کد خبر: ۱۹۰۲۶۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

پشت پرده دستور اجرا نشده احمدی نژاد به دانشجو: آیا "نجار" انتخابات را برگزار می کند؟!

همه ، روحیات خاص احمدی نژاد را می شناسند و می دانند که او ، تاب تحمل کمترین تمردی را ندارد چه رسد به این که نامه ای پر آب و تاب درباره لزوم برکناری دو رئیس دو دانشگاه بسیار مهم کشور به وزیرش بنویسد ، نامه رسانه ای بشود ولی دستورش با بی اعتنایی مطلق مواجه شود. بنابراین ، قضیه به طور آشکاری ، مشکوک جلوه می کند. چرا که نه با خوی حکومتگری احمدی نژاد سازگار است و نه با منش اطاعت ورزی دانشجو.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کامران دانشجو ، از نزدیک ترین یاران محمود احمدی نژاد است ؛ او که در انتخابات 1388 ، ریاست ستاد انتخابات کشور را بر عهده داشت ، در کابینه دهم ، وزیر علوم شد و همواره مورد توجه ویژه رئیس جمهور بوده و سیاست های او در خصوص اخراج و بازنشسته کردن بسیاری از استادان دانشگاه را مو به مو اجرا کرده است.

با این حال ، اواخر سال گذشته ، نامه ای از احمدی نژاد خطاب به او با مضمون "دستور برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس" رسانه ای شد.
انتظار می رفت این نامه ، به معنای پایان کار این دو رئیس دانشگاه باشد ولی نه دانشجو آن را اجرا کرد و نه احمدی نژاد پیگیر دستور علنی شده اش شد!
این در حالی است که همه ، روحیات خاص احمدی نژاد را می شناسند و می دانند که او ، تاب تحمل کمترین تمردی را ندارد چه رسد به این که نامه ای پر آب و تاب درباره لزوم برکناری دو رئیس دو دانشگاه بسیار مهم کشور به وزیرش بنویسد ، نامه رسانه ای بشود ولی دستورش با بی اعتنایی مطلق مواجه شود و حتی رئیس دانشگاه تهران نیز در برنامه تلویزیونی در واکنش به آن ، لبخند بزند و بگوید که همچنان رئیس است.

بنابراین ، قضیه به طور آشکاری ، مشکوک جلوه می کند. چرا که نه با خوی حکومتگری احمدی نژاد سازگار است و نه با منش اطاعت ورزی دانشجو.

البته پشت پرده هنوز نامکشوف است اما می توان تحلیل هایی در این باره داشت. یک گمان قوی این است که این ماجرا ، سناریویی از پیش تعریف شده است که توسط یکی از معتمدترین وزرای کابینه ، اجرا می شود.
همه می دانند که طبق قانون اساسی ، اگر یک وزیر دیگر کابینه تغییر کند ، کل وزرا ، به طور خودکار اعتبار قانونی شان را از دست می دهند و رئیس جمهور باید کابینه را برای رأی اعتماد مجدد به مجلس ببرد. در عین حال ، رئیس جمهور می تواند طبق قانون ، برای وزارتخانه های بدون وزیر ، سرپرست منصوب کند.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و چالشی که کاندیدای دولت در کسب صلاحیت و رأی خواهد داشت ، می توان حدس زد که سناریوی وزیر علوم ، بستری مناسب برای از اعتبار انداختن کابینه است. بدین شکل که اگر شرایط ایجاب کند و لازم باشد ، وزیر به بهانه تمرد برکنار شود تا بعد از آن ، احمدی نژاد بتواند برای وزارتخانه هایی که لازم بداند و مشخصاً «وزارت کشور» ، سرپرستی بدون نیاز به اذن مجلس بگذارد و یا حتی خود شخصاً سرپرستی آن را عهده دار شود.

"بازی اعتبار کابینه" در آستانه انتخابات ، می تواند فضایی مناسب برای جریانی ایجاد کند که در 8 سال گذشته ، ثابت کرده مهارت ویژه ای در ماهیگیری از آبهای آلوده دارد.

به گزارش عصرایران،در مقابل ، شنیده ها حاکی است برخی نمایندگان مجلس با پیش بینی برخی احتمالات ناگوار در خصوص عدم پایبندی دولت به تعهدات قانونی خود در قبال انتخابات ، طرحی را مهیا کرده اند تا در صورت نیاز ،ولو با قید سه فوریت ، آن را تصویب کنند. بر اساس این طرح ، عنداللزوم ، برگزاری انتخابات به کمیته ای بین قوه ای محول می شود زیرا بنای نظام این نیست که انتخابات ، ولو یک روز به تأخیر افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
94
عجب شیر تو شیریه....!!!!
دنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
12
طبق قانون اساسی ، اگر 11 وزیر کابینه تغییر کند ، کل وزرا ، به طور خودکار اعتبار قانونی شان را از دست می دهند. مگه تو این 4 سال 10 تا وزیر تغییر کرده که دانشجو یازدهمیش باشه؟!!!
مسیح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
9
بهداشت (دستجردی)، امور خارجه (متکی)، نفت (میرکاظمی)، راه (بهبهانی)، ارتباطات (تقی پور)، کار (شیخ الاسلامی) ... دیگه کیا بودن که عوض شدن؟ اون وزارت‌خانه هایی که ادغام شدن که جزو این تغییرات حساب نمی شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بر اساس اصل یکصد و سی و ششم قانون اساسی رئیس جمهور می تواند وزرا را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیات وزیران تغییر نماید باید مجددا از مجلس شورای اسلامی برای هیات وزیران تقاضای رای اعتماد کند.تغییرات وزرای کابینه احمدی‌نژاد از آغاز دولت دهم تا کنون، نشان می‌دهد در وزارت امور خارجه علی اکبر صالحی جایگزین منوچهر متکی شده، حمید بهبهانی نیز پس از استیضاح از وزارت راه و ترابری کنار رفت و این وزارتخانه پس ادغام با وزارت مسکن و شهرسازی و تاسیس وزارت راه وشهرسازی، علی نیکزاد را سکاندار خود دید. همچنین علی اکبر محرابیان از وزارت صنایع و معادن عزل شد تا این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شود و هم اکنون زیر نظر مهدی غضنفری اداره می‌شود. صادق محصولی وزیر رفاه و محمد عباسی وزیر تعاون نیز این دو وزارتخانه را ترک گفتند تا پس از ادغام وزارتخانه‌های آنها با وزارت کار و امور اجتماعی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی بر کرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تکیه زند، در وزارت نفت نیز رستم قاسمی جای مسعود میرکاظمی نشست و اخیراً نیز رضا تقی پور از وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و مرضیه وحید دستجردی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شیخ الاسالامی از وزارت کاربرکنار شدند تا مجموع تغییرات وزراء در کابینه دهم به 9 تغییر برسد.با وجود ۱۸ وزارتخانه موجود باید ۱۰ وزیر تغییر پیدا کند تا کابینه از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرد و تغییر ۹ وزیر نقطه مرزی این اقدام محسوب می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
1
9
200تا تغییر کرده کجای کاری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
9
فقط عدم کفایت سیاسی جواب این کار است
یک همراه سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
8
خیلی جالبه.مجلس و سایر ارکان نظام همه در حالت آماده باش کامل برای جلوگیری از کوچکترین تخلفات (ولو تخلفات ظاهرا قانونی) دولت بسر می برند در حالیکه در انتخابات قبلی همه آنها دست به دست هم داده بودند که این دولت مجددا انتخاب شود حتی با روشهای غیر قانونی مثل توزیع سهام عدالت و ....
پاسخ ها
هموطن
| Japan |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
همینه که میگن گذر زمان ماهیت هر چیزی رو روشن میکنه.... همینطور که ماهیت جناب رئیس و هوادارنش رو مشخص کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
عند توهم اگه داستان سرا می شدی بهتر بود!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین