کد خبر: ۱۸۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸

سرعت زاد و ولد موش های تهرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام سازمان نظام پزشکی آلودگی هوا، آلودگی صوتی، وجود جوندگان موذی،خشکی هوا و کم آبی را از عوامل تهدید کننده سلامت ساکنان پایتخت معرفی کرد و گفت: موش‌های تهران ۳۵ درصد بزرگتر از موش‌های شهرهای دیگر هستند و هر کدام از آنها سه ماهه ۱۰ بچه تولید می‌کند.

علیرضا زالی در آیین گشایش همایش علمی ویژه پزشکان عمومی کانون پزشکان محله با اعلام این مطلب گفت:بررسی‌های علمی نشان می‌دهد علت حدود ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به عوامل غیرطبیعی است که به طور قطع از نقش عامل انسانی در بروز این آلودگی ها حکایت دارد.

وی افزود: هم اکنون سرانه آب در کشور ما ۲ هزار متر مکعب در سال برای هر نفر است حال آنکه پیش بینی می‌شود این سرانه در آینده نه چندان دور به ۱۳۰۰ متر مکعب تقلیل یابد. پس در چنین شرایطی می‌بایست با برنامه ریزی‌های جدی و دقیق از بروز مشکلات آتی مردم در این زمینه پیشگیری کرد.

قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: به طور قطع یکی از چالشهای جدی و تهدیدکننده سلامت شهروندان در کلانشهرها و به ویژه تهران،موضوع آلودگی هوا و آلودگی صوتی است که اثرات زیانبار و جبران ناپذیری برای مردم و محیط زیست و نسلهای آینده به دنبال دارد بنابراین می‌بایست با اتخاذ تمهیدات جدی و برنامه ریزی‌های مدون راهکارهای جدی در این باره ارائه و هرچه زودتر اجرایی شود.

زالی گفت: بیشتر افرادی که در تهران در معرض آزردگی‌های صوتی قرار دارندکودکان ۵ تا ۱۱سال هستند. ساکنان شهر تهران نیز در معرض ۳۰ تا ۹۰ دسیبل آلودگی صوتی هستند و چنانچه فردی برای دو دقیقه در معرض ۱۲۰ دسیبل آلودگی صوتی قرارگیرد دچار ناشنوایی مطلق تا پایان عمر می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آلودگی‌های صوتی در تهران و به خصوص در اطراف مدارس،بیمارستانها ،مراکز پررفت و آمد و محلهای زندگی مردم خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین اضطراب موجود در تهران در میان پیش دبستانی‌ها و به خصوص پسر بچه ها شایع است که برای پیشگیری از عوارض شدید آن باید چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

زالی با بیان اینکه موضوع سلامت محوری در شهرداری تهران به طور هوشمندانه دنبال می‌شود تصریح کرد: پزشکان محله می‌توانند با نگاه علمی و واکاوانه، مشکلات و چالش‌های موجود در عرصه سلامت پایتخت نشینان را ارزیابی کرده و به رفع مشکلات مردم و کاهش اختلال‌ها کمک کنند.

به گزارش فارس،قائم مقام سازمان نظام پزشکی وجود حیوانات موذی در شهر تهران را یکی از عوامل اصلی بروز و شیوع بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد موش‌های موجود در شهر تهران سال ۱۹۵۰ میلادی و همزمان با ورود کالاهایی از کشور نروژ به تهران راه یافتند و به سرعت نیز تکثیر یافتند.

به گفته وی، وزن موش‌های شهر تهران دست کم ۳۵درصد سنگین‌تر از سایر موش‌های شهرهای دیگر است. از سوی دیگر باید توجه داشت که موش‌ها عامل ۳۵ نوع بیماری هستند و هر موش قادر است طی ۳ ماه ۱۰موش دیگر نیز تولید کند.

زالی افزود: بنابراین با توجه به وجود انواع زباله‌ها در نهرها و جوبهای آب در اقصی نقاط پایتخت موش‌ها به راحتی تغذیه و تولیدمثل می‌کنند و خطرات جدی برای مردم به دنبال دارند و مردم و شهروندان می‌توانند با خودداری از ریختن زباله‌ها در سطح شهر از بسیاری بیماری‌های خطرناک جلوگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
0
فکر کردن به اونا هم یارانه میدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین