کد خبر: ۱۹۱۴۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
در سفر یک روزه دکتر روحانی به چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

گلایه مردم از عدم تحقق وعده‌ها؛ بررسی راه‌های عملی توسعه استان

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در سفر یک روزه به استان چهار محال و بختیاری، با مردم مناطق مختلف استان، دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات آنان گفت و گو کرد. فلارد، لردگان و شهرکرد، مناطقی بودند که 29 فروردین، میزبان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر حسن روحانی در دیدار با مردم فلارد، با تاکید بر این که سوء مدیریت، عامل هدر رفتن استعدادهای کشور است، گفت: برای بهره وری بهتر استعدادها، نیازمند مدیریت صحیح و ایجاد محیط مناسب برای رشد هستیم.

به گزارش آفتاب، وی همچنین در پاسخ به گلایه های مردم از وعده های عمل نشده دولت، مدیریت درست منابع و ظرفیت های کشور برای دست یابی به قله های رشد و توسعه و برخورداری مردم از زندگی بهتر را ضروری دانست و در این راه، بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و کاهش نقش دولت در این حوزه، تاکید کرد.

بررسی مشکلات اقتصادی استان و تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع، از مباحثی بود که در دیدار دکتر روحانی با مردم لردگان، مطرح شد. او در این دیدار، با اشاره به توانایی های بالقوه و بالفعل استان، مهم ترین متغیر دخیل در مشکلات اقتصادی کشور را سوء مدیریت معرفی کرد و با توجه به شرایط، کمبود منابع را در قیاس با آن، امری فرعی خواند. 

توریسم، به عنوان محور مهمی برای رشد اقتصاد چهارمحال و بختیاری، از نکات مهم مطرح شده در دیدار با مردم شهرکرد بود. در این دیدار، دکتر روحانی، ضمن ابراز تاسف از عدم توجه به بهره برداری از موقعیت ویژه استان در جذب توریست، در مقایسه با کشورهای منطقه که بسیاری از آن ها از کمترین جاذبه های توریستی در قیاس با این استان برخوردار نیستند، توسعه این صنعت را عامل مهمی برای رشد کارآفرینی در منطقه و کاهش بیکاری و فقر خواند.   

ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل ریلی، برای رشد کشاورزی و دامداری منطقه، تبادل کالا و به ویژه توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه، از دیگر نکات مورد بحث در این دیدار بود؛ نکته ای که می تواند تحولی بنیادین در توسعه کشاورزی و دامداری این استان و مناطق همجوار به وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین عصر امروز با آیت الله نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه، آیت الله نکونام ضمن ابراز خرسندی از ترکیب تیم همراه دکتر روحانی، به ویژه مهندس نعمت زاده، که وی همراهی آن ها را نشانه ای از اولویت دادن به اقتصاد در برنامه های دکتر روحانی خواند، توجه ویژه به حوزه های مختلف اقتصادی استان را از نیازهای ضروری این منطقه دانست.

از نکات مورد توجه در این سفر، حضور دکتر روحانی و هیات همراه بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، استقبال گرم مردم از وی و نیز گلایه آنان از عدم تحقق وعده های دولت بود. 

مشروح دیدارها متعاقباً منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
3
11
استان های محروم مثل چهارمحال فقط موقع انتخابات مورد توجه هستند ! تجربه اینو میگه !
پاسخ ها
محمد حسین
| - |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
کی گفته که چهار محال محرومه
من خودم اهل شهرکردم
اما هیچ کدام از مردم استان اصلا از این سفر مطلع نشدند
ما که نفهمیدیم کی آمد و کی رفت و برای چی آمد!
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
ما خيلي هم وضعمان خوبه چون يارانه ميگيريم کي گفته محروميم محروم کسيه که نان شب نداشته باشه ما داريم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین