کد خبر: ۱۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۹

«رمضان»؛ پرشمارترين واژه‌هاي مورد جستجو در گوگل

آفتاب‌‌نیوز : کلمه "رمضان" به زبان انگليسي، در رديف 15 عبارت برتر مورد جستجوي کاربران اينترنت در سايت گوگل قرارگرفت.
طي هفته گذشته، کلمه Ramadan ، معادل انگليسي "رمضان" براي نخستين بار در سالهاي اخير در رديف پرشمارترين عبارات مورد جستجوي کاربران اينترنت در موتور جستجوي گوگل قرارگرفت.

اين درحالي است در اغلب اوقات سال تنها نام هنرمندان و مشاهير ورزش، سينما و موسيقي پاپ در رديف پرشمارترين واژگان قرار مي‌گيرد.

اين رتبه به معناي آن است که ظرف مدت کوتاهي پس از آغار ماه مبارک رمضان، اين کلمه در ميان 15 عبارت برتري که کاربران اينترنت خواهان دريافت اطلاعاتي پيرامون آن بوده‌اند قرارگرفته است.
همه ساله ايام رمضان و عيد فطر در تمام کشورهاي مسلمان با همت خاص و توجه بسيار زيادي گرامي‌ داشته مي‌شود، اما اين ايام در کشورهاي عربي، به طور ويژه، در زمره ايام شاد سال نيز قراردارد.
سيستم رتبه بندي پرشمارترين عبارات مورد جستجوي کاربران در موتور جستجوي گوگل، موسوم به Google Zeitgeist يک سيستم خودکار است که گرايش افکار عمومي در اينترنت را در فواصل زماني يک هفته‌اي بازتاب مي‌دهد.
کلمات و عبارات مربوط به حوادث و فجايع طبيعي و نيز اخبار جام هاي ورزشي بين‌المللي، جشنواره‌هاي هنري و ديگر رويدادهاي عظيم جهاني در زمره واژگاني هستند که در فواصل زماني خاص در رديف پرشمارترين واژگان مورد جستجو قرار مي‌گيرند.
براساس نتايج گوگل، در حال حاضر کلمه Ramadan‌ در دوازده ميليون و دويست هزار صفحه روي شبکه اينترنت تکرار شده است. اين درحالي است که کلمه "رمضان" با حروف عربي تنها در 2.5 ميليون صفحه تکرار شده است.
طي سالهاي اخير رويکرد فعالان مذهبي به اينترنت افزايش چشمگيري داشته است و تعداد زيادي از مسلمانان و علاقه‌مندان ترويج آموزه‌هاي ديني به اهميت اطلاع‌رساني از طريق شبکه اينترنت پي‌برده‌اند. اين رويکرد موجب شده که به مرور زمان تعداد بيشتر از مردم براي کسب اطلاعات در مورد مضامين ديني به اينترنت روي بياورند.
برخي از پرشمارترين واژگان مورد جستجوي مردم در گوگل طي ماه آگوست 2005 به تفکيک کشورها چنين بوده است:
شيلي و برزيل : star wars ، فنلاند: Firefox ، هند: tsunami ، آفريقاي جنوبي: MTN ، ترکيه: Turkcell‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین