کد خبر: ۱۹۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۲۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶

شکار و خوردن مارمولک در عربستان/تصاویر

آفتاب‌‌نیوز :



















بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۱۹
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
21
353
وای به حال ما که باید در منطقه و جهان با اینا رقابت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
اینا همون عرب 1400 سال پیش هستند رنگ و لاآبشون عوض شده.ما جرء جایی حسابشون نمی کنیم که رقابت باشون بکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
شما به همين ها برس بقيه پيش كش، در ضمن اگه خيلي واست سخته با تركيه رقابت كن اونم تو منطقه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
چه ربطی داره! مردم هر جا یه نوع تغذیه دارن! فرانسوی ها قورباغه می خورن، کره ای ها گربه، تایلندی ها و مالایی ها حشرات رو هم می خورن، چینی ها مغز میمون و ما هم کله پاچه می خوریم! نحوه ی تغذیه ملتها نشون دهنده ی بزرگی یا حقارتشون نیست، صرفاً یه عادت غذاییه که شرایط جغرافیایی و اقلیمی به وجود میاردش.
اگه فکر می کنیم دیگران باید به عادات ما احترام بذارن خودمون هم باید احترام گذاشتن به عادات دیگران رو یاد بگیریم.
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اولا" توهين خوب نيست! ديگه از برادراي چيني ما بد غذا تر نيستند كه! سگ و گربه و سوسك و...
دوم اونا سوسمار و ملخ مي خورن در عوض ماشين زير پاشون لامبورگيني و بوگاتيه ولي ما چي حتما" ادعاي خوش خوراكي مون گوش فلك و كر كرده اما وضع زندگي مون ...!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
کسی که احساس عجز و حقارت میکنه دائم به طرف مقابل توهین میکنه
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
عادات غذایی بر اساس نیاز و جبر جغرافیایی پیش به وجود میان و قابل تقبیح نیستند. کله پاچه در اروپا هم طرفداران بیشماری داره . در چین تقریبا هر چیزی خورده میشه . درسته ما به دلیل پیشینه ی تاریخی با همسایگان جنوبیمون رابطه ی خوبی نداریم اما دلیل نمیشه بی احترامی کنیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آفتاب جان با این کارت فقط باعث تقرقه شدی
اگه بعضی از ملاحظات نمی ذاره بگی اینا چه مذهبی دارن ، عربای دیگه رو بدنام نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
حالتون خوبه تو ظرف غذاشون که معلوم نیست چی توشه
ضمنا از نایلونی که دور و بر ظرفه است معلومه از خونه آوردنش
شاگردِ پوآرو
| Germany |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نایلون دور ظرف نشون میده که ظرف غذا از خونه یا رستوران آورده شده.ولی اگه فرض کنیم همه این عکسها که پشت سر هم گذاشته شدن به هم ربط دارن ، به این نتیجه می رسیم که تکه های مارمولک کباب شده رو روی غذا قرار دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
40
263
عرب مارمولک خور ........
شنیده بودم اما تا بحال ندیده بودم . عجب پس درسته
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
به عنوان یک هموطن آذری فکر میکنم درج چنین خبرهایی که اسباب توهین سهوی به دیگر هموطنان را فراهم می کند؛ صحیح نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ا احساس حقارت مان نسبت به همسایه های موفق تر در اقتصاد و سیاست را با توهین های نژادی نمی شود درمان کرد.
جالب است که از همه ی دنیا انتظار احترام داریم و خودمان به همه توهین می کنیم
ترك زبان ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ايرانيهام چشم و زبان وكله كوسفندو ميخورند توهين كردن كار خوبي نيس فراموش نكنيم7000000عرب در كشور داريم
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
یک تارموی گندیده عربهای عزیزخودمون توخوزستان شرف داره به این سوسمارخورها.لطفاتصحیح کنیدعربهای وهابی مارمولک خور
sahand
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ولی احتمالا فتوشاپه چون دراسلام گوشت مارمولک حرامه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
در اسلام نه در مذهب تشیع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
کی گفته که اینها از ما پیشرفته تر هستن. فقط ماشینهای مدل بالا سوار شدن ملاک پیشرفت نیست . با پول نفت و درآمد مکه چند کارخانه درست کردن که بدرد ملتشون و یا دیگران بخوره . چقدر تولید فکری و اندیشه دارن. چقدر آزادی اجتماعی و سیاسی دارن!!!
بابک
|
Netherlands
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
34
161
حالم بهم خورد هر روز به اصلشون نزدیک تر میشن!ملخ، سوسمار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ما که کله پاچه رو با حرص و ولع می خوریم خوشمون میاد یه خارجی بیاد به سیستم غذایی مون گیر بده؟ مرگ خوبه ولی واسه همسایه؟
. . .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
عزیز من کله پاچه چیزیه که در تمام جهان خورده میشه البته نه به صورتی که ایرانیا می خورن.تو تموم جهان مغز و زبون و گوشت صورت گوسفند باهاش غذا درست میشه ولی به روش های دیگه .تو همین اروپا یکی از غذاهاشون سنگدون مرغه که آلوده تر از معده ی گوسفند هست(معده ی گوسفند اگر خوب شسته بشه مفید هم هست )ولی تو هیچ جای جهان سوسمار و تخم سوسمار خورده نمیشه جز عرب های بعضی از کشور های عربی.
ناشناس
| Turkey |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ما چقد ازادی داریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
27
92
تو ظرف غذا از کجا فهمیدین مارمولکه ؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
21
150
به خدا وقتی می خونم دارو دیگه با ارز مرجع نیست تنم میلرزه وقتی فک می کنم امسال چقد میاد رو اجارمون وقتی........
الآن مشکل ما اینه که اینا چی می خورن.....با این خبرای مسخرتون چی میخاید بگید؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
الافند به خدا
reza s
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
محمد جان فرهنگمون همینه داداش. تمسخر دیگران در حالی که یکی میخواد به حال این ملت گریه کنه با این وضعیت معیشت. یکی نیس بیاد بگه چرا دولت خودش احتکار میکنه؟؟ دیروز تو سایت خوندم احتکار روغن در انبارهای دولت. با این اوضاع مملکت شاید ما بدتر از اوناشو خوردیم...............
خاشاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
15
128
در اینده نچندان دور وضع ما هم همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بگو دور از جون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
دور از جون! سگ ايراني شرف داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
19
82
منبع پروتئینه. چه ایرادی داره! ما اگر نفت نداشته باشیم چی بخوریم؟
پاسخ ها
. . .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
مگه اونا نفت ندارن؟؟؟؟بعد خیلی چیزا منبع پروتئینه .باید خوردشون؟؟؟؟
اگر باید خورد پس سوسک تو دستشویی هم منبع پروتئینه.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
14
68
حالمون رو بهم زدي بابا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
این هم راست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
چی گفته مگه؟
فردوسی توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
29
144
زشیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسانید کار
که تاج کیانی کند آرزو
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩ اﻳﺮاﻥ.اﻱ ﻛﺎﺵ ...ﺑﻮﺩﻳﻢ و ﻧﻤﻴﺬاﺷﺘﻴﻢ اﻳﻦ ﺑﻼ ﺳﺮﻣﻮﻥ ﺑﻴﺎﺩ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
حالا مثلاً اگه اینا کباب چنجه و سلطانی می خوردن عقب افتادن ما ازشون آزاردهنده نبود؟ به برتری سیاسی و اقتصادی فرانسوی ها که قورباغه می خورن یا حلزون از غذاهای گرونشون محسوب میشه هم اعتراض دارید؟ یا فقط عادت کردیم به عربها و ترکها گیر بدیم چون با اینکه مثل ما در خاورمیانه ان اما از ما جلوتر افتادن؟
a30
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
اره فقط به عرباگیر میدیم چون اوناباعث بدبختی ماهستن یکم تاریخ بخونی میفمی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
جناب a30 باعث بدبختی هرکسی اول خودشه "ان کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد و درهر بماند"
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ابدالدهر درسته عزیز برادر
. . .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
اگر اعراب به ایران حمله نکرده بودن و کتاب های علمی ایران رو نسوزانده بودن و اگر دانشمندان و بزرگ مردان ایران را قتل عام نکرده بودند و از همه بد تر فرهنگشونو به ما القا نکرده بودن قطعا ایران یه کشوری بود حداقل در حد کشور های پیشرفته اروپا.البته اسلام رو با اعراب نباید یکی دونست چون حمله به ایران و کشور های دیگه بعد از مرگ پیامبر صورت گرفت و همینطور تجاوز به زنان و کودکان با قوانین اسلامی شدیدا منافات دارد.مخصوصا به ایران که جز اهل کتاب حساب میشدن و یکتا پرست بودن و کافر نبودن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
33
83
ذائقه شون اینطور میپسنده . ممکنه چیزهایی از ما هم واسه اونها عجیب و غیر قابل قبول باشه . فعلا که عربها وضعشون از ما بهتره
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
ن داداش ربطی ب ذائقشون نداره!!!
اونا هیچی نداشتن بخورن بخاطر همین رو ب مارمولک خوری آورده بودن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
مثلا چه چیزی ما میخوریم که باعث به هم خوردن حال اونا میشه؟
گوریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
شما کله پاچه رو پهلو یه اروپایی بخور تا بعد بفهمی مگه ما چی میخوریم
سعید ubuntu
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
بله ، همین کله پاچه ای که این بربرها با اشتها می خورند ، طبخش در اروپا ممنوع است.
حالا کله پاچه که باز خوبه ، یک بربر رو تصور کنید که چشمش به روده ها و سیرابی شیردان گوسفند افتاده و آب از لب و لوچه اش میریزد.
آفتاب دفعه دیگه تصویر یک آریایی کوروش پرست را حین خوردن روده های گوسفند (جایی که مدفوع گوسفند در آن جمع می شود) بذار
نمكو خورموج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
جناب گوريو تو اروپا هم از روده حيوانات براي غلاف سوسيس استفاده مي كنند از همين تهران روزانه چندين تن روده به اروپا صادر ميشه.
عربها عادت غذايي شان اين است نه اين كه ندارند و ترك عادت هم موجب ...
و در آخر" الاعراب اشد كفرا و نفاقا ... آيه 97 سوره توبه"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
مشکل همینه که فکر میکنیم هر چی ما می خوریم و می پوشیم و می گیم باید دیگران به به و چه چه بگن و باهاش حال کنن اما ما حق داریم به هر چیز متفاوتی توی ذائقه و فرهنگ دیگران توهین کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
کله پاچه در اروپا خیلی هم محبوبه.نمیدونی نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آره! توی اروپا غذای مورد علاقه شون چشم و بناگوشه!
تازه همه شون هم از قورباغه و حلزون بدشون میاد! چون هر چی ما دوست داریم حتماً باقی دنیا هم دوست دارن ! چون ما از همه برتریم! ما نژاد برتریم آخه! نمی بینین این همه پیشرفت و فرهنگ و نزاکت رو! ما خیلی خوبیم و هرکی با ما فرق داره خیلی خیلی بد و بی فرهنگه!
زنده باد هیتلر لابد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
آقا سعید بد جور از ایرانیا دل پری داریا معلوم نیست چیکارت کردن که انقدر دلت پره.عزیز من بربر اون احمقی مثل طالبان هست که انسانهای بیگناه رو میکشه نه ایرانی های اصیل که همیشه حامی صلح بودن.بازم میگم ایرانی اصیل که این روزا هم کم پیدا میشه.
حالا بماند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
3
40
.. ملخ شنیده بودیم ولی مارمولک نشنیده بودیم
پاسخ ها
کویر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
زشیر شتر خوردن و سوسمار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
11
86
صلا فکر هموطن عرب خود نباشید و فقط توهین کنید مرحبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آقا ما اینقدر بدبخت شدیم که مردم یه قوم و نژاد توی دو تا شهر چسبیده به هم چشم دیدن همدیگه رو ندارن چه برسه به سایرین رو!
فقر و فلاکت اقتصادی و فرهنگی آدم رو بخیل و تنگ نظر میکنه
. . .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
اعراب ایران و حتی اعراب سوریه و لبنان و مصر و حتی خیلی از جاهای عراق و خیلی از کشور هایی که عربی حساب میشن اصالتا عرب نیستن و اگر هم باشن فرهنگشون کاملا با اعراب عربستان فرق میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
دوست ایرانی عرب من . اگه به تاریخ رجوع کنید میبینید 3 برادر به نام کنعان و قحطان و عدنان به 3 سمت رفتند . عرب عدنانی در اردن و حنوب سوریع و فسمتهای غربی عربستان . قحطانیان در شمال آفریقا و کنعانیان که نسل یعقوب و موسی (ع) از ایشون هست در سواحل مدیترانه و صحرای سینا و اون حدودا . عراق و ایران و حتی حاشیه خلیج فارس نه عدنانی هستند و نه کنعانی و نه قحطانی . سوریه و لبنان هم اینگونه نیستند . شما به عنوان هموطن تاج سر ما هستید مثل اقوام آذری و کرد و لر و لک و بلوچ و ترکمن و گیلکی و مازنی و ...
به دوستی ز تبار شما گفتم : من اصالتاً آذری ( نه ترک ) هستم که بین فارس ها بدنیا اومدم و الان بین لرها زندگی میکنم و دوست صمیمیم عربه و همه اینها به کنار یک ایرانی هستم
reza s
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
خدمت اون دوست عزیز که فرمودن آذری ام اما ترک نیستم.. اینکه شما از ترک بودن خود شرمساری یا به هویت خود ایمان نداری یه چیز دیگه است ولی آذری ها ترک هستن. چون اصلا نمی تونن نباشن با تاریخی که دارن. همین کتابهای تاریخی خودمون هم اگه یادت باشه افشار صفویه قاجار رو ننوشتن آذری نوشتن ترک.. البته اونم حتما اشتباه شده شاید جدیدا تصحیح کنن. شما که ادعای تاریخ خوندن دارین بجای اینکه بری قحطانی عدنانی رو بخونی برو اول تاریخ خودتو بخون ببین کی هستی از کجا اومدی؟ البته از منابع بی طرف حتما استفاده کن.
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
4
42
چه چاق و چله هم هستن لامصبا - يحتمل پرورش يافته خانواده بن لادن باشن .
امیدمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
3
44
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش***
باز جوید روزگار وصل خویش***
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
1
32
حداقل مجانی است .
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
3
26
ماشاالله چه خوش اشتها
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
20
33
شما چرا تعجب می کنید اینها همون عرب سوسمار خوارند دیگه!!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
18
36
عرب در بیابان ملخ(مارمولک) میخورد سگ اصفهان آب یخ می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
فعلاً که اونا دارن دنیا رو میگیرن(یه نگاه به سهامداران کمپانی ها و باشگاههای بزرگ دنیا بنداز) و ما نمی تونیم حتی از چاه های نفت خودمون بهره برداری کنیم!
به ملخ و سوسمار و سگ و آب یخ نیست، اینا توجیه آدمای بازنده است برای درجا زدن و غر زدن و تصحیح نکردن اشتباهاتشون
. . .
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
فردا که نفتشون تموم شد با یه تیپا می ندازنشون یه طرف البته اگر ما ایرانیا به طریق های مختلف کمکشون نکنیم.همه ی کارخونه هاش و تیم هاشون رو هم مصادره میکنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آفرين . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
26
47
تازيان وحشى مارمولك خور
پاسخ ها
سعید ubuntu
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
بربر وحشی کوروش پرست!
حقا که یونانیان باستان به حق اجداد شما را بربر خوانده اند.
حالا که کامنت های نژادپرستانه دوست دارین اینو هم منتشر کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
جواب های باشد هوی!
الان خوشتون اومد یکی اومده با منطق و زبون خودتون داره گفتمان میکنه؟ همینو می خواستید؟
هر چی میگیم بابا جان اگه احترام می خواید احترام بذارید ولی کو گوش شنوا!
بابک خرمدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
سعید ریشه نداری،هویتت مشکل داره ایرانی نیستی خائنی
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
سعید مگه ایشون اسم کوروش آوورد که شما به کوروش بزرگ توهین می کنی.همین کوروش بزرگ بود که نصف جهان رو از بند حاکمین آدم کش نجات داد و اگر غیر از این بود هیچوقت پیروز نمی شد.چون سپاهش از سپاهیان خیلی از کشور ها کمتر بود ولی مردم اون کشور ها که خواهان آزادی بودن باهاش همکاری کردن.ضمنا تا بوده و نبوده بربر به انسان های وحشی تلقی میشه که خون خواری و تجاوز میکنن .بربر همان یونانی باستان بودن.از قدیم هم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد.
راستی شما چه خاطره ی بدی از کوروش و محبان این بزرگ مرد داری که اینجوری با کینه از نام بزرگ ایشون یاد میکنی؟؟؟
کوروش که اصلا از لحاظ زمانی و مکانی با اجداد شما تلاقی نداشته و هم از لحاظ معرفت و شعور و بزرگی انقدر بزرگ بوده که اصلا به افراد خرد و پست هیچ ارتباطی نداشته.
خدا را شکر میکنم که کوروش انقدر بزرگ مرد و نیک اندیش بوده که پس از 2500 سال بعضیا اینجوری از قدرتش بیم دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
26
59
چرا ما انقدر نژاد پرستیم. مگر امامان ما عرب نبودند. آدم خوب بودن مهمه ایرانی و عرب نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
امامای ما خوردن سوسمارو حروم کردن
پس با این عربا فرق می کنن
کاش می گفت کدوم عربا سوسمار می خورن
جارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
عرب داریم تا عرب . امام حسین عرب بود ، یزید هم عرب بود.تو همین قرن حاضر صدام حسین عرب بود ، شیخ موسی صدر هم عرب بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
منظور عرب جاهلی هست که خود پیامبر و امامان هم در مورد عرب جاهلی که عادات ناپسند داشته صحبت کرده اند و اصلا هدف از رسالتشون همین بوده تا عرب جاهلی رو از بین ببرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
5
36
از چین و تایلند و ویتنام و کره و کشورهای آفریقایی و ...هم تصویر بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
فکر میکنی چی؟ مردم ما فکر میکنن همه ی دنیا باید عاشق اینا و کله پاچه شون باشن ولی اینا می تونن از همه ایراد بگیرن و توهین کنن، بعد انتظار دارن هر جا هم میرن فقط احترام ببینن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
20
14
به به منم دلم خواست
پاسخ ها
سرآشپز
| - |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
دمش رو می خوای برات بیارم یا پاش رو؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
6
28
بعضی ها وقتی ها اروپایی یا شرقی ها خرچنگ ومار سوسک وموش سگ وحتی خود سوسمار می خورند اونها آب از دهانشان را می افتد می گویند به به ؟
وقتی عربها می خورند می گویند اه اه !!!فکر نمی کنند یکمی کاراشون شبیه همون سوسمارست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آخه مردم ما نسبت به عربها و ترکها احساس حقارت تاریخی دارن! هر چی اونا توی دنیای امروز بیشتر پیشرفت کنن و ما بیشتر در جا بزنیم این حقارت بیشتر میشه و اینجوری بروز میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
خوب تحقیر ملت کار بدیه اما من هرچی خوندم ندیدم کسی به ترک ها توهین کرده باشه این اعراب هم اعراب ایران نیستند ضمنا این احساس حقارت تاریخی ما مردم ایران نسبت به اعراب و ترک ها را از کجا کشف کردی!!!! ملت ما که کلی ترک زبان و عرب زبان دارند و در تاریخ هم در زمان خودشون بر کشورهای همسایه و غیر همسایه تسلط داشتند حالا چه ترکان یا اعرابی از کشور ایران بودند یا اقاوم دیگر ایرانی پس من به عنوان یک ایرانی که می تواند ترک زبان فارس زبان گیلک مازنی عرب زبان کرد زبان باشد احساس تحقیر نسبت به هیچ کدام از کشورهای حتی 1000 سال هم قدمت ندارند ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آقای ناشناس لطف کن ترکها رو کنار عربها نیار که قابل قیاس نیستن عربهای البته حوزه ی خلیج فارس فقط دلارهای نفتی به ظاهر متمدنشون کرده وگرنه از نظر فرهنگی واخلاقی همون جاهلان 14قرن گذشته هستند ودر ضمن اعراب کشور ما قابل قیاس با اینها نیستند فقط بی پولی باعث عقب ماندگی ما ایرانیها شده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
کی گفته ایرانیها با ترک ها مشکل دارن؟؟ چون ترک ها ایرانی هستن.صفویه ترک بوده و ما فارسها بهش افتخار میکنیم و حکومت های ترک دیگه ولی هیچوقت به حکومت های عرب که به ایران حمله کردند افتخار نمی کنیم چون کاری به جز کشت و کشتار و تجاوز نکردند.در ضمن حساب عرب های ایران و عرب های بعضی از کشور های دیگه رو باید از اعراب جاهلی جدا کرد.
تو همین فارس خودمون ایل ترک داریم و با شیرازیا اتفاقا خیلی هم خوب هستن و حتی باغ ارم شیراز برای مقطعی از تاریخ مال یکی از خان های قشقایی بوده .ما شیرازیا مخصوصا هیچوقت نژاد پرست نیستیم ولی هر کی هم بهمون ظلم کنه رو نمیبخشیم.
راستی فکر نکنم هیچکس از خوردن سگ و موش اروپایی ها تمجید کنه.پس لطفا توهم نزنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
22
7
چنین چیزی محاله که بخورن عکس آخری معلومه فتوشاپه.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آره منم موافقم فتوشاپه اگر به دور دهان یارو نگاه کنی متوجه میشی البته منم با عربهای حوزه خلیج فارس مخالفم ولی باید یه چیز واقعی برا گیر دادن پیدا کنیم این عکسا هیچکدوم برا مانور دادن خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
دوران قبل پيامبر اسلامم لابد فتوشاپ بوده!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
10
عکس آخریه یکی از انگشتاشم خورده
مثکه خیلی خوشمزه بوده
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
6
26
همين ملخ خورا و سوسمار خورا الان زندگي ميكنند ٠چه عيبي داره نوش جونيشون ٠ما ايرانيا فقط بلديم اينو اونو مسخره كنيم ولي ياديتون باشه همه دنيا در مورد ما چه فكري ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
خوب پس چه عيبي داره بعضيا هم قمه بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
18
20
اين همه پيغمبر تو اين سرزمين اومد باز اينا ادم نشدن،ديگه هم نميشن.خدا مارو هم به راه راست هدايت كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
تاچند سال دیگه ایرانی ها همدیگه رو میخورن پس ما باید آدم بشیم نه اونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
شما چون کله پاچه و کوبیده می خوری احساس می کنی تعالیم پیغمبر ها روت تاثیر گذاشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
تعالیم؟میشه بگی کدوم تعالیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
5
11
اين همه پيغمبر تو اين سرزمين اومد باز اينا ادم نشدن،ديگه هم نميشن.خدا مارو هم به راه راست هدايت كنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
13
در ظرف غذا چيز ديگري است. به تزيينات دور ظرف و نايلون سلفون كه باز كردند و دور ظرف افتاده نگاه كنيد. نمي تواند مربوط به پخت وسط بيابان از كشتار به مصرف باشد!

بعد منبع عكسها هم ظاهرا رجانيوز است كه خودتان بهتر مي دانيد چقدر در خبررساني صادق و بي طرف است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
7
4
روی فتوشاپ که اینقدر به به و اه اه نداره!!!!!!
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
8
9
تاقبلا موش میخوردن حالا پیشرفت کردن سوسمار مخورن چه اشکال داره واسه وباسیلم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
شما چی خوردی اینقدر پیشرفت کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
9
10
وحشی های قرن 21
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
شما که متمدن قرن 21 تشریف داری الان کجا رو گرفتی؟
هموطنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
6
10
نمیدونم چراتاحرف عرب میشه عده ای عربهای هموطن رو باعربهای عربستانی قاطی میکنن!
عربهای عربستان طبق تاریخ همونهایی هستن که به ایران حمله ورشدن و فجایع کردن که لازم به مطالعه بیشتره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
باهوش جان! خب اینا هم همونان دیگه! یه ملت عربستان داریم یه قوم عرب، ملیت رو مرزها تعیین میکنه، قومیت رو نشانه های فیزیکی و زبانی
مشکل اینه که چون یه زمانی عربها اومدن ایران شما الان حق داری هر چی از دهنت درمیاد بارشون کنی؟ پس یعنی هندی ها هم (به دلیل فجایعی که نادر شاه در هند به راه انداخت) حق دارن به ما توهین کنن؟ شما داری به یه قوم توهین میکنی به خاطر اینکه یه جایی توی تاریخت شکستت دادن و هنوز نمی تونی از زیر بار تحقیر اون شکست بیای بیرون؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
4
9
درج این خبر چه معنایی داره تابلو غرضورزی پشت این تصاویر هست . اخه ما هموطن عرب داریم جای اینکه به فکر وحدت کشور باشید شما همه رو بندازید به جون هم . برای این سایت متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اتفاقاً خوب شد خبر رو منتشر کردن. اینجوری همه دیدیم که توی ذهن مخاطبین یه سایت میانه رو چی میگذره (تندروها رو دیگه خدا بخیر کنه!)و چه نظری درباره ی سایر اقوام و فرهنگ غذایی شون دارن و نظراتشون رو با چه الفاظی بیان می کنن.
اینجوری همه مون می فهمیم که هنوز واسه یاد گرفتن احترام به سایرین کلی زمان لازم داریم و دولتی که داریم برآمده از خودمونه و هماهنگ با فرهنگ و شخصیت خودمون
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
14
بیایید از تبلیغات نژاد پرستانه خودداری کنیم. حضرت علی می فرماید که انسانهای دیگر یا هم کیش ما هستند و یا همنوع ما و ما باید همه انسانها را مگر آنهایی را که ظلم به همنوع می کنند دوست داشته باشیم. این اساس دین حضرت زرتشت و حضرت محمد است و روح آموزه های کورش بزرگ هم همین است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
8
دیگه همین مونده به غذا خوردن مردم گیر بدین خوب جاهای دیگه دنیا چیزهای عجیب تری میخورن البته از نظر ما . حالا بیایم همه رو مسخره کنیم ؟ خوردو خوراک یه چیز کاملا شخصی و بومیه.
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
14
12
شماها خیلی به خودتون مینازید؟؟
به چی مینازید؟؟ به پرایدتون؟؟
یا حرف و حدیثتون که شده دلار؟؟
همین سوسمار خورها صد شرف دارن به شماها.اینا زندگی میکنن..
ادکلنی که میزنن پول ی پرایدتونه که شما یه عمر جون میکنین تا شاید بتونید شرایطی یکی بخرید.
ماشینایی ک سوار میشن.شما تا 1000 سال دیگه تو خواب هم نمیبینیشون.
آره من عربم>عربم>عربم.افتخار میکنم.که یه آتشپرستی مثل شماها نشدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
وقتی به خودتون اجازه می دیدید به سایرین توهین کنید، به ترک یه چیزی بگید، به عرب یه چیزی، گیلک و لر و کرد و بلوچ و ... هم با الفاظی که در شأن خودتونه اسم گذاری کنید باید انتظار همچین جوابی رو هم داشته باشید دوستان.
زمانی که فراموش می کنید ما یک "ملت" هستیم تشکیل شده از انواع "قومیتها" اون وقته که خودتون رو ملاک و مرجع هر چیزی می دونید و این برای آینده مملکت چند قومیتی مثل ایران خطرناکه
فقط می دونم که توهین به سایرین شده فرهنگ رایج جامعه ی ایران
افشين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
ايراني هيچ وقت آتش پرست نبوده اگه هم بوده از بت پرستي كه بهتر بوده مرد حسابي، در ضمن شما عرب ها هيچ وقت....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
متاسفانه ايراني كه در سايه مديريت مزورانه نمادي از ان را شاهديم نه فقط باعث نزديكي قوميتها نشده بلكه قوميتهايي را كه تحت لواي يك ايران بزرگ ميباشند گاه نه فقط در حد استهزاء هم بلكه به تنفر از هم كشانده!! سياست غلط سياسي و اقتصادي در عرصه داخلي و اجتماعي كه توسط افرادي كم سواد و فاقد بينش ارائه مي شود چهره اي از مردم نيازمند فقر زده را در كشورمان ارائه داده است كه هر چه ميدوند نيز به جايي نمي رسند و اين تنزل شان باعث قياسهايي شده است كه در اينجا شاهديم و گاه خود نگارنده را نيز لاجرم گرفتار گرده است!فروپاشي كشوري مانند يوگسلاوي سابق كه در قالب كشوري واحد و مقتدر تحت كاريزماي رهبري فردي چون مارشال تيتو اداره مي شد جاي تامل دارد. چيزي كه ايران را نيز تهديد مي كند!!! به هر صورت جايگاه ايران و ايراني اين نيست كه اقايان ان را ساخته اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
سلام دوست عزیز.شاید شما ایرانی نیستی که اینجوری میگی.اما ایرانی در طول تاریخ قله های رفیعی را فتح کرده،و البته نقاط ضعفی هم داشته.شما حق داری اینجوری نطر بدی چون ما نه اهل مطالعه هستیم و نه در سیستم آموزشی به این جور مسایل پرداخته شده است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
11
چقدربرخی نظرات کودکانه است.
1-ملاک برتری انسان هاتقوای آنهاست نه رنگ ونژاد.
2-مارمولک خوردن کارچندش آورو...اگرهست،چطورکارچندنفررابه یک ملت نسبت،می توان داد؟مگردرهمین کشورخودماکه تعداداندکی ازافراد موجودی بانام محلی "چوله"(اسم علمی اش رانمی دانم.موجودی شبیه جوجه تیغی است ولی خارهایش رادرموقع دفاع پرتاب می کند)را-بااینکه حرام است و چندش آور-می خورند رامی توان به تمام مردم ایران منتسب کرد؟!
3-حتی اگرفرضافرضا،ملاک ،نژادباشد،عربهای کشورمامستعربه هستند(یعنی قومیت جداازعرب که زبان عربی راپذیرفته اند.عربهاازنظرنژادی،دودسته اند:عرب اصیل که دراصل نژادشان یمنی(جنوبی یاقحطانی) است ،عرب اصلی همانهاهستند وسپس مستعربه )
4-ملاک نقد یک فرهنگ هم نژاد آنها نیست...فکرهای منجمد ودگم وبسته ای که تحت فشارافکاروهابیون وسلفی ها درعربستان وجوددارد رابااین مسایل نبایدیکی دانست وموجب آزردگی خاطربرخی هموطنان وهم کیشان خودشویم.
اسلام مانند نخ یک تسبیح است که دانه های آن را از هرنژادبه هم پیوند
می زند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
5
9
یک بار توی یک رستوران توی چین گفتم بهترین غذا رو برامون بیار رفت و چند دقیقه بعد یک جمجمه میمون آورد که استخوان روی اون براشته شده بود و مغز در حال جوشیدن بود گفتم شما چینی ها چه چیزهایی می خورید
گارسون گفت ماکه نزدیک ترین حیوان به انسان و باهوش ترین رو می خوریم شما چی که مغز کودن ترین حیوان مثل گاو گوسفند رو می خورید

واقعاً جالبه نه
پس بهتره زود قضاوت نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
چطوره مغز خود آدم رو بخوریم
فک کنم خیلی جالب تر باشه
ایرانی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
7
لطفاً با عناد نخونید.....من از اون برادر اذری تشکر میکنم در بین ما ایرانیها هموطن عرب زبانی داریم که اطلاق کلمه عرب با تمسخر به انها بر میخورد همین هموطنان عرب زبان در جنگ با عراق چه چیزهای برسرشان نیامده اندوچه اوارگیهابرسرشان امده ودر این وضعیت اقتصادی بدترین فشارها همانند سایر مردم شریف که برسرشان امده است سوال اینجاست در تمام جاهای دنیا همه نوع اداب, رسوم, خوراکیهاجور واجور هست چرا با غرض ورزی مطلب منویسیم حتی درجائی شنیدم انسلن باحیوان ازدواج کرده بماند همجنسگرایان ...برادر وخواهر هموطن ریشه واصل همه سیدهامحترم وعزیز , عرب میباشدپس لفظ اعراب با حالت در اینگونه مطالب تعمدی است پس بنی ادم اعضاءیکدیگرند......
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
16
عزیزان هموطن عرب من گیلکم و شما رو مثل همه هموطنان دیگرم دوست دارم. از همه هموطنانم انتظار دارم که به همه اقوام ایرانی و دنیا احترام بذارن. ما همه انسانیم و مایه پیوند ما با همدیگر احترام متقابل است. درود به شرف همه انسانهای نیک و مردم دوست از عرب و ترک و فارس تا کرد و بلوچ و طبری و بختیاری و لر و تالش و تات و گرجی و ارمنی و آسوری و ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
16
مشکل اینجاست که ما هنوز به فکر اینم که 7000 هزار سال داریم ولی چی نه ادب داریم نه احترام میزاریم نه بیشرفتی کردیم به هیچی هم نرسیدیم . بعد میگیم ما نژاد پرست نیستیم در حقیقت که هستیم و نمیدونیم کتمان کنیم فقط هم مسخره میکونیم و واقعا متاسفم
عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
3
14
سلام خدمت دوستان من از هموطنان عرب شما در خوزستان هستم، البته اگه با اين تصاوير و اين تفرقه افكني به ديگران اجازه بدهيد بمن بگن هموطن! خب بگذريم
ما اصول زياد و تعاليم مهمي در فرهنگمون داريم، براي مثال چندتاشون ميگم:
مثلاً ما از نژاد يا قوم يا طايفه به صورت نسبي حرف ميزنيم و معتقديم مهمترين طايفه و افتخار بشر و انسان بودن هست
شما يك نگاه به انسان در بدو تولد ومرگ بنداز، هيچ فرقي با هم ندارن!
يا اينكه:
من يحترم يُحترم: هر كس به ديگران احترام بگذارد ديگران نيز به او احترام ميگذارند.
اميدوارم از اين افكار منحرف و كينه توزانه و نژادپرستانه دست برداريد و با هم براي پيشرفت جامعه بشري متحد بشيم.
و السلام
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
سایت آفتاب عامدانه یاجاهلانه، دراین مورد، موجب تفرقه شده است که چنین مطالب سخیف وجهت داری رامنتشر
می کندبرادر...
ملاک تقواست نه نژاد.
هرقومی ممکن است عادات نامناسبی دربرخی افرادآن باشد.نبایدبه کل آن قومیت تعمیم داد.
اگراین مطالب موجب کدورتی درمیان هموطنان عرب زبان ماشده است،من به عنوان یک فردغیرعرب ازبرادران هموطن عرب خودم- به سهم خود- عذرخواهی می کنم.
"انماالمومنون اخوه"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
9
10
شما ها فکر کردید چی خور هستید!!!!!! اونا سوسمار خورند شما مال مردم خور .
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
14
2
مارمولک سرشار از پروتئین و انرژی است
پاسخ ها
کاکتوس
| Germany |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ها ها ها ها .................
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
یعنی شما هم میخورین دیگه... نوش جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
14
مارمولک نیست
"سوسماره"
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
10
13
ببینین عربها چه جور زندگی میکنن از پول نفت چه زندگی مرفهی دارن ایرانیهای پرادعای ما کلی ژشت میگیرن ما امسال عید رفتیم دبی
حالا تو خیلی از روستاهای ما هنوز برق هم نیست
نصف مردم توان خرید ماشین جهیزیه برا دختراشون و هزار چیز دیگه رو ندارن فقط ملت بیکاری هستیم که ببینیم دیگران چی میخورن به ما چه . خیلی از ایرانیها دیگه کم کم نون هم ازسفرشون داره حذف میشه تو رو خدا یکم به خودمون بیاییم مردم دارن از داروهای چینی میمیرن تو عربستان و همه کشورای عربی این چیزا هست ؟؟؟
چرا وقتی میریم برا زیارت خونه خدا عربا باید اینقدر رفتار بدی با ما داشته باشند .پس بهتره یکم به رفتار وکردار خودمون دقت کنیم بعد از دیگران ایراد بگیریم
فيلسوف ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
14
13
به اونايي كه در اين موارد ميگند اسلام اسلام يادآور ميشم اسلام شما بهتون اجازه ميده به هموطنانتون البته اگر به وطن اعتقاد داشته باشيد توهين كنيد؟؟ حتي اگر اونها نژاد پرست باشند همشون هموطنم هستند ودوستشان ميدارم
از اعراب خيلي بيشتر دوستشان ميدارم
عكسها كاملا مشخص است اينها از نسل اعراب جاهليت هستند كه ملخ خور بودند اگر اين گفتن حقيقت نژاد پرستي است با افتخار مي گويم ما نژاد پرستيم
ايراني هر چي باشد ودر هر سطحي ملخ خور و مارمولك خور نبوده ونيست

آفتاب جان لطفا كامنت را منتشر بفرما
با تشكر از اين پستت ونشر حقايق. سبز باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
تاچند سال دیگه آدم خور میشیم خیلی مکطمعن نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
عرب : عرب است چه ملخ خور چه گیاه خوار ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
آفرين فيلسوف عزيز ....................
حرفت حق حقه
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
7
6
ما هم سیرابی میخوریم
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
تو هم عربی ....
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
11
16
اگر از یه وهابی بیشتر از این انتظار داشته باشی بهش ظلم کردی !
پاسخ ها
کاکتوس
| Germany |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آخه کی گفته همه جمعیت عربستان وهابی هستن ؟؟خواهشا از این نظرات عجیب و غریب ندین.والا باعث آبرو ریزیه !
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
آفرین ....................................
ناشناس
| - |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
نه بابا. وهابی شناس!
بابک خرمدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
6
20
من موندم که بعضیها آیا غیرت دارند یا نه چرا الان یک سری ها به اسم انسانیت کاسه ی داغ تر از آش شدند،انسانیت کجا بود همین برادران دینی شما وقتی به سر هموطناتون بمب میریختند،انسانیت کجا بود وقتی تمامی کشورهای عربی همه باهم متحد شدند و باکمکهای مالی نیروی انسانی صدام رو تجهیز کردند برای تکرار فتح نهاوند و صدام لقب سردار قادسیه گرفت،انسانیت کجا بود وقتی به دختران ایرانی تجاوز کردند،انسانیت کجا بود که بدترین برخورد با حجاج در دهه ی60صورت گرفت و باعث بی آبرویی عده ی شد،انسانیت کجاست وقتی بد ترین توهینها به ایرانیها میشه و همیشه دنبال فرصت برای تغییر نام خلیج فارس به عربی هستندو چشمشان دنبال جزایر سه گانه است آره عزیزم من از اعراب حوزه ی خلیج فارس متنفرم و اسم من رو هرچی میخواید بذارید ولی از یاد نبرید بابک خرمدینها و کاوه ها و رستم و فرخ زادها و آریو برزنها را در گذشته که بخاطر وطن چه سختیها و جانبازیهای که نکردندو در آخر سر به بدترین شکل به دست همین برادران دینی سلاخی شدندو درعصر حاضر ب هم دیگر زبان قاصر است از نام بردن شهدا و جانبازان و رفتار ناشایست با اسرا،ولقب عجم و مجوسی که به ما وشما به اصطلاح هموطنان ایرانی داده اند و برخورد زشت اعراب بعد ازفتح ایران که منجر به از بین رفتن زبان و فرهنگ غنی ما میشد اگر فردوسی نبود،آره من یک بی فرهنگم من یک کله پاچه خور هستم من نژاد پرستم اما وطن فروش نیستم که بخاطر دلار یا مسائل عقیدتی یک دفعه تغییر رنگ بدم ونوع دوست بشم،شما که دم از انسانیت میزنید و ازدین اسلام برادر دینی بودن دم میزنید مگه افغانیها ریشه ی مشترک با ما ندارند وحتی زبان مشترک پس چرا به اینها توهین میشه صداتون در نمیاد یا تو ماجرای قره باغ آذربایجان مگه مسلمون وشیعه مذهب نبودن پس کجا بودید حرف زیاده ولی من به ایرانی و آذری بودنم افتخار میکنم و زنده باد ایرانی با هر نوع قومیت و نژآدی و زبانی کرد،ترک،لر،بلوچ،زابلی،شیرازی،عرب،گیلک،مازنی و.....امیدوارم منتشر بشه
پاسخ ها
بهلول
| United Arab Emirates |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
اقای که مثل کبک سر دربرف کردی اگر خبر نداری گوش کن که اولین کسانی که روبروی صدام ایستادن وتاپای جان مقاومت کردند جوانهای خوزستان بخصوص ابادان وخرمشهر بودن که اکثریت قاطع انها از قوم عرب ایرانی بودند.ای کاش کسی امار شهدای عرب درجنگ تحمیلی را داشت واین اقای خرمدین میدید که چقدر جوان عرب برای حفظ این خاک مطهر شهید شدن....وچقدر از فرماندهان مشهور وغیر مشهور عرب مثل شهید سید رضا موسوی فرمانده سپاه خرمشهر وسردار دریادار شهید زنده شمخانی نمودار خوبی برای پاسخ +به اراجیف شماست......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بهلول جون کبک نیستم ومن به هموطنان عربم کاری ندارم گفتم اعراب حوزه ی خلیج فارس،هموطنان من با هویت ایرانی از هرنژادی عزیز و تاج سر هستند،دقت کن و از اعراب حاشیه خلیج فارس الکی حمایت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بهلول بد سوختی بیچاره، خوب راست میگه دیگه
احمد
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
2
6
به چشم عجب و تکبر نظر به خلق مکن

اول این که هر کس باید فکر عمل و عاقبت خودش باشد.

بعد این که ببیند از چه کسی چه فضیلتی میتواند بیاموزد.

سوم، آنچه موستوجب ملامت است ظلم است.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
8
7
از قدیم گفته اند عرب ملخ خور حالا سوسمار و مارمولک خوردن فردا هم مارو کباب میکنند و می خورن جای تعجب نداره که ... حالا هی ما ای عربها رو جزو آدم حساب کنیم و سرمایه هامون به خوردشون بدیم که بریم بهشت
بي طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
5
8
خب سوسمار بخورند...شرق اسيا هم قورباغه و سوسك و اين چيزا مي خورند.امريكا و اروپا و جاهاي ديگه نوشيدني تلخ مي خورند..ما هم اشكنه مي خوريم ايرادش چيه؟
عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
6
5
به به مارمولک با نوشابه پپسی چه حالی میده.
a30
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
7
5
اینا که ملخ خور بودن چی شده اومدن سراغ مارمولکانکنه ملخاشون تموم شده.ایناتموم بشن میرن سراغ چی خدامیدونه
بي طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
9
خب سوسمار بخورند...شرق اسيا هم قورباغه و سوسك و اين چيزا مي خورند.امريكا و اروپا و جاهاي ديگه نوشيدني تلخ مي خورند..ما هم اشكنه مي خوريم ايرادش چيه؟
عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
4
ما خیلی رو داریم
ali porheaydary
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
7
هر قوم وملتی غذای مخصوص خودشان را دارند
مهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
8
3
سال 67 در جام ملتهای قطر ماجد عبدا... سعودی دقیقه 16 دروازه عابد زاده 19 ساله تیم ملی را باز کرد که پدرم گفت عربهای سوسمار خور را ببین که ادم شده اند بعد از 25 سال به چشم دیدم یاد پرویز دهداری و سیروس قایقران به خیر روحشان شاد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
6
البته که عرب های هموطنمان اینگونه نیستند نباید جمع بست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
4
10
خب که چی بشه !! ما گوشت 30000 تومنی خوردیم // برنج بالای 5000 تومن خوردیم // مرغ 6000 تومنی خوردیم // ولی وضعیتمون چی ؟؟!! اونا کجا و ما کجا // کاش مارمولک خور بودیمو به این روز نمی افتادیم دوستان
alnaz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
1
6
نوش جون...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
3
7
همه اقوام عزیزند، همه اقوام عادتهای خوب وبد دارند ، لطفا حرمت همه اقوام را نگه دارید ، دشمنان ملتهای منطقه که خواب تسلط بر خاور میانه را می بینند به هر بهانه ای دنبال تفرقه و ننش در بین ملتها هستند. لطفا شما ها کمک نکنید.
سعید عرب خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
12
8
با عرض سلام خدمت من یک عرب خوزستان هستم و به سایت آفتاب هم علاقه داشتم! اما شما متاسفانه اول این خبر مشکوک با عکسهای مشکوک چاپ میکنید و بعد هم نظرات تند و نژادپرستانه بعضی دوستان که لطف دارن را بطور کامل چاپ کردید !!! دوستان نفرت نفرت میاره فقط میتونم بگم که متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
در اینجا هیچ کس به عربهای ایران هیچ اشاره ی نکرده و هرکس نظر داده،حساب عربهای ایران رو با اعراب حاشیه خلیج فارس جدا کرده اما شما هستید که سریع مطلب رو به خودتون مرتبط میکنید و خودتون رو به اعربهای حاشیه ی خلیج فارس می چسبونید،آفتاب تیتر زده شکار و خوردن مارمولک در عربستان ونه ایران اگه عربستانی هستید که هیچ و اگر ایرانی هستید دیگه جای بحث نداره
رضا از خوزستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
آقای عزیز شما دارید خیلی راحت به همه عربها توهین میکنید بعد هم میگید منظور ما عربستان سعودی , من عرب خوزستانیم و افتخار میکنم که عربم , در ضمن اگه شما ادعا میکنی که ایرانی هستی باید به همه قومیتهای ایرانی احترام بذاری
سعید عرب خوزستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
دوست عزیز من عرب ایرانی هستم . این از نظر شما و دوستان اشکالی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
نه اشكالي نداره ولي اگر ادعا كنيد عرب ايراني هستيد چرا بايدم بهتون بر بخوره
گیلک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
نشستید راحت هر چی به دهنتون میاد به عرب و ترک و ... میگید بعد تا بهتون اعتراض میشه سریع میگید شما که از اون ترکها و عربها نیستید، شما ایرانی هستید! انگار خیلی به طرف لطف کردید! شما اصلا حق ندارید به هیچ قوم و ملتی توهین نژادی بکنید.
اگه قدرتش رو داشتید خیلی هاتون کارهای ناتمام هیتلر رو تمام میکردید.
این چه وضعیه آفتاب؟
مهشید
| - |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
ناشناس، سعید راست میگه. این چه منطقیه که داری؟ اگر یکی در مورد آریایی ها چرند بگه و بعد بگه منظورم آریایی های همسایه ایران است که نمی پذیری و همون موقع گریبان چاک می کنی. روزی توصیفات اروپائیان سفر کرده به ایران در مورد ایرانی ها را در طول تاریخ می خواندم. بدون استثناء همگی معتقد بودند که ایرانی ها قوم مغرور و نژادپرستیند. حالا می فهمم که درست گفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
4
13
لظفا عربهای خوزستان وجنوب کشور تیتر خبر رو خوب بخونن نوشته شکار وخوردن مامولک در عربستان اگر خودتون رو مطعلق به عربستان میدونید که دیگه ایرانی نیستید و شریک عربستانیها هستید واین در مقابل قرنها توهینهای عربستانیها و در این اواخر در جام باشگاه های اسیا و سفر حجاج هیچی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
کسانی که اومدن نظر دادن زیر همین خبر یه لحظه توهین به "عرب" ها از دهنشون نیفتاده! اینجور که شماها با اقوام مختلف برخورد میکنید آدم واسه آینده ی ایران نگران میشه و این کاملاً به نفع همون عربستانیه که فکر میکنید با توهین به عربهای اون (یا هر عرب دیگه ای) مشکلاتتون حل میشه
ناشناس
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
یادم نمی یاد دیده باشم کسی در نظرهاش فقط در مورد عربستانی ها نظر داده باشه. همه نظرها با اهانت به عرب ها مطرح شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
3
4
كي گفته توي اروپا خوردن كله پاچه ممنوعه ؟
نميدونم . يا اونجا اروپا نبود ، يا اروپا بود اونا كله پاچه نبود ، يا شايدم من كور بودم . نميدونم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
چی میگی تو؟ کی گفته ممنوعه؟ میگن خیلی از اروپایی ها یا مردم هر کشور دیگه ای هم ممکنه از قیافه ی کله پاچه چندششون بشه! دروغ میگن؟
مثلث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
3
5
قابل توجه دوستاني كه خوردن كله پاچه گوسفند رو نشانه عقب افتادگي ميدونن.در كشور كره جنوبي گوشت سگ و حتي كله پخته اون به اندازه كافي طرفدار داره.!همچنين در بعضي مناطق اروپا كله خوك
منصور
|
United States of America
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
3
3
با درود به تمامی ایرانیان
خواهشا بخاطر نوع آداب ورسوم های فرهنگی خاص هر مللی آنها مورد تمسخر قرار ندهید حتما در بین خودمان و خانواده هایمان هستند کسانی که دارای سلیقه های مختلفی در همه چیز میباشند پس دلیل فرهنگ یک کشور به نوع لباس وخوراکش نیست.ما هم اگر دارای چنین مناطق کویری بودیم و از آثار خلقت فقط این نوعش پیدا میشد مطمئن باشید ماهم میخوردیم. با علم واندیشه رقابت کنیم بهتر از تمسخر کردن است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
يادتون نره همينا وقتي ميريد كشورشون از ورزشكاراتون انگشت نگاري مي كنند تحقيرتون مي كنند والخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
سیاست نادرست دولتهامون دلیل نمیشه چشممون رو ببندیم و دهنمون رو باز کنیم و هر چی خواستیم توهین نثار سایر نژادها کنیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
5
4
اگه من دست شما ماری بینم . بگم شما مار خوارین : دوستان این فقط یک عکسه
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
4
5
واقعأقباحت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
چي قباحات داره ؟؟؟ مطمئني از عربستان كامنت نميگذاري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
1
5
نه مارمولک است ونه سوسمار نام آن چلپاسه است و از دوران دور علاقه بادیه نشینان به خوردن آن بوده. البته با گوشت الاغ کیلوئی 35000 تومان شاید گزینه ارزانتری باشد. البته اگر ارز مرجع به آن تعلق بگیرد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
7
5
آفتاب جون !!!!!!! دلت خنک شد ؟؟؟؟؟؟
سوژه برای تفرقه کم داری بدیم خدمتت؟چیو حالا ثابت کردی ؟؟؟؟؟ به کجا رسیدی؟؟؟
متعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
4
كار آفتاب خيلي عجيب است ! اينهمه كامنت را براي يه موضوع غير ملي و غير سياسي انتشار داده كه همش هم مثل همه ، ولي دريغ از مطالب و اخبار سياسي مهم كشور كه همه اش در سكوت و بي و موضعي بخش ميشه ، و نظر مردن نسبت به سياستهاي اصلي كشور و گزارشهاي آن بخش نميشه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
10
5
عرب خوزستان و عربستان و.......!!!!! درسته که اینها بدوی هستند احتمالا ... ولی انسانند شاید از منو شما مسلمان تر و با تقواتر... فرق نمیکنه...
بی اجترامی بی احترامیه... درسته که اونا اجحاف هایی در حق ما کردن و شاید ماهم... ( مثل همین حالا).حالا غربیها و هرکس دیگه ای که گوشت نجس ترین حیوان (خوک ) رو که میخوره و یه شراب هم پشتش !!!!!!!! چون فکر میکنیم مثلا متمدن هستند و با کلاس و تروتمیز !!!!!!!! کار درستی میکنن.؟؟؟ چرا به اونا ایراد نمیگیرید؟ چون ارپاییین؟ امریکایین؟ نه خیر چون قبحش رفته... والا اگه به قران اعتقاد داشته باشیم و اون رو کلام خدا بدونیم میفهمیم ما رو از چی نهی کرده...
از طرفی لازمه بدونیم در قران اشاره شده ای مردم از روزی حلال و طیب بخورید .به نظر من هم که یک عرب خوزستان هستم این عمل شایسته نیست.خوردن سوسمار در حالیکه غذاهای طیب وجود داره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
اينا از چفيه قرمزشون مشخصه وهابيند پس سنگشونو الكي به سينه نزنيد
اگه مسلمون اينا وطالبانند ما كافريم .بنازم اين كافري را
مرگ بر دشمنان اهلبيت
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
5
8
دوستان عزیزم
لطفا به کلام خدا رجوع کنیم . میفرماید ای انسانها از خوراک حلال و طیب بخورید ..حلال که مشخص شده وطیب هم یعنی آنچه که نامتعارف نباشه ..به نظر من یعنی وقتی میتونی بهترین غذا هارو بخوری و در دسترست هست اونها رو بخور نه موش و مارمولک و سوسمار.. و د رادامه میفرماید مگر مگر مگر در مواقعی که به اضطرار و در شرایط اجبار مجبور باشی رفع گرسنگی کنی ..مثلا اینکه در بیابان گرفتار بشیم ..اگر این عکسها واقعی باشه به نظر من اینها یک تفریحه ...و من با وجود اینکه عرب هستم اینکارو درست نمیدونم.... به هر حال جالبه که دیشب داشتم کتاب مقدمه ابن خلدون رو میخوندم قسمت تاثیرا غذا بر انسانها!!!!!! و مطالب خیلی جالبی داره پیشنهاد میکنم بخونید...چون دیدمون رو از برتری جویی برمیگردونه... همگی پاینده باشید
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
3
2
آفرین مریم خانم
بابا پنجعلي
|
United States of America
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
1
6
الِكي ميگييي.. مارمولك پلاستيكي گذاشتين تو عكككس !
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
6
3
افتاب متاسفم!این خبره که گذاشتین شما که ادعای باففرهنگ بودن دارید آیاتوهین به ملتها هم ازفرهنگ نشات میگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
4
2
آقای ناشناس بهتر بود کامنت رو کامل میخوندی و متوجه میشدی که من هم با این عمل اونا موافق نیستم..کی پس کسی سنگ کسی رو به سینه نزده... این یک... دوم اینکه ای کاش و ای کاش ما پیرو حقیقی اهل بیت که جانم فدای اونها باد میبودیم تا مملکت اینحال و روزش نبود... شما فکر میکنید ما خیلی مسلمونیم؟؟/ کافیه که تو عزای حسین (ع) گریه کنیم و مملکت ولی پر باشه از دروغ و کینه و نفرت و چاپیدن و هرکی به فکر جیب خودش بودن؟؟؟؟؟؟؟ شیره این مردم داره کشیده میشه کی میخواهید درک کنید ... کی اهل بیت این همه بی عدالتی و اجحاف و حقارت رو خواستن؟/ جرات میکنی یک کلمه حرف عادلانه به تاسی از امام علی بزنی ؟؟؟حجابمون زینبیه؟؟ وفاداریمون عباسیه؟؟ ننگ نپذیرفتنمون حسینیه ؟؟ علممون صادقیه؟؟ چی کار کردیم که سنگ ائمه رو به سینه میزنیم...؟؟؟ گیرم اینا وهابی ...اعرابی ... به قول قرآن دیر باور و سخت .... ما چه گلی به سر اهل بیت زدیم؟؟ ما؟؟ به خودمون که دروغ نمیتونیم بگیم که!!!! یادمون باشه اهل بیت در کنار دشمنانشون به خاطر عظمت اسلام سکوت کردن... گوشت همو میخوردن استخون دور نمینداختن ...اصل اسلامه... نه فرقه ها ...درسته که خدا رو شکر ما اهل بیت رو داریم...و قرآن مهجور رو البته... این دو گنج رو... ولی دوست من تنها چیزی که برای خدا قابل قبوله عمله ... فقط و فقط ....نفرت فقط به خود آدم برمیگرده...دعا کنیم خداوند همه ما رو به راه راست هدایت کند ....انقد به این فرقه بازیها دامن نزنیم ...همینه که مسلمونا اینقد عقب افتادن در دنیا و تو برمه هرکاری دلشون میخواد با مسلمونا میکنن... اگه متحد بودیم و یه مشت محکم هیچکس هیچ غلطی نمیکرد...موفق باشید
پاسخ ها
110
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
سلام بر دوستان مسلمان
اينايي كه شما داري مي گي چه ربطي دارد به جنگ دشمنان مكتب شيعه با شيعيان؟! داريد چي ميگيد
چرا خلط مبحث مي كنيد يك سري حرفاتون درسته ولي جواب اون ناشناس نيست
ضمنا يك سري حرفاتونم غلطه مثلا گیرم اینا وهابی يعني چي؟! خوب راست ميگه وهابيند ديگه
يا انقد به این فرقه بازیها دامن نزنیم يعني چي؟! ما شيعيان داريم دامن مي زنيم يا اونا با عملشون بنام اسلام عزيز
اميدوارم خود ناشناس براتون ارزش قائل بشه بياد مستدل پاسخ بده
بنده ديگه وقت ندارم
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
3
تنها پرهیزکاران ومتقین نزدخدا گرامی هستند توهین به هیچ انسانی درست نیست وبدیهی است که توهین کننده از رتبه های نازل انسانی هم فاصله گرفته است
شمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
6
2
اخرماچقدربدبخت وساده ایم.درتصااویردقیق بنگرید.ایاموردکشتارمارمولک است.کدام تصویراین موضوع رانشان می دهد.ایاشکارانهاباهدف خوراک است.ماکه دررستورانهایمان گوشت سگ وخربه خوردمان نموده اندچی؟فرضاچنین اتفاقی درگوشه ای کشورعربی رخ دهد،ایاموارداینچنینی ومشابه فقط خاص اعراب بوده؟درزمان حاضرموش،موریانه،قورباغه و....درکدام کشورهااستفاده می شود،پس مردم این کشورهاخداندارند.
reza
|
Australia
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
1
دوستان هول نشید اگه اینطوری گرانی پیش بره قطعا"ماهم فارس مارمولک خور خواهیم شد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
7
1
110 جان
خلط مبحث یعنی اینکه ناشناس فقط و فقط از روی چفیه قرمز اونا تشخیص داده که اونا وهابی اند و بی دین و اصلا آدم نیستن ... بابا چند نفر آدم رفتن تو بیابون سوسمار شکارکردن خوردن!!!! حرام حلال مکروه هرچی ... دیگه چرا خداشونو میبرید زیر سوال؟کافرشون میدونید..خوب حالا ما کله پاچه رو با اشتها میخوریم ( از کله و زبون مبارک و چشم و گوش و اونم با چه بهداشتی!!!)خدائیش قیافش کریه نیست؟؟پس اونا یا هر کس دیگه ای بیاد بگه بابا اینا شیعه ان بیشتر از این ازشون توقع نمیره ؟؟؟ خوبه اینطور؟ اونوقت خود شما نمیگی چه ربطی داره به مذهب من؟؟؟
اصلا تا جائیکه دلمون خنک میشه (اگه بشه) بشینیم مرگ بفرستیم شاید اونا از سوسمار خوردن برگشتن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
1
بابا اصلا برین یه چند تا عکس از این رستورانهای کلاس بالای تهران که "لابستر" سرو میکنن بگذاریت تو سایت.خوردن لابستر با خوردن مارمولک بیابونی خیلی فرق میکنه ؟؟!.. چرا اینقدر به این قضیه گیر دادین ؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
3
2
نگو...
یادم به قصه های مجید افتاد...یادتونه مجید دوست داشت میگو بخوره... بی بی باهاش قهر کرد گفت میخوای ملخ دریائی بخوری !!! و اصلا از خونه زد بیرون!!! و مجید میگفت آخه چقد کالا جوش بخوریم؟میگفت میگو فسفر داره..خود مجید نشست پاک کرد و ... خورد آخرش یا نه؟؟برا ما که جنوبی هستیم عجیب بود چطور انقد از میگو بدشون میاد!!!! لابستر هم یه نوع خرچنگه ...یه غذای دریایی ...اینه تفاوت فرهنگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
3
از گوشت خر ماده قصابی های تهران که بهتر است.....
tooooooooooofan
|
Germany
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
9
افرین .اینجوری میشه ریششونو سوزوند
پارسیان دلاور .اینا رو کپی کنین .باید تو کله ایران و دنیا پخش شه
همتتان بلندست و قدرتتان از ایزد نور
wind son
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
خدایت شفا بدهد !! آمییییین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
2
هرچی خدا درقرآن فرموده ( حلا طیبا )ما می خوریم مثلا همین کله پاچه گوسفند اگر بدانی چه لذیزه ، ما اول انسانیم در کل انسانهای جهان ، بعد مسلمانیم ، بعد مال کشور خودمون هستیم ....
حسن بهمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
5
1
ایا وقت ان نرسیده است که توهین وکنایه گویی را کنار بگذاریم ؟اعراب عدهای هم وطن و بسیاری در بلاد دیگر هم کیشان ما هستند بیاییم چون الگویمان خاتمی باشیم .بیاییم به کرامت انسانها احترام بگذاریم.
فيلسوف ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
7
اينجانب باز آمدم وقت شريفم را براي ديدن اين عكساي مشمئز كننده به هدر دادم وليكن چند سوال فلسفي برايم پيش آمده مايه مسرت من فيلسوف است چند خبره فلسفي جواب ها را برايم ارسال نمايند از طريق پاسخ!:

1. جدا اينا مارمولكند؟؟ آيا سوسمار نيستند؟!
2. چرا بعضي از عرب هموطن ما كاسه داغتر از آش مي شوند؟؟عربند يا عجم؟!
3.اين دوست ناشناس ما چرا هر دفعه يك جوري در كامنتها حرف مي زند؟؟شمردم بالاي 20 تا ناشناس جوربا جور داريم؟!
4.آيا فردوسي طوسي نيز سايت آفتاب را مي خواند؟!
5.آيا فردوسي بزرگ يا خرمدين ها خودشان كامنت مي گذارند يا كاتباشون؟؟
6. تازيان وحشي همان اعراب جاهليت هستند؟؟
7.آيا پليس 110 نيز طرفدار آفتاب مهربان است؟!"وقت ندارد"يعني مي رود ماموريت؟؟
8. وقتي يكي به يكي مي گويد "دوست من" يعني جدا دوستند يا الكي مي گند؟؟ چجوري در آفتاب شماره بهم دادند؟!
9.بابا ژنجعلي نمي فهمد مارمولك پلاستيكي ناريم تا عكسش را بگذاريم در سايت؟؟
10.اين آفتاب چقدر سعه صدر دارد در انتشار كامنتها؟؟ سعه صدر يعني چه؟!

ضمنا به آفتاب عزيز ديگر گير نديد اگر آفتاب قهر كند برود آيا شب نمي شود؟؟
پاسخ ها
ارسطو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بعضي سوالاي شما جدا فلسفي است جاي تامل دارد زياد
حالا شما هم حساس نشو اين قوم نمي فهمند همه اش تقصير افلاطون وتز مدينه فاضله اش است
ارسطو لايك زد بعدا مي آيم براي جواب
كانت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
شك مي كنم پس هستم رفيق
افلاطون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
اي ارسطوي ناخلف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آيا تو شاگرد من نبودي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
4
من حال ازاین میگیره که ملت ما چه حافظه ی تاریخی ضعیفی داريم کاش لطف عربها رو در طول تاریخ فراموش می‌کردیم که آخیرش هشت سال جنگ بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
3
3
ما وقتی احساس کمبود کنیم سعی می کنیم با توهین جبران کنیم- متاسفم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
3
2
ملتی که مارمولک میخورد بد نیست ملتی که مارمولکها مدام مدام سرش کلاه بگذارند خنده دار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
10
خانم پروین اعتصامی.

سیر و پیاز!

سیر یک روز طعنه زد به پیـاز که تو مسکیــــن چقدر بدبویی

گفت از عیب خـویش به خبری زان ره از خلق عیب می جویی

گفتن از زشت رویی دگـــــران نشود باعث نــــــــــــــکو رویی

توگمان کرده ای که شاخ گلی به صف ســرو و لاله می رویی

یا که همبــــوی مشک تاتاری یا ز ازهار باغ مینـــــــــــــــویی

خویشتن بی سبب بزرگ مکـن تو هم از ساکنــــــان این کویی

در خــــود آن به که نیکتر نگری اول آن به که عیب خــود گویی

ما زبونیم و شوخ جامه و پست تو چرا شـــوخ تن نمی شویی
پاسخ ها
!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
خودتو خسته نکن
نه با شعر .. نه با منطق و نه با هیچ چیز دیگه ای ما نمیخواهیم قبول کنیم با دیگران در انسانیت برابریم و خدا به عمد انسانها رو به رنگها و نژادهای مختلف قرار داده و ملاکش تقواست..نرود میخ آهنین در سنگ
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
4
7
زمان جنگ با این طایفه هم خواهد رسید .
پاسخ ها
ارسطو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
حتما ولي حساس نشو برادر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
10
2
من فکر کنم ظاهر میگو از این مارمولک بدتره چطوری بعضی ها میگو میخورند
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
همونجوری که تو با کله میری تو کله پاچه!
خودم
|
Netherlands
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
3
0
غیر از اینکه عادات غذایی محصول جبر جغرافیایی است درست یا غلط من شنیدهام که در طب سنتی مارمولک درمان نازایی مردان است و اسراییل در حال ساختن دارویی از ان است که می تواند مشکلات جنسی و نازایی را در آنها درمان کند و به همین دلیل تلاش می کند به صحرای سینا دست یابد تا بتواند از منابع عظیم مارمولک آن استفاده کند . صرفا شنیده هایم را جهت اطلاع به عرض رسانیدم .پس اگر درست باشد باید به خودمان بخندیم نه به آنها
پاسخ ها
!!!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
جناب خودت!!!!
یعنی این همه کشت و کشتار بخاطر این جونوره مارموووووولکه!!!!!! و مابع عظیم آن در صحرای سینا؟خدائیش جوک به این باحالی نشنیده بودم...مگه اسرائیلی ها مشکل نازایی دارن؟ یعنی نسلشون داره منقرض میشه؟!! جل الخالق! خوب با زبون خوش بگن بلکه براشون صادر کردیم...ما به همون رضا مارمولک اکتفا میکنیم
بهلول عاقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
4
7
اگر عربها انسان مي شدند،كه خداوند براي راهنمايي انها مجبور نبود 124000 پيغمبر براي ارشادشان بياورد خداوند هم از افرينش اعراب پشيمان شد و انها را به حال خودشان واگذاشت.
پاسخ ها
متعجب از این همه هوش!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بدبخت بهلول که تو اسمشو رو خودت گذاشتی!
با انصاف حداقل زرتشت رو جدا میکردی !!! اگه یکم سواد داشتی یکم نه زیاد تو همین اینترنت یه سرچ میکردی میفهمیدی به روایتی فقط 33 تا پیغمبر در ایران بودن..دانیال نبی (ع) در شوش هم یکیشه...از کلیمیها بپرس بهت آدرس بقیه رو میدن... حالا چرا تو با این 33 تا تا حالا ادم نشدی خدا میدونه!!!
یعنی اسرائیلیها عربن ؟ اونا که چپ و راست پیغمبراشونو میکشتن.. عجب پس مسیح هم عربه؟جالبه که تو قران خدا گفته برای این قوم (عرب ) از خودشان پیغمبری مبعوث کردم و این در حالیست که تا قبل از ان انذار کننده ای در بین آنها نبود.. خداوند ما را به راه راست هدایت کند ... شرم بر این بی انصافی و بی منطقی و نژادپرستی
آریامهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
4
1
دوستان ظاهراً توی این سایت هرگونه نوهین و فحش به قومیتها آزاده , همگی راحت باشید و هر چقدر خواستید فحش بدید فقط فحش غیراخلاقی نباشه که ممکن منتشر نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
6
1
خوبه اینا مارمولک گیرشون میاد با این گرونی شایدما در آینده مجبور شدیم تخم مارمولک هم نیمرو کنیم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
1
0
اولا خوردن گوشت سوسمار گیاهخوار در اسلام حلال هست و روایات و احادیث اسلامی بر این دلالت میکنه .ثانیا خوراک سوسمار در بین بعضی از اعراب بادیه نشین ، برای تنوع مصرف میشه و اکثر قریب به اتفاق اعراب در خود عربستان هم مصرف نمیکنن . ثالثا غذا خوردن یه مزاج شخصی هست بعضیا به خوردن بعضی از غذاها علاقه نشون میدن بعضیای دیگه هم نسبت به همون غذاها میلی نشون نمیدن و حتی میگن برامون چندش آوره . مثل خوردن ملخ و خرچنگ در بعضی از مناطق غیر عرب کشورمون . ثالثا سوسمار در بین تمامی ملتهای جهان مصرف میشه به جز جاهایی که وجود نداره . تو اروپا مار سوسمار و قورباغه بسیار زیاد مصرف میشن . چرا نمیاین به اونا گیر بدین ؟ اصلا غذا خوردن دیگران چه ارتباطی به شماها داره ؟ شما هر وی عشقتون کشید بخورین ، بذارین دیگران هم غذاهای مورد علاقشونو بخورن . غذا فقط غذاست برای انرژی گرفتن نه چیز دیگر ‌. و ملاک برتری فقط دانش و خرد و پیشرفت است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
حیق
جاسم حیدری
|
United States of America
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
این که اشکالی نداره ما خودمه گوشت چوله و گراز میخوری بعد تو رستورانهامون هم گوشت خر گیر میاد خیلی هم خوشمزست
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
خاک بر سر هر نژاد پرست بیسواد که دنباله رویه هیتلره ...................................
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
.
خداوندا! قیامت را برپا کن!!! تو اگر خسته نشده ای ما عجیب خسته ایم...
* درد دارد... وقتی همه چیز را می دانی... و فکر می کنند نمی دانی... و غصه می خوری که می دانی... و می خندند که نمی دانی...
*برای بعضی دردها نه می توان گریه کرد نه می توان فریاد زد...برای بعضی دردها فقط می توان نگاه کرد لبخند زد و بی صدا شکست.....................................!
*کاش می دانستم چه کسی این سرنوشت را برایم بافته آنوقت به او می گفتم یقه را آنقدر تنگ بافته ای که بغضهایم را نمی توان فرو دهم!!!
*آدم دوست داره گاهی غرق بشه
غرق شدن همیشه تو آب نیست... تو غصه نیست... تو خیال نیست......
*خواستن همیشه توانستن نیست... گاهی فقط داغی بزرگ است که تا ابد بر دلت می ماند...!!!
...

خدایا قیامتت را برپا کن ....
خدایا خسته ایم... قیامتت را بر پا کن . . . خدایا کافیسـ ـ ـ ـت ما که هرروز دلمان ب بهانه ای میلرزد لرزش زمینت دگر از چیست؟ شاید زمینت هم مانند آدماهایت جانی برای ادامه ندارد لبخند مرگـ ـ ـ و چه چیزی بهتر از این در نگاه های خسته و نومید این دیار لبخندی ک تنها تصور کودک کوچکت از زندگیست . . . خدایـ ـ ـ ـا اگر تو خسته نشده ای مـ ـ ـ ـا عجیب خسته ایم قیامتت را بر پا کن...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین