کد خبر: ۱۹۲۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

سزارین، بیماری‌های تنفسی و عفونی را در کودکان افزایش می‌دهد

رییس فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: عمل سزارین باعث مشکلات زیادی در زمینه مشکلات تنفسی و عفونی برای کودکان می‌شود و متاسفانه متخصصان زنان و زایمان به این نکته توجهی ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا مرندی در همایش «انجمن پزشکان کودکان ایران» اظهار کرد: در گذشته سالیانه 35 هزار کودک به علت بیماری سل فوت می‌کردند که امروزه این رقم به 150 فوت در سال کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین با اشاره به مشکلات و عوارض سزارین با تاکید بر اینکه عمل سزارین باید به عنوان اقدامی نجات‌بخش برای مادر و کودک در مواقع اضطراری انجام شود، افزود: متاسفانه متخصصان زنان و زایمان به این نکته توجهی ندارند که این عمل می‌تواند مشکلات زیادی در زمینه مشکلات تنفسی و عفونی برای کودک به وجود آورد.

مرندی از افزایش عمل سزارین طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار در سال 79، 35 درصد و در سال 89 به 46 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه واکسن‌های موجود در کشور، همان واکسن‌های سال 72 هستند و از نظر کیفیت تغییری نکرده‌اند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مقایسه تغذیه با شیر مادر از سال 67 تا 84 اظهار کرد: تغذیه انحصاری شیر مادر 53 درصد افزایش، تداوم تغذیه با شیر مادر تا یک سالگی 83 درصد کاهش و تا دو سالگی 51 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سوء‌ تغذیه کودکان در ایران به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: کاهش وزن کودکان در سال‌های 74 حدود 19 درصد و در سال 77، 13 درصد و نیز در سال 89 به پنج درصد رسیده است.

مرندی در ادامه با تاکید بر اینکه رشد مغزی در هشت سال ابتدایی عمر انسان انجام می‌شود، گفت: این رشد در سه سال اول زندگی کودک 70 تا 80 درصد و تا هشت سالگی بیش از 90 درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: سال‌های آغازین زندگی، سال‌های فرصت برای کودک، خانواده و جامعه است که متاسفانه بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها علی‌رغم نیاز کودک توسط خانواده و جامعه در سال‌های پیش از ورود به مدرسه به ویژه سال‌های دوران نوجوانی و جوانی صورت می‌گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
0
6
جناب آقای دکتر مرندی، شما پزشک کودکان هستید و حرف شما حجت، اما کدام دلیل عقلی و منطقی وجود دارد که نشان دهد سزارین خطر بیماریهای تنفسی و عفونی را زیاد می کند؟؟ کدام آمار؟؟ کدام تحقیق؟؟ سزارین خروج کودک به وسیله جراحیست که خطر فشارهای وارده بر طفل را در هنگام تولد طبیعی کم می کند! ممکن است فرضا بیهوشی عمومی مادر را بتوان دلیلی کرد که چون داروهای بیهوشی از جفت رد می شود فلان عارضه را ممکن است داشته باشد ولی بسیاری از راه بی حسی موضعی (اسپاینال یا اپی دورال) عمل می کنند. به هر حال طبیعی بودن هر چیز بهتر است ولی این که ما بخواهیم با ترساندن مردم حرفی را به کرسی بنشانیم هم عذر بدتر از گناه است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین