کد خبر: ۱۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳

نکات طلایی تغذیه برای کنترل فشار خون

کارشناس تغذیه و رژیم‌ درمانی بیمارستان گلستان اهواز گفت: فشارخون بالا، بیماری خطرناکی است که در عین حال آرام و تدریجی بروز می‌یابد؛ مصرف نمک طعام یا سدیم، تاثیر مستقیمی بر پرفشاری خون دارد و همچنین تغذیه موادی که کلسترول بالا دارند در ایجاد این بیماری بسیار پرخطر موثر است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منطقه خوزستان، شبنم محمدی‌نژاد اظهار کرد: مصرف میوه‌هایی مانند موز، طالبی و گرمک در طول روز و استفاده از میان وعده‌ها مانند کاهو و سالادهای بدون نمک و همچنین مصرف نان سبوس‌دار به کنترل قند خون و فشار خون کمک می‌کند.

وی با یادآوری شعار سازمان بهداشت جهانی در هفته بهداشت امسال با عنوان " فشار خون را جدی بگیرید"، افزود: مصرف پتاسیم و کلسیم به میزان نیاز بدن و همچنین مصرف روزانه 4 تا 6 واحد میوه و سبزیجات از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: مصرف روزانه 30 گرم از مغزهای غیرشور نیز می‌تواند مفید باشد.

محمدی‌ نژاد با تاکید بر این که "بیماری فشار خون، مرگ خاموش است"، گفت: مصرف سبزی، میوه و غذاهای حاوی کلسیم و کم‌نمک می‌تواند در مبارزه با بیماری خطرناک فشار خون به ما کمک کند و بدن را از تاثیر زیان‌بار این بیماری بر اعضایی مانند کلیه‌ها، چشم‌ها، مغز و اعصاب و ... مصون نگه دارد.

وی توصیه کرد: مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر و نوشیدن آب و مایعات به مقدار کافی، در این زمینه مفید است و همچنین لازم است مصرف نمک طعام و غذاهای شور و فرآوری شده مانند انواع سس‌ها، سوسیس، کالباس، تن ماهی، فست‌فودها و غذاهای آماده، مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آرد سفید و بدون سبوس را به حداقل برسانید.

وی افزود: مصرف چای، قهوه و شکلات محدودتر شود و مصرف قند و شکر، نوشابه، مربا و ژله نیز محدود شود.

به گزارش ایسنا،کارشناس تغذیه بیمارستان گلستان اهواز گفت: استفاده از دم‌کرده‌های گیاهی مانند گل گاو زبان و چای سبز برای مبتلایان به فشار خون توصیه می‌شود و بهتر است برای طعم‌دار کردن غذاها نیز به جای استفاده از نمک از آبلیمو، آویشن، گلپر و آب‌میوه‌های طبیعی استفاده شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین