کد خبر: ۱۸۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۲
سايت گل در گزارشي خبر داد:

ديدار تيم‌هاي ملي كره جنوبي و ايران شرايطي دوستانه ندارد

آفتاب‌‌نیوز : فردا دو تيم بزرگ آسيايي در يك ديدار دوستانه در ورزشگاه سئول به مصاف يكديگر مي‌روند.
ايران با ستاره‌هاي متعدد خود مبهمان بازيكنان تند و تيز كره جنوبي است. اين مسابقه از چندين لحاظ براي هر دو تيم اهميت دارد چراكه در شرايط فعلي كره و ايران از جمله تيم‌هاي آسيايي صعود كننده به مسابقات پاياني جام جهاني هستند و با ارائه يك بازي كاملا با ارزش اجازه شناخت مناسب از تركيب‌ تيم‌ها را به سرمربيان خود مي‌دهند.
در اين ديدار دوستانه رويارويي هافبك ‌هاي مياني هر دو تيم تماشايي خواهد بود. پارك جي سونگ ستاره كره‌اي باشگاه منچستر يونايتد در مقابل علي كريمي، بازيكن تكنيكي باشگاه بايرن مونيخ كه هر دو نامزد كسب عنوان در آسيا نيز هستند، با انگيزه بالايي وارد ميدان مي شوند.
پارك جي سونگ به تازگي اردوي يونايتد‌ها را ترك كرده و خود را براي اين مسابقه به سرزمين مادري اش رسانده است. اين بازيكن 24 ساله با درخشش در انگليس نگاه‌ بسياري از كارشناسان را به خود جلب كرده است. او از اصلي ترين شانس‌ها براي كسب عنوان مرد سال فوتبال آسيا است.
در مقابل، كريمي جادوگر فوتبال آسيا قرار دارد كه مي خواهد در سئول و در مقابل هواداران كره‌اي فوتبال نابش را به معرض نمايش بگذارد و با ارائه يك بازي تماشايي نظر كارشناسان را در اين دوره حساس به خود جلب كند. وي در بايرن مونيخ بازي‌هاي نسبتا قابل قبولي ارائه كرده است. بهترين بازيكن فوتبال آسيا در سال 2004 در حال حاضر جزو رقباي اصلي جي سونگ براي كسب اين عنوان است.
از نكات جالب ديگر اين مسابقه مي‌توان به اولين تجربه ادووكات به عنوان سرمربي كره‌اي‌ها اشاره كرد. در 4 سال گذشته ادووكات سومين مربي هلندي است كه مسئوليت سنگين مربيگري اين تيم را بر عهده گرفته است. وي بعد از گاس هيدنيگ و فرر اين بار وظيفه دارد كه تيم ملي فوتبال كره را در جام جهاني 2006 آلمان هدايت كند. بنابراين نحوه عملكرد وي در اين مسابقه دوستانه اهميت فراواني دارد. ادووكات پيش از اين ديدار اعلام كرده است كه به استثناي بازيكنان مصدومش، با تمام قوا برابر ايران ظاهر خواهد شد و هرگز تمايلي به ارائه يك بازي با رنگ و بوي دوستانه ندارد. وي قصد دارد با 3 مهاجم تيمش را روانه ميدان كند و در صورت كسب پيروزي نظر مساعد مقامات فوتبال كره را به خود جلب كند.
ادووكات مدعي است در صورت اجراي برنامه‌هايش مي‌تواند كارنامه درخشان تري نسبت به سرمربيان سابق كره داشته باشد و در تلاش است كه هر چه زودتر رضايت مقامات و به ويژه هواداران فوتبال دوست اين تيم را به خود جلب كند.
آخرين نكته مهمي كه نويسنده سايت گل به آن اشاره كرده است به مصدومان بزرگ هر دو تيم مربوط مي‌شود.
لي يونك پيو، بازيكن تاتنهام و چادوري عضو باشگاه اينتراخت فرانكفورت و لي يونگ از ترابزون اسپور تركيه به دليل مصدوميت و سئول كي هيون بازيكن باشگاه ولور همپتون به دلايل مسايل خانوادگي قادر نيستند كره جنوبي را برابر ايران ياري رسانند.
ايراني‌ها نيز براي اين مسابقه غايبان بزرگي دارند. علي دايي، بهترين گلزن جهان و مهدي مهدوي كيا، ستاره سرشناس هامبورگ، هر دو بازيكنان پر آوازه‌اي هستند كه به دليل مصدوميت قادر به ياري رساندن تيم ملي فوتبال ايران در خانه كره‌اي‌ها نيستند.
اين موارد به خوبي حساسيت و اهميت اين ديدار دوستانه را تشريح مي كند. ديداري كه نگاه‌ فوتبال دوستان در قاره كهن را به ورزشگاه 65 هزاري نفري سئول معطوف شده و علاقه مندان اين رشته پرطرفدار شاهد يك فوتبال جذاب و ديدني باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین