کد خبر: ۱۸۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۴

مسعود اقبالی : كريمي بايرن با كريمي تيم ملي تفاوت دارد

آفتاب‌‌نیوز : مسعود اقبالي در گفت‌وگو با (ايسنا)، اظهار كرد: طي يك سال گذشته تغيير در تركيب تيم ملي ايران همواره در ميان فهرست نفرات ذخيره بوده است و هيچ گاه اسكلت ثابت تيم دچار تغيير نشده است، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد بايد فرصت در اختيار ساير بازيكنان نيز قرار گيرد، موضوع ديگري كه در حال حاضر فوتبال ملي ايران دچار آن شده است بحران تاكتيكي و ضعف بازيكنان از نظر فني و تكنيكي است.
وي افزود: در تمام طول بازي برابر كره‌ي جنوبي، تيم ايران در كليه‌ي خطوط فاقد الگوي مناسب بود و اين مساله نشان داد كه سيستم بازي 1 ـ 2 ـ 3 ـ 4 به طور كامل تدافعي است و در حمله بي‌فايده خواهد بود.
اقبالي تصريح كرد: در اين روش مدافعان راست و چپ ايران با اضافه شدن به نفرات مياني و تك مهاجم در زمان حمله شركت مي‌كنند و بدين ترتيب هفت بازيكن در كار تهاجمي حضور دارند اما هيچ گونه برتري در يك سوم دفاعي زمين حريف ديده نمي‌شود و موقعيتي را نصيب بازيكنان نمي‌سازد.
وي خاطر نشان كرد: در نيمه‌ي نخست هيچ موقعيتي براي گلزني نداشتيم و در دفاع نيز ناآشنايي بازيكنان با اصول دفاع فردي به طور كامل مشهود بود.
مدرس كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد برانكو نفوذي بر روي بازيكنان لژيونر ندارد چرا كه در ديدار برابر كره بازيكني چون علي كريمي كه در بايرن مونيخ همواره تابع روش بازي تيم است، بار ديگر نشان داد در خدمت بازي تيمي قرار ندارد و براي خود كار مي‌كند.
اقبالي در ادامه به ايسنا گفت: در صورتي كه قرار است درجام جهاني حذف شويم بهتر است تا فرصت را در اختيار بازيكنان جوان قرار دهيم تا حداقل آنها بتوانند در اين رقابت‌ها كسب تجربه كنند، البته جام جهاني محل تجربه اندوزي نيست اما براي يك تيم درجه دوم آسيا اين بهترين راهكار است.
وي در ادامه ساختار تيم ملي را نيازمند تجديد نظر دانست و افزود: بازيكناني با سن بالاي 35 سال كه حتي در باشگاه‌هايشان كارآيي ندارند بايد جاي خود را به نفرات جوان‌تر بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین