کد خبر: ۱۸۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶

ترخیص آخرین مصدوم حادثه دانش‌آموزی راهیان نور از بیمارستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس بیمارستان در این باره گفت: به لطف خدا هوشیاری مریم باباخانیان به صورت کامل است و وی پس از هوشیاری و توانایی برقراری ارتباط ، کلمه «الحمدالله» را به عنوان نخستین کلمه نوشت.

حبیب حی بر با بیان این‌که مریم در حال ترخیص از بیمارستان است، اظهار داشت: نامبرده از ۲۹ مهـرماه تاکنون تحت مراقبت ویژه بوده و هم‌اکنون تیم پزشکی ایشان از وضعیت وی رضایت دارند و توصیه کردند بقیه مراقبت‌ها در منزل انجام شود تا با توجه به اهمیت کانون گرم خانواده، این فرزند عزیزمان سریع‌تر به فعالیت‌های اجتماعی بازگردد.

وی افزود: خوشبختانه ایشان دچار آسیب حافظه نشده است و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت ایشان بسیار خوب است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: مریم باباخانیان، هم‌اکنون خاطرات را به صورت کامل به یاد دارد، شماره موبایل پدرش و خانواده‌اش را از حفظ دارد، شکرگزار لطف خدا است، محاسبات ریاضی را انجام می‌دهد و حروف فارسی و انگلیسی را درک می‌کند.

حی بر ادامه داد: هم‌اکنون به دلیل وجود لوله «تراکتوستومی» که در گلوی مریم کار گذاشته شده است، وی امکان تکلم ندارد اما امیدواریم به‌زودی با خارج کردن این لوله، ایشان توانایی تکلم را داشته باشد و خوشبختانه بخش گفتاری و نوشتاری مغز وی سالم است.

وی گفت: وضعیت بهبود شکستگی‌های وی نیز رضایت بخش است که با تمرینات فیزیوتراپی که در حال انجام است و ادامه خواهد داشت، بهبود و سلامتی کامل را به دست خواهد آورد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بیمارستان گلستان، قرار است مریم باباخانیان عصر امروز از فرودگاه اهواز به شهر خود در استان چهارمحال و بختیاری بازگردد.

گفتنی است،‌ یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر سال دوم دبیرستان شهرستان بروجن ۲۸ مهرماه که از جنوب کشور عازم این شهرستان بود در محور دهدز، لردگان دچار سانحه شد و از جاده منحرف و به دره سقوط کرد که بر اثر این حادثه ۲۲ دانش‌آموز و چهار نفر از همراهان آنان جان خود را از دست دادند و تعدادی هم زخمی شدند. مریم باباخانیان آخرین مصدوم این حادثه بود که در این مدت در بیمارستان گلستان اهواز تحت مراقبت و درمان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین