کد خبر: ۱۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۵

طرح تجزيه خوزستان در بصره کلید خورد

آفتاب‌‌نیوز : ابوعلي افزود: از ابتداي اشغال و حضور نظاميان انگليسي از دو سال پيش در جنوب عراق سرفرماندهي تفنگداران دريايي بريتانيا و سازمان‌هاي اطلاعاتي اين كشور و با حضور توني بلر نخست وزير و جف هون وزير دفاع وقت انگليس طرح تجزيه استان نفت خيز خوزستان ايران را تصويب و با هماهنگي وزارت امور خارجه انگليس سازماندهي نيروهاي مزدور مقيم لندن و برخي كشورهاي غربي را اجرا كردند.

وي گفت: مزدوران خرابكار و تروريست در سه كشور اروپاي شرقي دوره خرابكاري ديده‌اند. آن‌ها با عنوان پليس‌هاي عراقي وارد اين سه كشور شدند و پس از پايان دوره به جنوب العماره منتقل شدند.

وي تصريح كرد: سفارت بريتانيا در تهران نيز در جريان اين اقدامات قرار داشته و ماموريت داشت زمينه‌هاي فرهنگي و اطلاعاتي را براي تروريست‌ها فراهم آورد.

وي افزود: اين روند با شنود و جاسوسي گسترده در طول نوار مرزي عراق با خوزستان با همكاري مشترك انگليس و آمريكا كامل‌تر شد.

اين مقام امنيتي عراق تأكيد كرد: توني بلر در جريان دو ديدار خود از بصره به ‌صورت كامل در سير دخالت‌هاي كشورش در امور داخلي ايران قرار داشت و يك واحد از وزارت امور خارجه انگليس نيز رياست آن را به‌عهده داشت.

ابوعلي اضافه كرد: انگليسي‌ها نزديك به 200 ميليون دلار براي اجراي اين طرح‌ها هزينه كرده‌اند از آن جمله اشاعه فساد در استان خوزستان و دوم توزيع گسترده اسلحه ارزان كه در اين ميان نيروهاي موساد نيز در كنار آنان قرار گرفتند.

وي استخدام اشرار عراقي و سپس همكاري با منافقان و دادن عنوان جعلي "مبارزان آزادي خواه خوزستان" از برنامه‌هايي بود كه به ‌دستور مقامات عالي رتبه انگليس به فرماندهان نظامي و اطلاعاتي اين كشور در ارتباط با ايران ابلاغ شد.

اين مقام امنيتي در پايان گفت: انگليسي‌ها از منابع نفتي ايران در خوزستان عكس‌هاي ماهواره‌اي تهيه كرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین