنا سونند ، ما كه تو ساخت فيلم حضرت يوسف،مختارو كلاه پهلوي هستيم! از بس تو سياستيم يادمون رفته پيامبرهم داريم صل اله و آل وصلم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
تهیه کننده قحط بود اینا انتخاب کردند این که همش فیلمهای شیطانی و ماورایی میسازه (باید دید پشت صحنه این حرکت چه خبره)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
با عربا و به طور کل با هیچ نژادی مشکل ندارم.
ولی خداییش تا حالا یه چیز دیدین ساخت قطر یا بعضی از این کشورهای عرب باشه!!!
تنها چیزی که ساخت ایناست شکم آویزون و حرم سرا و از همه مهم تر جنگ اعصاب خراب کن عرب و عجم. دنیا رو آب ببره اینا با هیچ چیز مشکل پیدا نمی کنن الا شیعه .
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
0
0
بی صبرانه منتظر منتظر ساخت این فیلم و اکرانش هستم. در مورد دوستی که گفته تهیه کننده قحط بوده باید بگم اقای مصطفی عقاد سازنده فیلم قبلی فیلم پیامبر که خدا روحشو شاد کنه و پیامبر شفیعش باشه تو هالیوود فیلمای هالوین رو ساخته که فرقی با ارباب حلقه ها نداره. مهم اینه که با هنرمندی زندگیه پیامبرو به تصویر بکشه که بینندرو تحت تاثیر قرار بده و عظمت اسلام و پیامبرو نشون بده. اهنگ ساز فیلم محمد رسول الله موریس ژار فرانسوی هستش که یه مسیحیه و برا اهنگ این فیلم سنگ تموم گذاشته که هیشکی به غیر خودش نمیتونست همچین اهنگی که در شان فیلم پیامبر باشه بسازه که در اکادمی اسکار برنده جایزه بهترین اهنگسازی برای این فیلم شده و هر وقت فیلمو میبینی تحسینش میکنی اونم فیلمی که داره 40 ساله میشه. امیدوارم فیلم جدید انتظارهارو براورده بکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین