کد خبر: ۱۹۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کی‌روش مترجم خود را کتک زد!

نکات جالب نشست خبرى كارلوس كى روش

كارلوس كى روش در نشست خبرى كه ديروز برگزار كرد، گفت: شروعى دوباره در خردادماه داريم. پس از مدتى كه به ايران آمدم و تحقيقات اوليه را از فوتبال ايران انجام دادم، در همان ابتدا به دوستان يادآورى كردم كه بايد هوشيار باشيم زيرا راه رسيدن به جام جهانى ۲۰۱۴ از سال ۲۰۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ آغاز مى شود و در اين راه بايد با روحيه اى جنگجويانه كار را ادامه بدهيم.وى تصريح كرد؛ ايمان دارم حداقل به پلى آف مى رويم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي در نشست خبری با اصحاب رسانه به تفصیل به گفتگو نشست،

به گزارش تابناک،در این نشست خبری وقتي خبرنگاري در مورد شانس صعود مستقيم تيم ملي به جام‌جهاني از كي روش سوال كرد وی به گونه‌اي پاسخ داد كه گويي فاصله ما با برزيل تنها يك برد ساده خانگي است!

هر چند كي روش به مشكلاتي كه پيش روي تيم ملي است هم اشاره‌اي واقع‌بينانه داشت و درخواستش اين بود كه بايد در فرصت باقي مانده رسانه‌ها از تيم او حمايت كنند.

صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي دارای نکات جالبی بود که با هم مرور می کنیم :

سه بازي مرگ و زندگي

رفتن به جام‌جهاني از 2014 نيست بلكه ما بايد مسير رو به جلويي داشته باشيم. همگي بايد هوشيار باشيم. متاسفانه ما زمان ارزشمندي را از دست داديم. اين از دست دادن زمان شايد از لحاظ تجربه تيم ملي هم بود. در درجه دوم همانطور كه مي‌دانيم ما بايد براي همه چيز بجنگيم. سه بازي مرگ و زندگي برابر ماست. يا مي‌بريم و به هدف‌مان مي‌رسيم يا به هيچ چيز نمي‌رسيم.

غیبتم احساس نمی شود!

اولین سوال را خبرنگاری از کی‌روش درباره غیبتش در بازی با قطر پرسید. وی در پاسخ گفت: من راجع به این مسئله هیچ دغدغه و نگرانی ندارم چون دستیاران خوبی در کنارم دارم. من سیموئز را دارم که بیش از 40 سال سابقه کار دارد و همچنین امید نمازی و دن گاسپار که در مدت همکاری با آن‌ها مشکلی نداشتم.

يك تيم به جاي دژاگه بازي مي‌كند

همانطور كه اطلاع داريد مصدوميت اشكان در زمان بدي شكل گرفت ولي مسئله‌اي كه خيلي بايد به آن توجه كنيم اين است كه نبايد با حساب كردن روي يك بازيكن به ميدان برويم. اگر راجع به بازيكني كه قرار است جايگزين اشكان شود بپرسيد، بي‌درنگ به شما پاسخ خواهم داد كه نام آن بازيكن «تيم» است. تيم جايگزين خوبي براي دژاگه خواهد بود.

فعاليت‌هاي پشت پرده من موثر بود !

پس از 33 سال مربيگري به شما اطمينان مي‌دهم كه اگر آماده انتقاد نبودم مدت‌ها قبل مرده بودم. فقط به يك نمونه كه در تلويزيون شما مطرح شد اشاره مي‌كنم. مسئله‌اي كه به صورت سفارشي در يك برنامه تلويزيوني مطرح شد راجع به مرخصي‌هاي من بود. بعد از 33 سال نياز نيست كه براي اينكه ببينم باد مي‌آيد به خيابان بروم بلكه با ديدن درختان از پشت پنجره هم مي‌توانم متوجه شوم كه آيا باد مي‌وزد يا خير. آن برنامه مشخصا براي لطمه به من و تيم ملي مطرح شده بود. حضور دژاگه، داوري و قوچان‌نژاد در تيم ملي به خاطر همين كارها و فعاليت‌هاي پشت پرده من است.

نام داور سنگاپوري در كتاب گينس !

فيفا براي بازي بسيار مهمي كه بين ايران و كره‌جنوبي بود، داوري را از سنگاپور انتخاب كرد. شما فكر مي‌كنيد كه فيفا توقع داشته در آن بازي چند تماشاگر به ورزشگاه بيايد و فكر مي‌كنيد كه اين داور از چه ليگي انتخاب شده است؟ ميانگين حضور تماشاگر در ليگ سنگاپور در هر بازي 962 نفر است. حالا شما به عنوان اصحاب رسانه فكر مي‌كنيد كه اين داور ظرفيت لازم براي قضاوت در ديداري با حضور 100‌هزار تماشاگر را داشت؟ اين داور مي‌تواند داوطلب حضور در كتاب گينس باشد چون ميانگين 4 كارت زرد در هر بازي را هم دارد.

خبري از مجيدي و رحمتي نخواهد بود
با رحمتی بازنشسته کاری ندارم !

مجيدي زماني كه از طرف من به تيم ملي دعوت شد به‌طور ناگهاني اعلام بازنشستگي خود را از فوتبال حرفه‌اي اعلام كرد. وظيفه من نيست كه بخواهم عقيده يك بازيكن را تغيير بدهم يا او را متقاعد كنم كه به تيم ملي بيايد. از سوي ديگرهنوز نمي‌دانم چرا داريم در ارتباط با رحمتي بحث مي‌كنيم. چيزي كه من از آن مطلع هستم اين است كه اين بازيكن بازنشستگي خود را از مسابقات ملي اعلام كرده است.

هنوز شانس صعود مستقيم داريم

هيچ شكي ندارم كه تيم ملي حداقل به مرحله پلي‌آف راه پيدا مي‌كند و هنوز هم شانس زيادي براي صعود مستقيم به جام‌جهاني داريم و كار دست خودمان است. ما چاره‌اي نداريم يا بايد به برزيل صعود كنيم يا به هيچ كجا نمي‌رسيم. براي فصل بعد بدون در نظر گرفتن اينكه مستقيم به جام‌جهاني برويم يا با پلي‌آف، نظر محقرانه و خاكي من اين است كه بهتر است يك ليگ 16 تيمي و يك جام حذفي خوب داشته باشيد.

تعامل نه، رابطه حرفه اى

كى روش در مورد اينكه چرا با مربيان جلساتى را برگزار نمى كند و تعاملات بين او و مربيان ليگ برتر در چه زمينه اى است، خاطرنشان كرد: مهم تر از آن تعاملى كه شما مطرح مى كنيد رابطه حرفه اى است كه بايد بين مربيان وجود داشته باشد. در جلسه اى كه با مربيان ليگ برتر داشتيم متوجه نقطه نظرات آنها شديم. دليل برگزارى آن جلسه نيز اين بودكه به من كمك كند درك بهترى از شرايط و آينده فوتبال ايران داشته باشم.

مثل وزير امورخارجه هستم!

وى افزود: سرمربى وظيفه دارد تا تمام مسائل و موارد را دقيق مورد ارزيابى قرار دهد و بازيكن را براى حضور در تيم ملى متقاعد كند. به همين دليل بوده است كه پيش از اين دژاگه به تيم ملى نيامده بود.من همچون يك وزير امور خارجه مى مانم شما نمى توانيد به وزير امور خارجه بگويد چرا به عراق سفر كرده است زيرا مسئوليت اوست من هم همين مسئوليت را دارم و بايد اين وظيفه را انجام دهم. در ادامه نشست خبرى كى روش، سرمربى تيم ملى به موضوعى اشاره كرد كه معتقد بود تاكنون آن را بيان نكرده بود

حاشیه‌ نشست سرمربی تیم ملی فوتبال

سرمربی تیم ملی با کتک‌زدن مترجمش به نوعی فشار انتقاداتی که به او وارد شده است را نشان داد.

   کنفرانس مطبوعاتی کارلوس‌ کی‌روش از ساعت 14 با توضیحات مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال آغاز شد.

امید نمازی به دلیل سرماخوردگی در گوشه‌ای از جلسه نشسته بود و نتوانست کار ترجمه را انجام دهد.

*آب معدنی‌های چیده شده مقابل کی‌روش بر خلاف آب‌معدنی‌هایی که روبروی خبرنگاران بود آرم نداشت.

*سرمربی تیم ملی با یک تیم پرتغالی در این جلسه کنفرانس حاضر شده بود و هلنا کاستا سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان و دستیارانش نیز در این جلسه حضور داشتند.

*کی‌روش از خبرنگاران درخواست کرد خیلی رک و شفاف سوال هایشان را مطرح کنند.

*همدلی و اتحاد خواسته خبرنگاران و کی‌روش بود.

*بحث خداحافظی مهدی رحمتی برای زمان طولانی نقل این جلسه شده بود.

*با طولانی شدن کنفرانس دوربین‌های صدا و سیما محل را ترک کردند.

*بعد از طولانی شدن جلسه کنفرانس کی‌روش از مسئولان برگزاری مراسم انتقاد کرد که امکانات لازم مثل چای و کیک را چرا برای خبرنگاران فراهم نکرده‌اند تا آنها آنقدر خسته نشوند.

*سرمربی تیم ملی برای اینکه توضیح دهد چقدر زیر فشار انتقادات قرار دارد به نوعی گردن مترجم خود را می‌گرفت و می‌کشید.

*دربخش پایانی این جلسه فیلمی برای خبرنگاران به نمایش درآمد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین