کد خبر: ۱۸۱۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶

انتقاد از تسلیت احمدی نژاد در مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس جمهور نماینده مردم تمام ملت ایران است و از نردبان رای این ملت بالا رفته چرا به جای همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار دانش آموزان ولاله‌های پرپرشده بروجنی و پیر انشهری برای قربانیان حادثه مدرسه‌ای در آمریکا پیام می‌فرستد؟

امید کریمیان در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: سوالی که این روزها برای اکثر ملت ایران مطرح شده این است که شما به موجب اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید خود را وقف ملت و اعتلای کشور نمایید.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: همچنین با پشتیبانی از حق و گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه خودکامگی و حمایت از آزادگی و حرمت اشخاص در خدمت به مردم گام بردارید، اما آیا درست است که شما خود را نماینده تمام ملت ایران و نمایندگان مجلس را نماینده عده قلیلی از ملت می‌نامید؟

کریمیان با بیان این که این حرف خلاف اصل ۸۴ قانون اساسی و سوگندی است که رییس جمهور یاد کرده نسبت به تسلیت نگفتن و عدم همدردی وی با خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان بروجنی و پیرانشهری انتقاد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر دیگری به وزرای دفاع و کشور گفت: در حالی که این دو وزارت‌خانه اعلام کردند دولت کار پاک‌سازی میادین مین را در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه به اتمام رسانده متاسفانه هر روز در شهرستان‌های مریوان و سروآباد شاهد انفجار مین و خسارت‌های جانی و مالی به افراد بی‌گناه به خصوص باغداران، کشاورزان و دامداران هستیم.

نماینده مردم مریوان وسروآباد با اشاره به حادثه ناگوار به شهادت رسیدن شش نفر از اکیپ مین‌روب در این مناطق اظهار کرد: از ۱۳۶ کیلومتر خطوط مرزی آلوده به مین در استان کردستان که کار پاک‌سازی آن از سال ۱۳۷۱ آغاز شده ۱۶ میلیون مین خنثی گردیده است، اما هنوز مین‌های زیادی باقی مانده و مردم از ترس جان ومال خود قادر به بهره‌برداری از اراضی زراعی خود نیستند.

وی یادآور شد: متوفیان و آسیب‌دیدگان این حادثه نیز با بی‌مهری مسوولین برای پرداخت دیه مواجه هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
درود بر شجاعت نمایندگانی کرد که واقعا حرف دل مردم رو پشت تریبون می زنند ومث بقیه نمایندگان فقط به فکر حفظ منافعشون نیستند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
دیگه از درود و زنده باد و شجاعت و ..... اینها گفتن کاری درست نمیشه هموطن عزیز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
آقای نماینده محترم ، آیا کسانی که براثر گرسنگی، فقر و نداری، تورم سرسام آور، و گرانی غیرقابل تصور و یا بر اثر کمبود دارو و گرانی درمان می میرند، نمایندگان و یا سایر مقامات تسلیت گفتند؟ آیا شما اعتراض به گرانی لجام گسیخته کردید؟ چطور خودتان در برابر اجحاف به مردم سکوت می کنید ولی از رییس جمهور می خواهید به خاطر چند دانش آموز کشته و یا سوخته شده ابراز همدردی و یا تسلیت بگوید؟ اعتراض شما در این مقطع سیاسی است و آن نیز به خاطر تسلیت برای کشته شدگان دانش آموزان آمریکاست. چون پس از زلزله ایشان دو روز پیش از کنفرانس اسلامی برای حج عمره راهی عربستان شد و شما اعتراض نکردید. در حالیکه زلزله در هر کشوری رخ دهد رییس جمهور نه تنها از سفر به خارج خودداری می کند بلکه سفرش را نیمه تمام رها کرده و برای ابراز همدردی راهی منطقه زلزله زده می شود.
در انگلیسی یه عبارتی ایت که می گویند"تیت فور تت" که مشابه ایرانی اش می شود این به آن در. دوزاری افتاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
احیانا کوچک زاده نگفت تسلیت گفتن رئیس جمهور آبروی نظام رو زیرسوال میبره؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین