کد خبر: ۱۸۳۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۴

جریان برق در ۱۴۵ روستای پیرانشهر همچنان قطع است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس امور برف پیرانشهر گفت: با گذشت چهار روز از آغاز بارش سنگین برف، جریان برق در تمامی ۱۴۵ روستای این شهرستان همچنان قطع است.

جلال زایر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر تمامی روستاها، هم اکنون، جریان برق نزدیک به ۵۰ درصد از اهالی شهر پیرانشهر نیز قطع می باشد .

وی گفت: ساعت ۱۱ شب گذشته جریان برق از طریق خط ۱۳۲ کیلوولت اشنویه - پیرانشهر به این شهر انتقال یافت و مشکل خاموشی این شهر تا ساعت ۱۴ امروز برطرف شد ولی به دلیل نقص فنی، مجددا از ساعت ۱۴ امروز جریان برق قطع شده است .

زایر اظهار کرد: به دلیل نبود دسترسی به دکل ها و شبکه های انتقال برق در ارتفاعات که عمدتا ناشی از بسته شدن راههای روستایی است کار تعمیر این شبکه ها به کندی انجام می گیرد.

وی گفت: ارتفاع بیش از دو متر برف در مناطق کوهستانی، تردد در این مناطق را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است .

مدیر امور برق پیرانشهر اضافه کرد: هم اکنون ۱۰ اکیپ عملیاتی از شهرهای نقده، اشنویه ، میاندوآب و ارومیه به این شهرستان اعزام و در حال تعمیر خطوط آسیب دیده هستند .

وی گفت: پیش بینی می شود با تلاش شبانه روزی ماموران شرکت توزیع برق استان جریان برق شهر پیرانشهر تا ساعت ۱۲ امشب برقرار خواهد شد .

زایر اظهار داشت: برای تامین برق اماکن و مراکز حساس شهر ۹ دستگاه ژنراتور از شهرهای قزوین، تبریز و زنجان با این شهرستان ارسال و راه اندازی شده است که برق مورد نیاز این مکان ها را تامین می کند .

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در رفت و آمد در مناطق سخت گذر نیز سه دستگاه برف پیما از تبریز و ارومیه به این شهرستان ارسال و در اختیار اداره برق پیرانشهر قرار گرفته است .

بارش سنگین و کم سابقه برف در شهرستان مرزی پیرانشهر موجب خسارات سنگینی به تاسیسات برف و خطوط انتقال این شهرستان شده است .

شهرستان پیرانشهر با حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب آذربایجان غربی و در کنار مرزهای جمهوری اسلامی با عراق واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
s
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
0
یکی از همشهریهای ما (الیگودرز) اونجا سرباز این چند روز بر اثر سرما فوت کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین