کد خبر: ۱۸۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
برای سومین سال متوالی از سوی نشریه بنکر:

بانک صادرات در ۴ شاخص اصلی برترین بانک ایرانی معرفی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نشريه معتبر بنکر the banker که اقدام به رتبه بندي و تعيين ۱۰۰۰ بانک برتر جهان مي کند بانک صادرات ايران براي سومين سال متوالي را در سال ۲۰۱۲ برترين بانک ايراني از لحاظ شاخص­هاي «سودآوري» و «ميزان دارايي»، «قدرت بانکي » و «سرمايه اوليه» اعلام گرديد.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومي بانک صادرات ايران، در گزارش نشريه بنکر آمده است:‌ بانک صادرات ايران در بين بانک ها داخلي از لحاظ شاخص «سودآوري»، « ميزان دارايي»، «قدرت بانکي » و «سرمايه اوليه» جايگاه برتر را کسب کرده و اين بانک با کسب ۷۹۷ ميليون دلار سود بيشترين سودآوري را در بين بانک هاي ايراني از آن خود کرده است.

همچنين اطلاعات منتشر شده توسط بنکر نشان مي دهد که از نظر معيارهاي «قدرت بانکي» و «سرمايه اوليه» در بين بانک ها کشور بانک صادرات بهترين جايگاه را بر خود اختصاص داده و در مجموع اين بانک در رتبه بندي نشريه بنکر در سال ۲۰۱۲ به عنوان برترين بانک ايراني در جايگاه ۲۵۹ جهان قرار گرفته و يکي از بانک هاي برتر خاورميانه انتخاب شده است.

گفتني است: نشريه بنکر که يکي از برجسته ترين مجلات بانکي مالي دنيا محسوب مي شود، در بيش از ۱۵۰ کشور در سراسر دنيا منتشر مي شود و منبعي کليدي براي اطلاعات و تحليل هاي صنعت بانکداري به شماره مي رود.

اين نشريه اطلاعات منحصر به فرد بيش از چهار هزار بانک را در خصوص انسجام دارايي ها، ميزان سودآوري و کارايي آنها در برابر رقبا را در اختيار داشته و به صورت ماهانه گزارش هايي در خصوص بازار سرمايه، مديريت ريسک، پروژه هاي مالي و بازرگاني و … در سطح دنيا منتشر مي کند.

مجله بنکر سالانه چندين جايزه در شاخه هاي مختلف از جمله انتخاب بانک سال، بهترين بانک سرمايه‌گذاري و نوآوري در فناوري هاي بانکي به بانک ها اهدا مي کند.

همچنين اين نشريه هزار بانک برتر جهان را بر اساس معيارهاي فوق مشخص کرده و بر اساس اطلاعات حاصل از صورت وضعيت هاي مالي حسابرسي سالانه بانکها در ماه جولاي ميلادي رتبه هر بانک را در ميان هزار بانک مشخص و در مجله به چاپ مي رساند يادآور مي شود: از بين ۲۷ بانک داخلي فعال تعداد ۱۳ بانک ايراني از لحاظ معيارهايي همچون سودآوري بانکي، نسبت سرمايه به دارايي هر بانک و بازگشت دارايي آنها، مورد بررسي کارشناسان بانکي نشريه بنکر قرار گرفته است و اين بانکها در ميان ۱۰۰۰ بانک جدول نيز رتبه هاي قابل قبولي را نصيب خود کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
1
جایزه بزرگترین اختلاس در یک بانک دولتی در خاور میانه با حد اقل 3000 میلیلرد تومان در یک فقره!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
آی زکی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
دوست عزیز شما خیلی کوته فکری که فکر میکنی بانک صادرات تو اختلاس به تنهایی نقش داشته

نه عزیز
یه مجموعه این کار رو کرده و بانک صادرات قربانی شده چون از طریق LC های این بانک صورت گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
دوستای عزیز خیلی بی انصاف هستید
در این رکورد بین المللی 3000 میلی هر دو بانک با هم سهیم هستن
اخه چرا می خواهید حق و ناحق کنید
بابا کلی زحمت داره این عناوین
یه عمر باید خاک این کارو بخوری
saeed
|
Germany
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
دوست عزیز! اصل جعل اسناد ال سی در بانک صادرات بوده و اینهم بدلیل نظارت ضعیف این بانک صورت گرفته،تخلف بانکهای دیگه تنها در حد عدم استعلام بوده و اونها تنها اسناد این بانک رو تنزیل میکردن که امری بسیار متداول در بانکداری است.
sasan
|
Germany
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
دوست من! شما هم بی انصاف ترید! مطمین باشید اگر تحریم بانکهای دیگر از جمله سپه و ملی نبود( سپه از 6 سال پیش تحریم 100درصد و ملی هم از 3 سال پیش) مطمین باشید بانک صادرات که این یکی دو ساله اخیر تحریم شده با این تخلف مالی تاریخی و در میدان بی رقیبش حتی خواب این رو هم نمیدید! از کدوم خاک خوردن صحبت میکنید؟!
mohammad reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
دوستان خواهشا" پیش داوری نکنید

الحمدلله همتون شدید اقتصاددان .. بابا به خدا کمی یاد بگیرید سکوت کنید اخه شورش رو دراوردید در مورد انرژی هسته ای .. هوا فضا .. کره مریخ .. در مورد همه چیز حرف دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
0
به نظر شما الان که هممون تحصیل کرده و بیکار و بی پول و خونه نشین و جیره خور بابامون هستیم چیکار کنیم؟؟!! خب ما که با این وضعیت کلا ساکتیم!!! یه فضای مجازی ای هست که دلمون بهش خوشه بخدا!! دیگه هیچییییییییی نیس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین