پایگاه خبری آفتاب
۱۹ /خرداد /۱۴۰۵
Tuesday 09 June 2026
کد خبر:۱۹۱۶۵۲
۰۸:۳۰
۱۳۹۲/۰۲/۰۱

ماهی بخورید تا بیشتر عمر کنید

بررسی های اخیر محققان آمریکایی نشان می دهد مصرف ماهی می تواند به افراد کمک کند تا دست کم دو سال بیشتر زنده بمانند.
۰۸:۳۰
۱۳۹۲/۰۲/۰۱
به گزارش آفتاب نیوز، آفتاب: محققان دانشگاه سلامت عمومی هاروارد و دانشگاه واشنگتن با بررسی 16 ساله 2700 آمریکایی به این نتیجه رسیدند افرادی که سطح اسیدهای چرب خون آنها در بالاترین سطح قرار دارد به طور متوسط 2/2 سال بیشتر از افرادی که اسیدهای چرب خون آنها در پایین ترین سطح است عمر می کنند.
 
همچنین افرادی که سطح اسیدهای چرب خون آنها بالاتر است تا یک سوم با خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی رو به رو هستند.
 
اگرچه خوردن ماهی مدت ها به عنوان بخش مهمی از یک رژیم سلامت در نظر گرفته شده است اما تا کنون تحقیقات کمی رابطه سطح امگا 3 بدن و افزایش طول عمر را بررسی کرده است.
 
خوردن ماهی اسیدهای چرب امگا 3 بدن را تامین می کند که برای رشد مغز حیاتی است می تواند ورم مغز را کاهش دهد و با بهبود سیستم قلبی و حتی از بروز مرگ زودرس جلوگیری کند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،مصرف مداوم ماهی های چرب مثل تن، سالمون، ساروین بسیار مفید است.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مگه در طول عمرمون چند بار میتونیم ماهی بخوریم با این قیمت ها....
پاسخ
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
وقتی قیمت ماهی را میبینم همین اول کاری چند سال از عمرم کم میشه
پاسخ