آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، محمود
احمدینژاد رئیس جمهور که امروز برای افتتاح و بازدید از چند طرح زیربنایی و
عمرانی به استان قم سفر کرده است، به صورت هوایی از طرح منوریل و مسیر
آیینی حرم تا حرم بازدید کرد و برای اطلاع دقیقتر از جزئیات اجرای این
طرحها در قسمتی از بزرگراه حرم تا حرم فرود آمده و با اشاره به
بهرهبرداری از کمربند ریلی استان قم دستور تسریع در انتقال و جابجایی بخشی
از خطآهن سراسری را که در عبور از شهر قم از میان این مسیر میگذرد، صادر
کرد.
طرح اجرای مسیر آیینی حرم تا حرم به طول 7 کیلومتر از 18 سال
پیش آغاز شده بود اما به دلیل عدم تأمین منابع مالی برای تملک اراضی موجود
در مسیر متوقف مانده بود که با تدبیر و تصمیم دولت نهم و تأمین منابع لازم؛
برای تملک 3 میلیون متر مربع زمین قرار گرفته در این مسیر فراهم شد.
این
مسیر با عرض 400 متر به طور مستقیم و بدون هیچ مانعی حرم حضرت معصومه(س)
را به مسجد جمکران متصل میکند، بطوری که با قرار گرفتن در هر بخشی از آن
به راحتی امکان مشاهده حرم حضرت معصومه(س) و ساختمان مسجد جمکران وجود
دارد.
همچنین این مسیر دارای خطوط پیادهرو، ماشینروی تندرو، کندرو و اتوبوس بیآرتی نیز خواهد بود.
برای
اجرای این مسیر آیینی 1500 میلیارد تومان و برای اجرای امکان عمومی مورد
نیاز در طول مسیر نیز 1500 میلیارد تومان بودجه پیشبینی شده است.
با
توجه به دستور رئیس جمهور پیشبینی میشود برای تسریع در رفع معارضه خط
آهن در این مسیر آمد و شد در آن همزمان با نیمه شعبان امسال آغاز شود.
احمدینژاد همچنین به صورت هوایی از مسیر اجرای فاز اول طرح منوریل شهر قم به طول 4.7 دهم کیلومتر بازدید کرد.
دقت کردین؟ نوشته به عرض 400 متر! یا نویسنده نمیدونه 400 متر یعنی چی یا اینکه طراحان یک عدد چرت پروندن....
حرم تا حرم بزرگراهی هستش تقریبا با همین عرض
مونوریل واسه یه مسیر دیگست
ولی بازم به نظر من مونوریل هزینه اضافی بود با یه خط تندرو اتوبوس همون کارو میشد انجام داد
کلاٌ تقوا در همه جا خصوصا در اظهار نظرها فکر نمیکنم چیز بدی باشه
پيمانكارشم پاسخگو باشه
حرفي هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1-ترافیک اطراف حرم رو اگر دقت کرده باشد علت عمدش بخاطر وجود زائرین محترمه...این پروژه کمک میکنه که مسافرین و زائرین دیگر به داخل شهر با وسیله نقله خود نیایند و در کنار نمایشگاه دائمی پارک کرده و با منوریل به داخل شهر بیایند.که البته پارکینگی درآنجا تعبیه دیده شده است...این خود باعث ترافیک روان میشود...
2-یکی از علت های عمده ترافیک ،ساکنین پردیسان و شهرک قدس هستند که همگی صبح برای انجام امور به داخل شهر می آیند و شب به سمت خانه هایشان روانه میشوند...مکان هایی مثل فلکه دورشهر،اوایل بلوار امین...تقاطع زنبیل آباد...تقاطع صفاشهر ترافیک سنگینی رخ میدهد که اگر منوریل باشد کمتر شاهد این ترافیک سنگین خواهیم بود...
3-این پروژه رتبه و رنکینگ شهری را بالا برده و این خود باعث میشود که بودجه بیشتری به شهر تعلق بگیرد...
4-رفت و آمد خیلی سریع میشود....شما در مدت 4 الی 5 دقیقه از شهرک فرهنکیان و پردیسان به مرکز شهر خواهید رسید...
5-منوریل جز وسایل نقلیه تزئینی شهر است اما مترو این چنین نیست....و این خود باعث میشود چهره شهر مدرن و زیبا تر شود(البته به غیر از رو به روی حرم مطهر که باید از زیر عبور کند)
6-این پروژه باعث میشود که در آینده خطوط منوریل به نقاط مختلف شهر کشیده شود.پس نباید جلوی پیشرفت شهر در آینده رو بگیریم هرچند اگر این آینده بلند مدت باشد...
7-پروژه منوریل باعث تغییر خطوط تاکسی رانی و اتوبوس رانی هم میشود...و حتی تعداد خطوط تاکسی ها و خطوط اتوبوس ها هم زیاد میشود...مثل تهران،توکیو،کوالالامپور،پکن و ...
...
ما باید عمقی به پروژه هایی از این قبیل نگاه کنیم....به آینده بیشتر اهمیت بدیم...
باتشکر از شما