کد خبر: ۱۸۹۹۹۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷

تغییر صد درصدی کتابهای انگلیسی و عربی/ برنامه‌ریزی برای اجرای 3.3.3.3 از سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در مسیر اجرای سند تحول بنیادین در سال جدید خواهد افتاد، برنامه ریزی برای تغییر کتابهای اول متوسطه اول به ویژه در کتابهای زبان انگلیسی و عربی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در مسیر اجرای سند تحول بنیادین در سال جدید خواهد افتاد، برنامه ریزی برای تغییر کتابهای اول متوسطه اول به ویژه در کتابهای زبان انگلیسی و عربی است.
 
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما برای سال جدید که باید مطابق با برنامه درسی ملی باشد، تغییر صد درصدی کتابهای زبان انگلیسی و عربی است. البته برنامه‌های جدیدی نیز برای ورود کتابهای جدید به مقطع اول متوسطه اول داریم.

وی افزود: کتاب مهارتهای زندگی از سال تحصیلی جدید به کتابهای اول متوسطه اضافه می شود. همچنین روش و محتوای تدریس کتابهای زبان انگلیسی و عربی نیز کاملاً تغییر کرده و دانش آموزان از سال تحصیلی جدید با روشی کاملاً متفاوت این دو درس را فرا می گیرند.

به گفته حاجی بابایی، برخی از کتابهای این مقطع تغییرات 70 تا 80 درصدی دارند تا بتوان براساس برنامه درسی ملی، دانش آموزان را آموزش داد.

وی درباره اینکه آیا با تغییر روش آموزش زبان انگلیسی دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی می توانند به زبان انگلیسی یا عربی مکالمه کنند، توضیح داد: علاوه بر تغییر محتوا و روش تدریس، معاونت متوسطه تفاهم نامه ای را با کانون پرورش فکری به امضا رسانده که شعب کلاس های زبان این کانون به داخل مدارس منتقل شود و با تلفیق آموزش ها دیگر دانش آموزان هیچ نگرانی در آموزش این دو درس نداشته باشند.

حاجی بابایی البته اعلام کرد: شعب کانونهای زبان در بیرون از مدارس نیز برای افرادی که دانش آموز نیستند فعال است وآموزش دانش آموزان در داخل مدارس انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اجرای نظام 3.3.3.3 توضیح داد: برنامه ریزی های ما برای اجرای 3.3.3.3  شروع شده و از سال تحصیلی آینده شکل اجرایی به خود می گیرد.

وی تصریح کرد: البته در اجرای 3.3.3.3 بیشتر رعایت حال والدین را می کنیم و آنها نباید در بحث مسافت به سختی و مشکل بیفتند. آموزش و پرورش موظف است براساس سند تحول بنیادین مدارس ابتدایی را به دو مقطع اول تا سوم ابتدایی و چهارم تا ششم ابتدایی تقسیم بندی کند و دانش آموزان هر شش کلاس نباید در یک مدرسه تحصیل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
2
14
حاجی بابای با طرح های نسنجیده ما را بسمت عقب ومکتب خانه می برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
1
11
شاید مهمترین آموزش و پرورش ما عدم ایجاد انگیزه در دانش آموزان است به گونه ای که کسی به علت جذابیت دروس به مدرسه نمی رود بلکه آنچه همه را به درس و تکلیف وادار می کند آینده نگری و نیاز به گذراندن آنهاست، در حالی که حداقل در برخی کشورهای صنعتی که بنده شنیدم، دانش آموز اصولا علاقه مند به مدرسه می شود. در کنار این مسئله بخشی از حجم درسها به جای ایجاد جذابیت موجب بیزاری دانش آموزان می شود، یکی از همین درسها عربیست، اگر چه در ابتدای آن برخی توجیهات آمده ولی نه دینداری در بین عربی دانها و عربی زبانها عمق افزون تری داشته و نه دانستن و ندانستنش موجب تفقه در دین شده، فقط به علت دشواری و حجم زیاد موجب شده تا از همان دوران راهنمایی و وقتی که باید در محیط اجتماع دین را به شیرینی به کودکان آموزش داد و در کامشان نشاند، تجربه بدی در مورد این درس در آنها ایجاد شود، بنده شخضا به خاطر علاقه 6 سال علوم انسانی خوانده ام ولی نه توجیهات آموزش عربی خودم را قانع کرد و نه توانستم به سوالات مکرر فرزندم که عربی به چه درد ما می خورد چوابی قانع کننده بدهم. پدر و مادر من سواد مکتبی داشتند و قرآن خواندن می دانستند اما دینداریشان به مراتب و صد مرتبه از من و ما بیشتر بود. اما حالا سیستم های آموزش مرتب این تئوری را دنبال کرده اند که اگر در آموزش و پرورش چیزی را درس بدهند و امتحان بگیرند، یعنی زوری به خورد بچه ها بدهند، لابد آنها افرادی متدین خواهند شد، تئوری که عمل اصلا آن را تایید نکرده است.
سقراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
1
2
آقای حاج بابایی از نوادر عرصه آموزش و پرورش است که خود نیز نمی داند پایان اینهمه تغییرات شکلی و غیر ضروری که تاثیری در فرایند یاددهی و یادگیری ندارد چیست . فقط با قبولی بی ضابطه و حذف مردودی تعداد بیسوادان مدرک دار را اضافه نموده است
سقراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
1
2
آقای حاج بابایی از نوادر عرصه آموزش و پرورش است که خود نیز نمی داند پایان اینهمه تغییرات شکلی و غیر ضروری که تاثیری در فرایند یاددهی و یادگیری ندارد چیست . فقط با قبولی بی ضابطه و حذف مردودی تعداد بیسوادان مدرک دار را اضافه نموده است
نفیسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
3
1
خواهشا انقدر کتاب هارو تغییر ندین... ما دانش اموزا مگه چه گناهی کردیم که هر سال یه بلایی به سرمون میارن... دهه 70 نسل سوختس واقعا............
سامی یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
2
از اقای حاج بابایی خیلی تشکر می کنم چون کتاب زبان انگیلیسی خیلی کسل کننده بو و انشائالله در سال آینده با جذاب شدن زبان عربی و انگلیسی سطح یادگیری این دو درس بیشتر شود و بتوان این دو زبان را به راحتی یاد گرفت. سامی هستم از شهرستان سلماس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین