کد خبر: ۱۸۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹

مرکز مطالعات آمریکا: ایران در آستانه کسب توانمندی حساس هسته ای قرار دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این مرکز مطالعات آمریکایی همچنین گفته است موفقیت جامعه بین الملل برای منع تهران از دست یابی به بمب اتمی، جای شک و تردید زیادی دارد. همچنین در صورت دست یابی ایران به بمب اتمی، عربستان سعودی هم برنامه هسته ای ویژه خود را در پیش خواهد گرفت و منطقه خاورمیانه شاهد گسترش هسته ای خواهد بود.

یک مرکز مطالعات آمریکا مدعی شد ایران می تواند تا نیمه سال آینده میلادی، یک بمب اتمی تولید کند.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک از مراکز مطالعات آمریکا هشدار داد ایران در مسیر کسب حداقل یک بمب اتمی در نیمه سال ۲۰۱۴ قرار دارد زیرا تحریم ها، اقتصاد ایران را تضعیف کرده است اما نتوانست برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند.

این مرکز مطالعات همچنین در گزارشی خواستار اعمال تحریم های اقتصادی شدیدتری علیه ایران به همراه فشار بر شرکای اقتصادی آمریکا برای دوری آنها از ایران شد تا به نوشته این گزارش، تهران منزوی شود.

این گزارش توسط مرکز مطالعات علوم و امنیت بین الملل در آمریکا تهیه و منتشر شده است. این مرکز مخالف گسترش هسته ای در جهان است.

در این گزارش با بررسی "قدرت و توانمندی های حساس ایران" نوشت: این قدرت حساس شامل هر امکانی برای تولید مقدار کافی از اورانیوم غنی شده در درصد بالا یا پلوتونیوم لازم برای تولید یک یا تعدادی بمب اتمی قبل از رصد خارجی است.

در بخش دیگری از این گزارش هم آمده است: با استناد به مسیر حرک فعلی برنامه هسته ای ایران می توانیم بگوییم که تهران در نیمه ۲۰۱۴ به این توانمندی و قدرت حساس دست می یابد.

این مرکز مطالعات آمریکایی همچنین گفته است موفقیت جامعه بین الملل برای منع تهران از دست یابی به بمب اتمی، جای شک و تردید زیادی دارد. همچنین در صورت دست یابی ایران به بمب اتمی، عربستان سعودی هم برنامه هسته ای ویژه خود را در پیش خواهد گرفت و منطقه خاورمیانه شاهد گسترش هسته ای خواهد بود.

مقامات ایرانی بارها با تکذیب اتهامات غرب و در راس آن آمریکا ، بر صلح آمیز بودن همه فعالیت هایش تاکید و تولید انرژی و دیگر مصارف غیر نظامی را هدف برنامه هسته ای خود اعلام کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین