کد خبر: ۱۹۱۶۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

گزیده اخبار انتخاباتی 1 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار انتخاباتی

· حضور جليلي جدي شد

منبع نزدیک به جلیلی از جدی تر شدن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و فعال شدن ستادهای انتخاباتی وی خبر می دهد.

· تمركز بر اصلح با كاهش تعداد

آیت‌الله نوری همدانی:کاهش نامزدهای انتخاباتی موجب تمرکز بیشتر بر روی فرد اصلح می‌شود.

· تنور گرم انتخابات و آل اسحاق

يحيي آل اسحاق: برای گرم کردن تنور انتخابات نیامده ام.

· مسئولان بگذارند نشست هاي اتخاباتي برگزار شود

مصطفي پورمحمدي: برخی مواقع جمعی از جوانان می‌خواهند درباره موضوعات مختلف انتخاباتی و آگاهی از مواضع و نظرات کاندیداها، نشست‌های پرسش و پاسخ را برگزار کنند اما متأسفانه موقعی که پیگیری می‌کنند، مسئولان ذی‌ربط پاسخ می‌دهند که برگزاری چنین نشست‌هایی به مصلحت نیست.

· نامزدها و فريبكاري

محمد سليماني: کنار کشيدن نامزدها به نفع ديگران فريبکاري است.

· مسجد جامعی محور کاندیداهای شورای شهر

چهره های اصلاح طلب این بار به معنای واقعی با چراغ خاموش وارد یک انتخابات شدند. لیست ثبت نام کنندگان در فرمانداری تهران برای کاندیداتوری انتخابات شورای شهر چهره های اصلاح طلبی را در خود جای داده که هنوز تا رسیدن به عدد 31 فاصله دارد. روز گذشته محسن هاشمی، فاطمه راکعی هم راهی فرمانداری تهران شدند تا در کنار معصومه ابتکار و علی اوسط هاشمی فعلا 4 چهره شاخص اصلاح طلبی باشند که امیدوار به حضور در ساختمان ضلع جنوبی پارک شهر هستند.

· زيباكلام از بحران رهبري در جبهه پايداري مي گويد

صادق زيباکلام، استاد دانشگاه تهران: جبهه پايداري در رهبري دچار بحران شده است زيرا در خصوص انتخاب نامزد نهايي خود نتوانسته اند به توافق برسند.اين کشمکش دروني از مدتها قبل بر سر کانديداتوري کامران باقري لنکراني و سعيد جليلي در جبهه پايداري وجود داشته است. به زعم وي،‌ آيت الله مصباح يزدي مخالف کانديداتوري سعيد جليلي است .

· باهنر: رهبري اگر صريح مي گفتند، خاتمي انجام مي داد

محمد رضا باهنر: علی رغم این که مجموع تفکرات و مشي آقای خاتمی با رهبری یک زاویه ای هم داشت اما زمانی که مقام معظم رهبری صریح و روشن کاری را می گفتند آقای خاتمی انجام می داد.

· رضايي و قول هاي فرا رئيس جمهوري درباره سربازي!

محسن رضايي:اگر رییس جمهور شوم سربازی حرفه‌ای را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد.

· ابوترابي و حلقه انحرافي

ابوترابی: بارها درباره حلقه انحراف با احمدی‌نژاد گفتگو کردم.

· آنچه ذوالنور از دولت انتظار نداشت

ذوالنور: برگزاری همایش آزادي شائبه سوء استفاده از امکانات دولت برای یک جریان خاص که موسوم به جریان انحرافی است در اذهان مردم ایجاد کرد؛ از دولتی که خودش را پرچم دار عدالت می داند توقع چنین حرکتی نبود.

· سپاه و بسيج در انتخابات از هيچ كسي حمايت نمي كنند

حميدرضا مقدم فرمعاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: سپاه و سازمان بسیج به دنبال حمایت از هیچ مصداق خاصی نیست و از شخص خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند.

· درخواست از مصباح برای معرفی اصلح

روز گذشته ای نامه ای از حدود ۲۱۰۰ نفر از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران خطاب به آیت الله مصباح منتشر شد که امضا کنندگان از وی خواسته اند تا فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری را به آنان معرفی کند.

· شريعتمداري: به گفته آقاي هاشمي، ايشان 90 درصد نمي آيد

محمد شریعتمداری، درخصوص حضور کاندیداتوری احتمالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری و مطرح شدن انتشار اقلام تبلیغاتی وی، اظهار داشت: من تصور نمی‌کنم که این گونه باشد ولی شنیده‌ام که آیت الله هاشمی گفته بود که به احتمال 90 درصد نمی‌آیم.

· به دلیل بی مهری های 88، انقلاب را رها نمی کنیم

محمد رضا عارف گفت: فکر می‌کنیم که شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای است که باید اصلاح طلبان با خودشان و اصولگرایان با خودشان اجماع کنند. تا با تعداد محدود کاندیدا بتوانیم مردم را کمک کنیم تا اصلح را انتخاب کنند. در مقطع فعلی به حماسه ای به مانند حماسه دوم خرداد نیاز داریم.

معاون اول دولت اصلاحات در جمع فعالان سیاسی بهشهر و ایثارگران استان مازندران با تاکید بر اجماع اصلاح طلبان متذکر شد: انشاء الله اجماع در هر دو جبهه انجام بگیرد و در جبهه اصلاحت هم با محوریت جناب آقای خاتمی این اجماع هر چه زود‌تر، صورت گیرد و در ‌‌نهایت به هر فردی که برسیم همه باید حمایت کنیم و نفس اینکه ما ظرفیت سیاسی خود را نشان دهیم ارزشمند‌تر از این است که کاندیدا کدام فرد باشد. البته زمانی هم نداریم، خیلی فرصت از دست دادیم و تعلل کردیم، البته متاسفانه رقبای ما هم در این شرایط و حتی بد‌تر از ما هستند.

وی ادامه داد: اگر گذشته را نقد می‌کنیم برای آینده است و نه برای محکوم کردن. همه ما وارد یک مسیر شده‌ایم و در کشور نباید دنبال برد و باخت و مچ گیری باشیم. اگر نقد می‌کنیم برای آینده است که چه طور این مسائل در آینده تکرار نشود.

عارف گفت: ممکن است شما به خصوص در انتخابات ۸۸ با ناامیدی‌ها و بی‌مهری‌هایی مواجه شده باشید اما چه باید کرد؟ آیا می‌توانیم به خاطر یک بی‌مهری، انقلابمان و مسئولیتمان را‌‌ رها کنیم؟ ما برابر انقلاب مسئولیم و وظیفه داریم. در عین حال حق خود می‌دانیم که در سرنوشت کشور سهیم باشیم، پس نمی‌توانیم به بهانه اینکه به اصلاح طلبان اجازه فعالیت نمی‌دهند، کنار بکشیم وعافیت طلبی را دنبال کنیم.

· گزارش فايننشال تايمز و روایت مرعشی از قوت گرفتن احتمال حضور هاشمی

حسین مرعشی به فایننشال تایمز گفته است: احتمال حضور یکی از دو رییس جمهور سابق در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت دیگری از او در هفته های اخیر ۵۰درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین یکی از مشاوران سید محمد خاتمی ۷۰ ساله که خواست نامش فاش نشود، از افزایش احتمال حضور خاتمی و امید او برای شرکت در انتخابات خرداد ماه گفت.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش روز گذشته خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب نوشته است: بر همین اساس اصلاح طلبان متوسط به حضور دوباره در صحنه سیاسی کشور امیدوارند.

مرعشی در گفتگو با این نشریه انگلیسی اظهار کرده است: هردو رئیس جمهور سابق ایران، هاشمی رفسنجانی و خاتمی به دنبال بهبود روابط اصلاح طلبان با حکومت کنونی ایران هستند و می خواهند اصلاحات را جایگزین رادیکالیسم کنند.

به گفته وی، هاشمی رفسنجانی می خواهد مطمئن شود که قدرت لازم رابرای اصلاح ساختار اقتصادی و سیاسی خواهد داشت، به طوریکه آنها بتوانند برای چند دهه در صحنه سیاسی باقی بمانند. او نمی خواهد سال های آخر زندگی خود را با جنگ و جدل بگذراند.

· محسن هاشمي و كانديداتوري پدر

محسن هاشمی، پس از انجام مراحل ثبت‌نام برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پدر شما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد؟ گفت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم و فضا را هم سیاسی نکنیم. آیت‌الله هاشمی خودشان تصمیم می‌گیرند.وی افزود: از اقصی نقاط کشور فشارها و درخواست‌هایی نسبت به ایشان انجام شده است، اما به هر حال ایشان باید خودشان به جمع‌بندی برسند و در نهایت تصمیم بگیرند که بیایند یا این‌که نه.

اخبار مربوط به دکتر روحانی

· درگفت‌وگو با «شرق»مطرح شد؛ ديپلماسي هسته اي به روايت روحانی

اخبار داخلي

· حقيقت پور : ۹۵درصد گزارش حادثه قم ‌نهایی شده است

منصور حقیقت پور رئیس کمیته ویژه بررسی حادثه 22 بهمن قم با بیان اینکه 95 درصد گزارش حادثه قم نهایی شده است، تصریح کرد: این گزارش دارای طبقه بندی است و تنها تقدیم رئیس مجلس خواهد شد و وی تصمیم گیرنده نهایی برای انتشار آن است. حقیقت پور در پاسخ به این سوال که چه مواردی در گزارش این کمیته مطرح شده است، افزود: من نمیتوانم اظهار نظری کنم چرا که سخنان من بار سیاسی و امنیتی دارد.

· محصولي هم وارد گود شد

صادق محصولي: کلمات و جملات «خود عمار پنداری» یعنی این که جواب حرف را ندارند بدهند. آنها باید جواب دهند که چرا در فتنه ساکت بوده اند و الان از او حمایت می کنید؟! می گوییم در انتخابات مجلس ده ها میلیارد هزینه شده است، این پول های کلان از کجا آمده است چرا جواب نمی دهند؟ چرا مدعی ها نمی گویند این پول ها از کجا آمده اند؟

· آيت الله رضواني، عضو فقهاي شوراي نگهبان درگذشت.

سیاست خارجی و امور بین الملل

· هواي آفريقا به احمدي نژاد مي سازد؛ سفري دوباره به آفريقا

محمود احمدی نژاد که بلافاصله پس از مراسم استادیوم آزادی در روز پنجشنبه، تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرده بود تا در مراسم تحلیف نیکلاس مادورو، رئیس جمهور جدید ونزوئلا شرکت کند، روز گذشته به ایران بازگشت و اکنون گزارش ها حاکی از آن است که وی قصد دارد در مدت باقی مانده تا پایان دولت دهم، بار دیگر به آفریقا سفر کند. رئیس جمهور که هفته گذشته را در آفریقای جنوبی سپری کرده بود، این بار قصد دارد در اردیبهشت ماه به شرق آفریقا سفر کند.

· سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: جمهوری آذربایجان در حمله احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران، پایگاه نظامی برای آنها نخواهد بود.

· احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی: در پایان امسال پروژه شبیه سازی در حوزه تاکتیک رونمایی می‌شود.

· عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه: ایران کشوری مهم برای ترکیه به شمار می رود و روابط تهران آنکارا نیز خوب است. همچنین باید برای مساله هسته ای ایران چاره ای دیپلماتیک اندیشید.

· بیانیه دفتر سازمان ملل در عراق: آلمان برای پذیرش رسمی 100 تن از عناصر سازمان مجاهدین خلق(منافقین) اعلام آمادگی کرده است.

· محمدمهدی آخوندزاده معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه: متاسفانه اروپا از افراطیون در سوریه حمایت می کند.

· رضا سجادی ، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه: در تیرماه اجلاس جهانی هسته در روسیه برگزار می شود و فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی برای حضور در این اجلاس دعوت شده است.

· علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: اگر رژِیم صهیونیستی دچار اشتباه محاسباتی شود، پاسخی در سطح از میان رفتن خود دریافت خواهد کرد.

· حسین شیخ‌الاسلام: گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه به سرپرستی علاءالدین بروجردی، برای انجام سفری سه روزه عازم دمشق شد.

· تعدادی از بانک های لبنان: حساب بانکی ایرانیان را به خاطر تحریم های بین المللی علیه مسدود می کنیم.

· رستم قاسمی وزیر نفت: مذاکراتی در خصوص افزایش صادرات نفت ایران به کره شمالی با وزیر انرژی این کشور انجام دادیم که این مذاکرات نیز در آینده ادامه دارد.

· نیویورک تایمز: طرح آمریکا برای فروش 10 میلیارد دلار سلاح به متحدان خود در خاورمیانه در هفته جاری نهایی می شود.

· یوسی ملمان، کارشناس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: توان اسرائیل برای ضربه زدن به ایران در اقدامی نظامی بسیار محدود است. / تل‌آویو در پشت صحنه ترور دانشمندان ایرانی قرار دارد.

· جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا: ایران در حال توسعه توان هسته‌یی خود برای تقویت امنیت، پرستیژ و نفوذ منطقه‌یی خود و همچنین دستیابی به توانایی ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

· تغییر در تیم مذاکره کننده هسته ای با ایران

در حالی که اخبار ضد و نقیضی در خصوص دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر می شود، رویترز در گزارشی از خروج دو مقام مذاکره کننده آژانس خبر داد که سابقه ای طولانی در گفت و گو با مقامات ایرانی دارند. بنابر این گزارش، رافائل گروسی و هرمان نکائرتس که هر دو به عنوان مذاکره کننده ارشد از اوایل سال 2012 تا کنون 9 نشست را با ایران برگزار کرده اند، به زودی جای خود را به چهره های جدیدی خواهند داد. از آنجایی که این دو نفر تجربه ای منحصر به فرد در مذاکره با ایران دارند، رویترز اینگونه تحلیل کرده که عدم حضور آنها در مذاکرات بعدی با ایران می تواند آژانس را از لحاظ استفاده از این تجربه ها، در موضع ضعف قرار دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
18
محض اطلاع:خیلی از این اقایون فقط برای گرم کردن تنور انتخابات نامزد میشوند..چون کار هر کس نیست خرمن کفتن ان هم خرمنی که احمدنژاد زحمتش را کشیده!!!!اقای رضایی هم حضور ذهن ندارند که رییس جمهور رییس کل قوا مسلح نیستند.. اقای جلیلی هم باید یه فکری به حال کاترین اشتون کنند ..
پاسخ ها
بابا پنجعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
نقییییییییی زنشههه؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین